Jagódki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Magdalena Fluder
  • Justyna Pawlisiak

Pedagog specjalny:

  • Milena Krysztofiak

Pracownik obsługi:

  • Ewa Czarnecka

Tematy kompleksowe na styczeń 2021:

1. Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – Emocje

2. Płynie czas

3. Młodsi i starsi

4. Sport to zdrowie

Wprowadzane litery:

– „Z jak zamek” – wprowadzenie litery z, Z

– „B jak balon” – wprowadzenie litery b, B

– „N jak narty” – wprowadzenie litery n, N

– wprowadzenie znaku matematycznego +

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych”

– budowanie dłuższych wypowiedzi na temat emocji

– trening relaksacyjny – Uważność i spokój żabki”

– zapoznanie z bajką pt.: „Bajka o Ciepłym i Puchatym, czyli jak poczuć się szczęśliwym

– praca plastyczna pt. „Puchate i kolczysta słowa”

– „Moje emocje” – układanie zbiorów emocji

– czytanie bajki „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”

Realizacja Projektu „Zabawa sztuką”

– wirtualna wycieczka – Muzeum Zamkowe w Pszczynie

– poznanie nowej techniki plastycznej „mokre na mokrym”

Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – wykonanie kartki okolicznościowej dla wolontariuszy szpitala onkologicznego

Doradztwo zawodowe:

– „W pracowni zegarmistrza” – zapoznanie z pracą zegarmistrza

– „Trener” – poznanie zawodu trenera (sportowca)

Angielski – styczeń 2021

Temat: Clothes – ubrania

Słownictwo:

jumper – sweter

mittens – rękawiczki          gloves – rękawiczki pięciopalcówki

coat – płaszcz                     shorts – spodenki

T – shirt – bluzka z krótkim rękawkiem

swimsuit – strój kąpielowy     trousers / jeans – spodnie

socks – skarpetki        jacket – kurtka

hat – czapka               cap – czapka z daszkiem

glasses – okulary        sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

scarf – szalik               dress – sukienka

skirt – spódniczka        boots/shoes – buty

pyjamas – piżama        sleepers – kapcie

Zwroty i wyrażenia:

– What are you wearing? – w co jesteś ubrana / ubrany?

– I am wearing a red t-shirt and blue trousers – jestem ubrana / ubrany w czerwoną bluzkę oraz niebieskie spodnie

– Put on your shoes – załóż buty

– Take off your shoes – ściągnij buty

Piosenka „Put on your…”

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

Piosenka „Winter mittens”

https://www.youtube.com/watch?v=2Gz9YsL_qJk

Dodatkowe piosenki:

I am a little snowman”

https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k

Little snowflake”

https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok

Weather:

– it`s sunny – słonecznie

– it`s cloudy – pochmurnie

– it`s rainy- deszczowo

– it`s windy – wietrznie

– it`s snowy – pada deszcz

– it`s foggy – mglisto

– tornado – tornado

– rainbow – tęcza

Tematy kompleksowe na grudzień:

1. Nadchodzą zimowe dni

2. Coraz zimniej

3. Świąteczne przygotowania

4. Wesołych Świąt!

5. Dziękujemy za prezenty

Wprowadzane litery:

– „K jak Krystyna” – wprowadzenie litery k, K

– „Y jak w wyrazie lody” wprowadzenie litery y, Y

Wprowadzane cyfry:

– wprowadzenie cyfry 4

– wprowadzenie cyfry 5

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna karteczka” – przygotowanie kartki okolicznościowej dla seniorów z Hospicjum „Palium” w Poznaniu

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – rozpoznawanie i nazywanie emocji w oparciu o różne ilustracje, stworzenie w sali „Kącika emocji”, przygotowani słoika strachów, złości, zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć.

Angielski: grudzień – „Christmas time”

Wprowadzanie i utrwalanie nowego materiału:

Nauka piosenki „Santa shark”

https://www.youtube.com/watch?v=u0aAMvvw_co

Słownictwo świąteczne:

chimney – komin         elf – elf        gingerbread man – piernik

Christmas stocking – świąteczna skarpeta        Santa Claus – św. Mikołaj

candy cane – laska cukrowa      Christmas balls – bombki      Christmas tree – choinka

star – gwiazdka      gift / present prezent      fireplace – kominek       reindeer – renifer

What do you want for Christmas?” – zabawki

spinning top – bączek       robot – robot       train – pociąg        doll – lalka

ball – piłka       teddy bear – pluszowy miś       rocking horse – konik bujany

rocket – rakieta       car – samochodzik       ship – statek       yo – yo – yoyo

Zwroty i wyrażenia:

– What is inside the box?

– It is a robot

– What do you see?

– I can see a robot

– What do you want for Christmas ?

– I want ….

– How many robots do you see ?

– I can see four robots

– Merry Christmas!!!

Karty pracy:

– „I spy with my little eye”

– „Read and colour”

Piosenki o tematyce świątecznej:

Hello, reindeer”

https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg

Goodbye, snowam”

https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo

Santa`s on his way”

https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c

druga wersja:

https://www.youtube.com/watch?v=U_yVxX20OEk

Tematy kompleksowe na listopad:

1. Moje hobby

2. Polska – moja ojczyzna

3. Ulubione zajęcia

4. Realizacja Projektu: „Czyste powietrze wokół nas”

Realizacja Projektu „Czyste Powietrze wokół nas” – projekt adresowany jest do dzieci 5,6, letnich. Treści programu realizowane są w trakcie pięciu zajęć warsztatowych: W trakcie zajęć zlokalizujemy i określimy różne rodzaje dymu. Określimy także przyczyny wydobywania się dymów. Zapoznamy się z tekstem i melodią piosenki antytytoniowej „O Dinku” oraz wykonamy samodzielnie własny znaczek pt. „Nie pal przy mnie”.

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna Karteczka” – zapoznanie z zawodem kucharza, rozpoznanie stroju i akcesoriów kucharza; przygotowanie grupowej kartki okolicznościowej.

Realizacja Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Malarze dzieciom” – aktywne słuchanie opowiadania autorstwa Agnieszki Starok pt. „W sekretnym ogrodzie”.

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć – zabawa „Start rakiety”, „Kostka uczuć”, czytanie dzieciom bajek psychoedukacyjnych związanych z emocjami – „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”.

Wprowadzane liter i cyfr: 

„D jak Darek” – wprowadzenie litery d, D

„E jak Ewelina” – wprowadzenie litery e, E

„U jak Ula” – wprowadzenie litery u, U

„K jak Krystyna” – wprowadzenie liery k, K

– Wprowadzenie cyfry 3

– Wprowadzenie znaku =

Angielski – listopad 2020

Autumn”

UTRWALANIE MATERIAŁU:

Zwroty i wyrażenia:

– What is your name ? My name is …

– How old are you? I am …

– What is your favourite colour / fruit / number itp. My favourite colour is …

– What is it ? It is a / an ….

– What is the weather like ? It`s sunny / cloudy itp.

Zasady:

  • Eyes watching
  • Ears listening
  • Hands helping
  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line –stańcie jednen za drugim
  • Sit at the table –osiądźcie przy stole
  • Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę
  • Make a circle please – proszę zróbcie koło
  • Clean up please – proszę posprzątać
  • Bless you! – na zdrowie!
  • Be quiet please – proszę o ciszę
  • I am sorry – przepraszam
  • May I go to the toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?
  • Pair up – dobierzcie się w pary
  • Wash your hands – umyjcie ręce
  • Raise your hand – podnieś
  • See you later aligater – do zobaczenia

WPROWADZANIE I UTRWALANIE NOWEGO MATERIAŁU:

Forest animals:

a squirrel            a beaver

a hedgehog         a raccoon

a hare                  an owl

a deer                  a fox

a bear                 a skunk

a woodpecker

Nauka piosenki „Walking in the forest”

https://www.youtube.com/watch?v=xbSSm_p782c

Piosenki – przerywniki w ramach zabaw muzyczno – ruchowych:

I am so happy”

https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8&list=RDdUXk8Nc5qQ8&start_radio=1

Head, shoulders, knees, toes”

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg&list=RDdUXk8Nc5qQ8&index=7

Walking, walking”

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&list=RDdUXk8Nc5qQ8&index=23

Film na kanale youtube:

Steve and Maggie „What i sthe weather like?”

https://www.youtube.com/watch?v=cwsrnbdyIYc

Angielski – październik 2020

School supplies”

Zasady:

  • Eyes watching

  • Ears listening

  • Hands helping

  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line –stańcie jednen za drugim

  • Sit at the table –osiądźcie przy stole

  • Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę

  • Make a circle please – proszę zróbcie koło

  • Clean up please – proszę posprzątać

  • Bless you! – na zdrowie!

  • Be quiet please – proszę o ciszę

  • I am sorry – przepraszam

  • Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?

  • Pair up – dobierzcie się w pary

  • Wash your hands – umyjcie ręce

School supplies:

a pen – długopis

a pencil – ołówek

a book – książka

a backpack – plecak

a rubber – gumka do mazania

a crayon – kredka

a ruler – linijka

a notebook – zeszyt

a pair of scissors – nożyczki

a glue – klej

a sharpener – temperówka

a pencil case – piórnik

Zwroty i wyrażenia:

– How many rubbers do you see ?    I see …

– What have you got in your pencil case / backpack?     I have got …

– What colour is the book ?    The book is … brown

Oglądanie filmu z cyklu Steve and Maggie:

Back to school”

https://www.youtube.com/watch?v=F9OdB53UGmA

Crayons Magic for children”

https://www.youtube.com/watch?v=Ix4dSjKqwvc

Oglądanie filmu z English Singsing:

Kids vocabulary „School supplies”

https://www.youtube.com/watch?v=AS5nhKzaOqo

Piosenki:

Hello, how are you?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

See you later aligator”

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Tematy kompleksowe na październik 2020

1.”Jesienna przyroda”

2. „Koszyk Pani Jesień”

3. „Skarby jesieni”

4. „Nasza mała ojczyzna”

Wprowadzanie liter i cyfr:

– „L jak lupa” – prowadzenie liter l, L

– T jak torba” – wprowadzenie liter t, T

– „I jak Indyk” – wprowadzenie litery i, I

– „D jak droga” – wprowadzenie litery „d, D”

– wprowadzenie cyfry 1

– wprowadzenie cyfry 2

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna Karteczka” – zapoznanie z zawodem lekarza, pielęgniarki, rozpoznanie stroju i akcesoriów lekarza oraz pielęgniarki; przygotowanie grupowej kartki okolicznościowej z podziękowaniami.

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Martwa natura Cezanne`a – odtworzenie jednego z obrazów P. Cezanne`a.

Angielski – wrzesień 2020

Classroom rules”

Zasady: 

  • Eyes watching

  • Ears listening

  • Hands helping

  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line – stańcie jednen za drugim

  • Sit at the table – osiądźcie przy stole

  • Cross your legs – nogi po turecku / w kokardę

  • Make a circle please proszę zróbcie koło

  • Clean up please – proszę posprzątać

  • Bless you! – na zdrowie!

  • Be quiet please – proszę o ciszę

  • I am sorry – przepraszam

  • Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?

  • Pair up – dobierzcie się w pary

  • Wash your hands – umyjcie ręce

Piosenki:

Hello, how are you?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

See you later aligator”

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Film:

Classroom rules by Minionki

https://www.youtube.com/watch?v=ddvTFgzkS5M

Revisin – powtórka:

What is your name?” – My name is …

What is your favourite colour?” – My favourite color is …

What is your favourite fruit?” – My favourite fruit is …

How old are you?” – I am 5 / 6

Tematy kompleksowe – wrzesień 2020

1. „W przedszkolu”

2. „Nasze przedszkole”

3. „Jestem bezpieczny”

4. „Pomocna dłoń”

5. „Idzie jesień przez świat”

Wprowadzanie liter i cyfr:

– „O jak oko” – wprowadzenie liter o, O,

– „A jak antena” – wprowadzenie litery a, A

– „M jak most” – wprowadzenie litery m, M

Realizacja Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Każdy ma talent” (Międzynarodowy Dzień Kropki) – zapoznanie z historią Vashti, bohaterką książki „Kropka”, praca plastyczna „Moja kropka”; gry i zabawy językowe.

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć, opracowanie kodeksu grupowego w oparciu o obowiązki i prawa dziecka, pogadanka z dziećmi na temat sposobów uzyskania pomocy w niebezpiecznej sytuacji, czytanie literatury związanej z tematyką praw dziecka.