Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Małgorzata Pawelska
- Ewa Walkowiak
Pedagog specjalny:
- Milena Krysztofiak
Pracownik obsługi:
- Sylwia Staśczak
„My body” – angielski na luty 2024r.
– prezentacja słownictwa z zakresu części ciała
– gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
– „Head, shoulders, knees and toes” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
– „One little finger” – zabawy muzyczno – ruchowe z piosenką
– oglądanie filmu z cyklu Steve and Maggie „My body”
Zakres materiału:
– finger – palec
– head – głowa
– nose – nos
– chin – broda
– arm – ręka
– leg – noga
– foot – stopa
– shoulders – ramiona
– knees – kolana
– toes – palce u stóp
Zwroty:
– Point your finger up (palec do góry)
– Point your finger down (palec w dół)
– Put it on your head (palec na głowę)
„WHAT DO YOU WANT FOR CHRISTMAS?” – ANGIELSKI GRUDZIEŃ 2023 r.
- „What do you want for Christmas?” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; wprowadzenie świątecznego słownictwa
- „What do you want for Christmas?” – zabawy z piosenką
- gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards
- „Lets decorate a christmas tree” – wspólne dekorowanie piankowej choinki
- „Peekaboo Christmas” – aktywne czytanie książeczki świątecznej; gry i zabawy językowe w oparciu o świąteczne słownictwo
„Hello reindeer”
https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg
„Goodbye snowman”
https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo\
Piosenki „What do you want for Christmas?”
https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c
Słownictwo i zwroty:
- What do you want for Christmas? – co chcesz dostać na Święta ?
- I want – chcę …
- Santa – Mikołaj
- Present – prezent
- Angel – aniołek
- Toys – zabawki
- Reindeer – renifer
- Snowman – bałwan
- ball – piłka
- yo – yo – yo – yo
- bike – rower
- jump rope – skakanka
- ride a bike – jeździć na rowerze
- jump – skakać
- spin – kręcić / obracać
- bounce – odbijać się
Angielski – listopad 2023 r.
„What is the weather like ?”
- prezentacja słownictwa związanego z pogodą
- „How is the weather?”– zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
- gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
- „How is the weather?” – zabawy z piosenką
- zagadki słuchowe
- zabawy językowe z butelkami sensorycznymi prezentującymi zjawiska pogodowe
- „Maisy`s wonderful weather book” – aktywne słuchanie książki
Zwroty i wyrażenia:
– What is the weather like?” / „How is the weather?”
– it`s …
– it`s sunny
– it`s party cloudy
– it`s cloudy
– it`s rainy
– it`s snowy
– it`s windy
– it`s foggy
– it`s stormy
– it`s a rainbow
– it`s a tornado
– it`s cold
– it`s hot
Piosenki:
„How is the weather?”
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
„Mystery box”
https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik&t=2s
„If you are happy..”
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
ZAŁOŻENIA PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
PAŹDZIERNIK 2023
BLOK TEMATYCZNY
- „JESIEŃ W SADZIE”
- „JESIEŃ W OGRODZIE”
- „JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE”
- „DZIEŃ I NOC”
KALENDARZ WYDARZEŃ
03.10.2023 – „Jesienią, sady się rumienią” – wycieczka Ogrody Rodzinne
09.10.2023 – „Teatr lalek” – godz.9.30 ( 9 zł )
10.10.2023 – „Ogrodnik” – spotkanie z ekspertem
11.10.2023 – „Na straganie” – wycieczka os Jagiellońskie
19.10.2023 – „Poczta”, spotkanie z ekspertem os. Lecha
24.10.2023 – „Koncert w Szkole Muzycznej – Poznań ul Bydgoska 4
PIOSENKA „OGÓREK”
Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka tam strączek,
Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.
Ref.: Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek, I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.
Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,
Deszczowa pogoda przychodzi,
Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,
I deszczem podlewa ogórki.
„W sadzie” – wiersz Doroty Kossakowskiej.
W sadzie wujka Kazimierza
Rosły duże, stare drzewa.
Grusze, wiśnie i jabłonie
I czereśnie rozłożone.
Wujek dba o swoje drzewa,
słońce pięknie je przygrzewa.
Słodkie, smaczne lśnią jabłuszka
dla małego Mateuszka.
Gruszki żółte i zielone pod drzewami ułożone.
WRZESIEŃ 2023
ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
BLOKI TEMATYCZNE:
- „Witamy w przedszkolu”
- „To jestem ja”
- „Tydzień z kropką”
- „Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka pod hasłem Przedszkolaki dla powstańców”
- „Moje osiedle, moje miasto Poznań”
KALENDARZ WYDARZEŃ:
- 09. 2023r. Międzynarodowy Dzień Kropki
- 09.2023r. Międzynarodowe Dzień Niesłyszących
- 09.2023r. Wycieczka do Parku Drwęckich – odszukiwanie miejsc upamiętniających Powstanie Wielkopolskie – wykonanie pamiątkowej fotografii
- 09. 2023r. Wycieczka nad Maltę –(jesienne drzewa)
- 09.2023r. realizacja projektu „Przedszkolaki dla powstańców” – wspólny bieg w okolicy przedszkola; zbiorowe śpiewanie piosenki „Poznań nasze miasto”
- 09.2023r. wycieczka po Poznaniu
- 09.2023r. Dzień Chłopaka
„Poznań moje miasto”
- Piękne domy, osiedla i ulice
rzeka Warta jak wstążka się wije
o zabytkach ciekawe tajemnice
chcę poznawać, bo tutaj żyję.
Ref. Poznań, to moje miasto,
Poznań, to jest mój świat,
Poznań, poznawać warto,
bo jest tego wart.
- W centrum zamek zachęca do zwiedzania
a katedra z zieleni się wyłania,
o dwunastej dwa małe koziołki,
na ratuszu bodą się.
„Już wakacje się skończyły”
Już wakacje się skończyły,
do przedszkola wracać czas.
A w przedszkolu wiele nowych
przygód czeka nas.
Ref.
Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte,
dzisiaj w kole znowu podajemy ręce.
Witamy naszą panią, kolegów, koleżanki.
Witamy klocki, puzzle, pajace, misie, lalki.
II
Koleżanki i koledzy
dziś tak bardzo cieszą się,
że będziemy sie spotykać
tutaj znów co dzień.
III
Nasza sala, taka piękna,
po wakacjach wita nas.
W szatni nowe szafki, znaczki,
trzeba o nie dbać.
Angielski – październik
„Autumn” – jesień
– wprowadzenie słownictwa związanego z jesienią
– gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards i inne pomoce dydaktyczne
– nauka piosenki „Walking in the forest”
– „What is in the grass?” – zabawy językowe w oparciu o karty obrazkowe
Piosenka na powitanie:
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Piosenka do wprowadzania słownictwa / zabaw / gier językowych
https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik
Piosenka „Walking in the forest”
https://www.youtube.com/watch?v=z5muVY5jwd0
Słownictwo i zwroty z piosenki:
a deer – jeleń
an owl – sowa
a rabbit – królik
a woodpecker – dzięcioł
a skunk – skunks
walk – iść
stomp – tupać
jump – skakać
skip – podskakiwać
lets walk – chodźmy
lets jump – skaczmy itd.
listen – posłuchaj
look – spójrz
Angielski:
Temat miesiąca: „Opposites” – przeciwieństwa
- „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
- „Opposites” – wprowadzenie słownictwa; gry i zabawy językowe
- „Open and shout” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z oparciu o piosenkę
- „That is not my student” – wprowadzenie książeczki aktywizującej
Zakres materiału:
- Open / shout
- Big / small
- Loud / quiet
- Fast / slow
- Tall / short
- Please / No thank you
- Teacher
- Student
Piosenka „Open shout them”