Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Magdalena Fluder
- Justyna Pawlisiak
Pedagog specjalny:
- Milena Krysztofiak
Pracownik obsługi:
- Ewa Czarnecka
Angielski – kwiecień 2021
„Spring is here”
– Angielskie rozmówki z dzieckiem:
- What is your name?
- Are you a boy or a girl ?
- How old are you ?
- What is your favourite fruit ?
- What is your favourite colour ?
– Uzupełnianie kalendarza pogody- posługiwanie się wyrażeniami:
it`s sunny – jest słonecznie
it`s cloudy – jest pochmuro
it`s windy – jest wietrznie
it`s rainy – pada deszcz
it`s partly cloudy – częściowe zachmurzenie
it`s snowy – pada śnieg
it`s stormy – jest burzowo
it`s foggy – jest mgliście
it`s cold – jest zimno
it`s hot – jest gorąco
– ”Spring is here” – prezentacja słownictwa i zwrotów na podstawie utworu
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
Słownictwo z piosenki:
– a bluebird
– a bee
– a ladybug
– a butterfly
– a frog
Zwroty z piosenki:
– I just saw
– flap your wings
– look around
– sign of spring
– frog jump
„Spring is here” – prezentacja słownictwa:
– mosquito – grasshopper
– fly – snail
– frog – bee
– ladybird – caterpillar
– spider – tree
– ant – dragonfly
– butterfly – bird
– rain – flowers
Gry i zabawy językowe:
„Hot or cold” – rodzic chowa karty obrazkowe w różnych miejscach w mieszkaniu. Jeśli dziecko jest blisko karty mówimy głośno „hot”, jeśli zaś daleko mówimy „cold”. Po odnalezieniu karty obrazkowej dziecko opowiada co widzi na obrazku
– What do you see?
– I see …
„Wiosenne memo” – układamy wszystkie karty rysunkiem do dołu. Po kolei odwracamy po dwie karty i szukamy par. Zabawę wygrywa osoba, która znalazła więcej par.
Karty obrazkowe do pobrania tutaj:
Duże karty:
https://drive.google.com/file/d/0B6d0lK2V4ewPSVRlZWhYMUg5OUU/view
Małe karty:
https://drive.google.com/file/d/0B6d0lK2V4ewPSmh4VHZNNDBkSDg/view
„Easter” – marzec 2021r.
⦁ słownictwo wielkanocne:
– an egg – jajko
– a chick – kurczaczek
– a bunny – króliczek
– a lamb – owieczka
– a basket – koszyczek
– a cake – ciasto
– a tulip – tulipan
– a rainbow – tęcza
⦁ zwroty i wyrażenia:
– What do you see ? (co widzisz?)
– I see …
– What have you got in your easter basket ? (co masz w swoim koszyczku?)
– I have got …
– What is it ? (co to jest?)
– It is …
– Count the easter eggs (policz wielkanocne jajeczka)
⦁ piosenka „Boom Chicka Boom Easter”
zwroty i wyrażenia z piosenki:
– Flop your ears
– wiggle your nose
– shake your tail
– bunny pose
– crunch a carrot
– lets bunny hop
⦁ aktywne słuchanie historyjki obrazkowej pt. „Little bunny`s Easter egg hunt”
Marzec 2021r.
Tematy kompleksowe:
– Nasze podróże
– Mali odkrywcy
– Tajemnice świata
– Czy to wiosna puka?
– Święta, święta biją dzwony
Litery:
-„G jak gazeta” –wprowadzenie liter g, G,
– „P jak planeta” – wprowadzenie liter p, P
– „W jak woda” – wprowadzenie liter „w, W
– „C jak cytryna” – wprowadzenie liter „c, C”
Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – przygotowanie kartki okolicznościowej dla aktorów lokalnych
Treści z doradztwa zawodowego:
– zawód astronauty
– zawód astronoma
– zawód aktora
Angielski – luty – „Pets”
Revisin – powtórka:
„What is your name?” – My name is …
„What is your favourite colour?” – My favourite color is …
„What is your favourite fruit?” – My favourite fruit is …
„How old are you?” – I am 5 / 6
Polecenia:
Stand in a line –stańcie jednen za drugim
Sit at the table –osiądźcie przy stole
Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę
Make a circle please – proszę zróbcie koło
Clean up please – proszę posprzątać
Bless you! – na zdrowie!
Be quiet please – proszę o ciszę
I am sorry – przepraszam
May I go to the toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?
Pair up – dobierzcie się w pary
Wash your hands – umyjcie ręce
Raise your hand – podnieś
See you later aligater – do zobaczenia
„Pets” – zwierzęta domowe:
– a hamster – chomik – a dog – pies
– a turtle – żółw – a bird – ptak
– a parrot – papuga – a cat – kot
– a rabbit – królik – a snake – wąż
– a lizard – jaszczurka – a mouse – mysz
Songs – piosenki:
”I have a pet” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
„Hello, how are you”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
„See you later Alligator”
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0
Gry językowe wykorzystane w trakcie zajęć:
– „Memo”
– „Bingo”
– „Shadows”
Tematy komplekowe na luty:
1. Dbam o zdrowie
2. Realizacja projektu „Kubusiowi przyjaciele natury”
3. Realizacja projektu „Kubusiowi przyjaciele natury” część II
4. Wielka wyprawa
Ważne wydarzenia:
04.02 – Taniec to zdrowie” – Balik karnawałowy
25.02 – Obchody Dnia Dinozaura w grupie
Wprowadzane litery:
– „R jak rolki” – wprowadzenie liter r, R
– „S jak sanki” – wprowadzenie litery s, S
– czytanie sylab, wyrazów i krótkich prostych zdań
Kompetencje matematyczne:
– wprowadzenie cyfry 6:
– wprowadzenie cyfry 7
– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
– rozwijanie orientacji przestrzennej (wytyczanie kierunków w przestrzeni od obranego przedmiotu, poruszanie się w przestrzeni wg poleceń nauczyciela, orientacja na kartce papieru, wskazywanie góry i dołu kartki w sytuacjach zadaniowych)
– ćwiczenia w przeliczaniu (sprawne liczenie, liczenie w szerokim zakresie, ustalania wyniku dodawania i odejmowania)
– rozpoznawanie modeli monet i banknotów o niskich nominałach
– kształcenie intuicji geometrycznej poprze zabawy z mozaiką geometryczną
Doradztwo zawodowe:
– poznanie zawodu dietetyka
– poznanie zawodu meteorologa
Projekty:
– Realizacja Projektu „Kubusiowi przyjaciele natury”
– Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – wykonanie karteczki dla ukochanej osoby
– Realizacja Projektu „Zabawa sztuką” – projekt gry planszowej – praca zbiorowa
– „Kodowanie na dywanie”„Chcemy być zdrowi” – tworzenie piramidy z Cała Polska Programuje
Tematy kompleksowe na styczeń 2021:
1. Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – Emocje
2. Płynie czas
3. Młodsi i starsi
4. Sport to zdrowie
Wprowadzane litery:
– „Z jak zamek” – wprowadzenie litery z, Z
– „B jak balon” – wprowadzenie litery b, B
– „N jak narty” – wprowadzenie litery n, N
– wprowadzenie znaku matematycznego +
Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych”
– budowanie dłuższych wypowiedzi na temat emocji
– trening relaksacyjny – Uważność i spokój żabki”
– zapoznanie z bajką pt.: „Bajka o Ciepłym i Puchatym, czyli jak poczuć się szczęśliwym
– praca plastyczna pt. „Puchate i kolczysta słowa”
– „Moje emocje” – układanie zbiorów emocji
– czytanie bajki „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”
Realizacja Projektu „Zabawa sztuką”
– wirtualna wycieczka – Muzeum Zamkowe w Pszczynie
– poznanie nowej techniki plastycznej „mokre na mokrym”
Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – wykonanie kartki okolicznościowej dla wolontariuszy szpitala onkologicznego
Doradztwo zawodowe:
– „W pracowni zegarmistrza” – zapoznanie z pracą zegarmistrza
– „Trener” – poznanie zawodu trenera (sportowca)
Angielski – styczeń 2021
Temat: Clothes – ubrania
Słownictwo:
jumper – sweter
mittens – rękawiczki gloves – rękawiczki pięciopalcówki
coat – płaszcz shorts – spodenki
T – shirt – bluzka z krótkim rękawkiem
swimsuit – strój kąpielowy trousers / jeans – spodnie
socks – skarpetki jacket – kurtka
hat – czapka cap – czapka z daszkiem
glasses – okulary sunglasses – okulary przeciwsłoneczne
scarf – szalik dress – sukienka
skirt – spódniczka boots/shoes – buty
pyjamas – piżama sleepers – kapcie
Zwroty i wyrażenia:
– What are you wearing? – w co jesteś ubrana / ubrany?
– I am wearing a red t-shirt and blue trousers – jestem ubrana / ubrany w czerwoną bluzkę oraz niebieskie spodnie
– Put on your shoes – załóż buty
– Take off your shoes – ściągnij buty
Piosenka „Put on your…”
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
Piosenka „Winter mittens”
https://www.youtube.com/watch?v=2Gz9YsL_qJk
Dodatkowe piosenki:
„I am a little snowman”
https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k
„Little snowflake”
https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok
Weather:
– it`s sunny – słonecznie
– it`s cloudy – pochmurnie
– it`s rainy- deszczowo
– it`s windy – wietrznie
– it`s snowy – pada deszcz
– it`s foggy – mglisto
– tornado – tornado
– rainbow – tęcza
Tematy kompleksowe na grudzień:
1. Nadchodzą zimowe dni
2. Coraz zimniej
3. Świąteczne przygotowania
4. Wesołych Świąt!
5. Dziękujemy za prezenty
Wprowadzane litery:
– „K jak Krystyna” – wprowadzenie litery k, K
– „Y jak w wyrazie lody” wprowadzenie litery y, Y
Wprowadzane cyfry:
– wprowadzenie cyfry 4
– wprowadzenie cyfry 5
Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna karteczka” – przygotowanie kartki okolicznościowej dla seniorów z Hospicjum „Palium” w Poznaniu
Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – rozpoznawanie i nazywanie emocji w oparciu o różne ilustracje, stworzenie w sali „Kącika emocji”, przygotowani słoika strachów, złości, zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć.
Angielski: grudzień – „Christmas time”
Wprowadzanie i utrwalanie nowego materiału:
Nauka piosenki „Santa shark”
https://www.youtube.com/watch?v=u0aAMvvw_co
Słownictwo świąteczne:
chimney – komin elf – elf gingerbread man – piernik
Christmas stocking – świąteczna skarpeta Santa Claus – św. Mikołaj
candy cane – laska cukrowa Christmas balls – bombki Christmas tree – choinka
star – gwiazdka gift / present – prezent fireplace – kominek reindeer – renifer
What do you want for Christmas?” – zabawki
spinning top – bączek robot – robot train – pociąg doll – lalka
ball – piłka teddy bear – pluszowy miś rocking horse – konik bujany
rocket – rakieta car – samochodzik ship – statek yo – yo – yoyo
Zwroty i wyrażenia:
– What is inside the box?
– It is a robot
– What do you see?
– I can see a robot
– What do you want for Christmas ?
– I want ….
– How many robots do you see ?
– I can see four robots
– Merry Christmas!!!
Karty pracy:
– „I spy with my little eye”
– „Read and colour”
Piosenki o tematyce świątecznej:
„Hello, reindeer”
https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg
„Goodbye, snowam”
https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo
„Santa`s on his way”
https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c
druga wersja:
https://www.youtube.com/watch?v=U_yVxX20OEk
Tematy kompleksowe na listopad:
1. Moje hobby
2. Polska – moja ojczyzna
3. Ulubione zajęcia
4. Realizacja Projektu: „Czyste powietrze wokół nas”
Realizacja Projektu „Czyste Powietrze wokół nas” – projekt adresowany jest do dzieci 5,6, letnich. Treści programu realizowane są w trakcie pięciu zajęć warsztatowych: W trakcie zajęć zlokalizujemy i określimy różne rodzaje dymu. Określimy także przyczyny wydobywania się dymów. Zapoznamy się z tekstem i melodią piosenki antytytoniowej „O Dinku” oraz wykonamy samodzielnie własny znaczek pt. „Nie pal przy mnie”.
Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna Karteczka” – zapoznanie z zawodem kucharza, rozpoznanie stroju i akcesoriów kucharza; przygotowanie grupowej kartki okolicznościowej.
Realizacja Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Malarze dzieciom” – aktywne słuchanie opowiadania autorstwa Agnieszki Starok pt. „W sekretnym ogrodzie”.
Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć – zabawa „Start rakiety”, „Kostka uczuć”, czytanie dzieciom bajek psychoedukacyjnych związanych z emocjami – „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”.
Wprowadzane liter i cyfr:
„D jak Darek” – wprowadzenie litery d, D
„E jak Ewelina” – wprowadzenie litery e, E
„U jak Ula” – wprowadzenie litery u, U
„K jak Krystyna” – wprowadzenie liery k, K
– Wprowadzenie cyfry 3
– Wprowadzenie znaku =
Angielski – listopad 2020
„Autumn”
UTRWALANIE MATERIAŁU:
Zwroty i wyrażenia:
– What is your name ? My name is …
– How old are you? I am …
– What is your favourite colour / fruit / number itp. My favourite colour is …
– What is it ? It is a / an ….
– What is the weather like ? It`s sunny / cloudy itp.
Zasady:
- Eyes watching
- Ears listening
- Hands helping
- Feet walking
Polecenia:
- Stand in a line –stańcie jednen za drugim
- Sit at the table –osiądźcie przy stole
- Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę
- Make a circle please – proszę zróbcie koło
- Clean up please – proszę posprzątać
- Bless you! – na zdrowie!
- Be quiet please – proszę o ciszę
- I am sorry – przepraszam
- May I go to the toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?
- Pair up – dobierzcie się w pary
- Wash your hands – umyjcie ręce
- Raise your hand – podnieś
- See you later aligater – do zobaczenia
WPROWADZANIE I UTRWALANIE NOWEGO MATERIAŁU:
Forest animals:
a squirrel a beaver
a hedgehog a raccoon
a hare an owl
a deer a fox
a bear a skunk
a woodpecker
Nauka piosenki „Walking in the forest”
https://www.youtube.com/watch?v=xbSSm_p782c
Piosenki – przerywniki w ramach zabaw muzyczno – ruchowych:
„I am so happy”
https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8&list=RDdUXk8Nc5qQ8&start_radio=1
„Head, shoulders, knees, toes”
https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg&list=RDdUXk8Nc5qQ8&index=7
„Walking, walking”
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&list=RDdUXk8Nc5qQ8&index=23
Film na kanale youtube:
Steve and Maggie „What i sthe weather like?”
https://www.youtube.com/watch?v=cwsrnbdyIYc
Angielski – październik 2020
„School supplies”
Zasady:
-
Eyes watching
-
Ears listening
-
Hands helping
-
Feet walking
Polecenia:
-
Stand in a line –stańcie jednen za drugim
-
Sit at the table –osiądźcie przy stole
-
Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę
-
Make a circle please – proszę zróbcie koło
-
Clean up please – proszę posprzątać
-
Bless you! – na zdrowie!
-
Be quiet please – proszę o ciszę
-
I am sorry – przepraszam
-
Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?
-
Pair up – dobierzcie się w pary
-
Wash your hands – umyjcie ręce
School supplies:
a pen – długopis
a pencil – ołówek
a book – książka
a backpack – plecak
a rubber – gumka do mazania
a crayon – kredka
a ruler – linijka
a notebook – zeszyt
a pair of scissors – nożyczki
a glue – klej
a sharpener – temperówka
a pencil case – piórnik
Zwroty i wyrażenia:
– How many rubbers do you see ? I see …
– What have you got in your pencil case / backpack? I have got …
– What colour is the book ? The book is … brown
Oglądanie filmu z cyklu Steve and Maggie:
„Back to school”
https://www.youtube.com/watch?v=F9OdB53UGmA
„Crayons Magic for children”
https://www.youtube.com/watch?v=Ix4dSjKqwvc
Oglądanie filmu z English Singsing:
Kids vocabulary „School supplies”
https://www.youtube.com/watch?v=AS5nhKzaOqo
Piosenki:
„Hello, how are you?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
„See you later aligator”
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0
Tematy kompleksowe na październik 2020
1.”Jesienna przyroda”
2. „Koszyk Pani Jesień”
3. „Skarby jesieni”
4. „Nasza mała ojczyzna”
Wprowadzanie liter i cyfr:
– „L jak lupa” – prowadzenie liter l, L
– T jak torba” – wprowadzenie liter t, T
– „I jak Indyk” – wprowadzenie litery i, I
– „D jak droga” – wprowadzenie litery „d, D”
– wprowadzenie cyfry 1
– wprowadzenie cyfry 2
Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna Karteczka” – zapoznanie z zawodem lekarza, pielęgniarki, rozpoznanie stroju i akcesoriów lekarza oraz pielęgniarki; przygotowanie grupowej kartki okolicznościowej z podziękowaniami.
Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Martwa natura Cezanne`a – odtworzenie jednego z obrazów P. Cezanne`a.
Angielski – wrzesień 2020
„Classroom rules”
Zasady:
-
Eyes watching
-
Ears listening
-
Hands helping
-
Feet walking
Polecenia:
-
Stand in a line – stańcie jednen za drugim
-
Sit at the table – osiądźcie przy stole
-
Cross your legs – nogi po turecku / w kokardę
-
Make a circle please – proszę zróbcie koło
-
Clean up please – proszę posprzątać
-
Bless you! – na zdrowie!
-
Be quiet please – proszę o ciszę
-
I am sorry – przepraszam
-
Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?
-
Pair up – dobierzcie się w pary
-
Wash your hands – umyjcie ręce
Piosenki:
„Hello, how are you?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
„See you later aligator”
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0
Film:
„Classroom rules by Minionki
https://www.youtube.com/watch?v=ddvTFgzkS5M
Revisin – powtórka:
„What is your name?” – My name is …
„What is your favourite colour?” – My favourite color is …
„What is your favourite fruit?” – My favourite fruit is …
„How old are you?” – I am 5 / 6
Tematy kompleksowe – wrzesień 2020
1. „W przedszkolu”
2. „Nasze przedszkole”
3. „Jestem bezpieczny”
4. „Pomocna dłoń”
5. „Idzie jesień przez świat”
Wprowadzanie liter i cyfr:
– „O jak oko” – wprowadzenie liter o, O,
– „A jak antena” – wprowadzenie litery a, A
– „M jak most” – wprowadzenie litery m, M
Realizacja Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Każdy ma talent” (Międzynarodowy Dzień Kropki) – zapoznanie z historią Vashti, bohaterką książki „Kropka”, praca plastyczna „Moja kropka”; gry i zabawy językowe.
Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć, opracowanie kodeksu grupowego w oparciu o obowiązki i prawa dziecka, pogadanka z dziećmi na temat sposobów uzyskania pomocy w niebezpiecznej sytuacji, czytanie literatury związanej z tematyką praw dziecka.