Elfy

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Małgorzata Pawelska 
  • Ewa Walkowiak 

Pedagog specjalny:

  • Milena Krysztofiak 

Pracownik obsługi:

  • Sylwia Staśczak 

„My body” – angielski na luty 2024r. 

– prezentacja słownictwa z zakresu części ciała

– gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards

– „Head, shoulders, knees and toes” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki

– „One little finger” – zabawy muzyczno – ruchowe z piosenką

– oglądanie filmu z cyklu Steve and Maggie „My body”

Zakres materiału:

– finger – palec

– head – głowa

– nose – nos

– chin – broda

– arm – ręka

– leg – noga

– foot – stopa

– shoulders – ramiona

– knees – kolana

– toes – palce u stóp

Zwroty:

– Point your finger up (palec do góry)
– Point your finger down (palec w dół)
– Put it on your head (palec na głowę)

„WHAT DO YOU WANT FOR CHRISTMAS?” – ANGIELSKI GRUDZIEŃ 2023 r.

  • „What do you want for Christmas?” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; wprowadzenie świątecznego słownictwa
  • „What do you want for Christmas?” – zabawy z piosenką
  • gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards
  • „Lets decorate a christmas tree” – wspólne dekorowanie piankowej choinki
  • „Peekaboo Christmas” – aktywne czytanie książeczki świątecznej; gry i zabawy językowe w oparciu o świąteczne słownictwo

„Hello reindeer”

https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg

„Goodbye snowman”

https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo\

Piosenki „What do you want for Christmas?”

https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c

Słownictwo i zwroty:

  • What do you want for Christmas? – co chcesz dostać na Święta ?
  • I want – chcę …
  • Santa – Mikołaj
  • Present – prezent
  • Angel – aniołek
  • Toys – zabawki
  • Reindeer – renifer
  • Snowman – bałwan
  • ball – piłka
  • yo – yo – yo – yo
  • bike – rower
  • jump rope – skakanka
  • ride a bike – jeździć na rowerze
  • jump – skakać
  • spin – kręcić / obracać
  • bounce – odbijać się

 Angielski – listopad 2023 r. 

„What is the weather like ?”

  • prezentacja słownictwa związanego z pogodą
  • „How is the weather?”– zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
  • gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
  • „How is the weather?” – zabawy z piosenką
  • zagadki słuchowe
  • zabawy językowe z butelkami sensorycznymi prezentującymi zjawiska pogodowe
  • „Maisy`s wonderful weather book” – aktywne słuchanie książki

Zwroty i wyrażenia:

– What is the weather like?” / „How is the weather?”

– it`s …

– it`s sunny

– it`s party cloudy

– it`s cloudy

– it`s rainy

– it`s snowy

– it`s windy

– it`s foggy

– it`s stormy

– it`s a rainbow

– it`s a tornado

– it`s cold

– it`s hot

Piosenki:

„How is the weather?”

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

„Mystery box”

https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik&t=2s

„If you are happy..”

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw         

             

ZAŁOŻENIA PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

PAŹDZIERNIK 2023

BLOK TEMATYCZNY

  1. „JESIEŃ W SADZIE”
  2. „JESIEŃ W OGRODZIE”
  3. „JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE”
  4. „DZIEŃ I NOC”

KALENDARZ WYDARZEŃ

03.10.2023 – „Jesienią, sady się rumienią” – wycieczka Ogrody Rodzinne

09.10.2023 – „Teatr lalek” –  godz.9.30 ( 9 zł )

10.10.2023 –  „Ogrodnik” –  spotkanie z ekspertem

11.10.2023 – „Na straganie” – wycieczka os Jagiellońskie

19.10.2023 – „Poczta”, spotkanie z ekspertem os. Lecha

24.10.2023 – „Koncert w Szkole Muzycznej – Poznań ul Bydgoska 4

 

PIOSENKA „OGÓREK”

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,

Tu ruda marchewka tam strączek,

Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,

A w kącie ogórek wąsaty.

Ref.: Ogórek, ogórek, ogórek,

Zielony ma garniturek, I czapkę i sandały,

Zielony, zielony jest cały.

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,

Deszczowa pogoda przychodzi,

Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,

I deszczem podlewa ogórki.

 

„W sadzie” – wiersz Doroty Kossakowskiej.

W sadzie wujka Kazimierza

Rosły duże, stare drzewa.

Grusze, wiśnie i jabłonie

I czereśnie rozłożone.

Wujek dba o swoje drzewa,

słońce pięknie je przygrzewa.

Słodkie, smaczne lśnią jabłuszka

dla małego Mateuszka.

Gruszki żółte i zielone pod drzewami ułożone.

 

 WRZESIEŃ 2023

ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

BLOKI TEMATYCZNE:

  • „Witamy w przedszkolu”
  • „To jestem ja”
  • „Tydzień z kropką”
  • „Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka pod hasłem Przedszkolaki dla powstańców”
  • „Moje osiedle, moje miasto Poznań”

KALENDARZ WYDARZEŃ:

  • 09. 2023r. Międzynarodowy Dzień Kropki
  • 09.2023r. Międzynarodowe Dzień Niesłyszących
  • 09.2023r. Wycieczka do Parku Drwęckich – odszukiwanie miejsc upamiętniających Powstanie Wielkopolskie – wykonanie pamiątkowej fotografii
  • 09. 2023r. Wycieczka nad Maltę –(jesienne drzewa)
  • 09.2023r. realizacja projektu „Przedszkolaki dla powstańców” – wspólny bieg w okolicy przedszkola; zbiorowe śpiewanie piosenki „Poznań nasze miasto”
  • 09.2023r. wycieczka po Poznaniu
  • 09.2023r. Dzień Chłopaka

„Poznań moje miasto”

  1. Piękne domy, osiedla i ulice

    rzeka Warta jak wstążka się wije

    o zabytkach ciekawe tajemnice

    chcę poznawać, bo tutaj żyję.

 

   Ref. Poznań, to moje miasto,

           Poznań, to jest mój świat,

           Poznań, poznawać warto,

           bo jest tego wart.

 

  1. W centrum zamek zachęca do zwiedzania

     a katedra z zieleni się wyłania,

     o dwunastej dwa małe koziołki,

     na ratuszu bodą się.

 

„Już wakacje się skończyły”

Już wakacje się skończyły,

do przedszkola wracać czas.

A w przedszkolu wiele nowych

przygód czeka nas.

Ref.

Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte,

dzisiaj w kole znowu podajemy ręce.

Witamy naszą panią, kolegów, koleżanki.

Witamy klocki, puzzle, pajace, misie, lalki.

II

Koleżanki i koledzy

dziś tak bardzo cieszą się,

że będziemy sie spotykać

tutaj znów co dzień.

III

Nasza sala, taka piękna,

po wakacjach wita nas.

W szatni nowe szafki, znaczki,

trzeba o nie dbać.

 

Angielski – październik 

„Autumn” – jesień

– wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią

– gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards i inne pomoce dydaktyczne

– nauka piosenki „Walking in the forest”

– „What is in the grass?” – zabawy językowe w oparciu o karty obrazkowe

Piosenka na powitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Piosenka do wprowadzania słownictwa / zabaw / gier językowych

https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik

Piosenka „Walking in the forest”

https://www.youtube.com/watch?v=z5muVY5jwd0

Słownictwo i zwroty z piosenki:

a deer – jeleń

an owl – sowa

a rabbit – królik

a woodpecker – dzięcioł

a skunk – skunks

walk – iść

stomp – tupać

jump – skakać

skip – podskakiwać

lets walk – chodźmy

lets jump – skaczmy itd.

listen – posłuchaj

look – spójrz

 

Angielski:

Temat miesiąca: „Opposites” – przeciwieństwa

  • „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
  • „Opposites” – wprowadzenie słownictwa; gry i zabawy językowe 
  • „Open and shout” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z oparciu o piosenkę 
  • „That is not my student” – wprowadzenie książeczki aktywizującej

Zakres materiału:

  • Open / shout
  • Big / small
  • Loud / quiet
  • Fast / slow
  • Tall / short
  • Please / No thank you 
  • Teacher 
  • Student 

Piosenka „Open shout them