Krasnoludki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Ewa Bąk
  • Anna Małutowska

Pedagog specjalny:

  • Natalia Białowąs

Pracownik obsługi:

  • Jolanta Ewald

Pomoc nauczyciela:

  • Edyta Domańska

Angielski – wrzesień 2020

Vocabulary – Słownictwo

Cookie the cat – kot Cookie

Lulu the kangaroo – kangurzyca Lulu

red – czerwony blue – niebieski yellow – żółty

girl – dziewczynka boy – chłopiec

yes – tak no – nie

Zwroty i wyrażenia:

Clap your hands! – Klaśnij w dłonie!

Pat your knees – Poklep swoje kolana

Stomp your feet – Tup nogami

Blink your eyes – Mrugaj oczami

Wiggle your ears – Ruszaj uszami

Stand up! – Wstań!

Sit down! – Usiądź

Stretch! – Przeciągnij się!

Skip! – Podskocz!

Time to make a circle!

Make a circle big, big, big,

Small, small, small,

Big, big, big.

Make a circle small , small, small,

Hello! Hello! Hello!

Make a circle round and round,

Round and round,

Round and round.

Make a circle round and round,

Hello! Hello! Hello!

Make a circle up, up, up,

Down, down, down,

Up, up, up.

Make a circle down, down, down,

Now sit down!

Hello Song

Hello, hello girls and boys!

Hello, hello girls and boys!

Hello, hello girls and boys!

Hello, hello! Hello!

It’s English time! Stand up! Stretch and skip with me!

Skip, skip, skip to the tree!

Skip, skip, skip to the tree!

Skip, skip, skip to the tree and sing with me!

Bye bye Song

Bye , bye girls and boys!

Bye , bye girls and boys!

Bye , bye girls and boys!

Clap hands!

Get ready to clap your hands!

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Now, let’s pat our knees.

Pat, pat, pat your knees
pat your knees together

Pat, pat, pat your knees
pat your knees together

Can you stomp your feet?

Stomp, stomp, stomp your feet
stomp your feet together

Stomp, stomp, stomp your feet
stomp your feet together

Now, let’s blink our eyes!

Blink, blink, blink your eyes
blink your eyes together

Blink, blink, blink your eyes
blink your eyes together

Get ready to wiggle your ears!

Wiggle, wiggle, wiggle your ears
wiggle your ears together

Wiggle, wiggle, wiggle your ears
wiggle your ears together

Now, clap your hands!

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

ZAŁOŻENIA  DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

  • „Idę do przedszkola”
  • „Przedszkolaczek”
  • „Lubimy się bawić”
  • „Jesienne warzywa”

W pierwszym tygodniu poznamy imiona naszych koleżanek i kolegów z grupy. Zapoznamy się z naszą salą, szatnią i ogrodem. Przypomnimy sobie o zasadach właściwego zachowania przy stole i w łazience. Będziemy ilustrować ruchem piosenkę „Jestem sobie przedszkolaczek”.

W drugim tygodniu poznamy bliżej naszych kolegów i nasze koleżanki podczas wspólnych zabaw                     i pląsów. Wysłuchamy wiersza „Mój znaczek”, opiszemy i zapamiętamy swój znaczek. Nauczymy się piosenki „Grzeczne słówka” i będziemy starać się używać ich na co dzień. Ustalimy wspólnie zasady zachowania, które będą panowały w naszej grupie. Stworzymy „Grupowy Kodeks Przedszkolaka”.  Nauczymy się wierszyka „Mam trzy latka”. Podczas zabawy „Powitanie” będziemy wskazywać i nazywać swoje części ciała: ręka, noga, głowa, łokieć.

W trzecim tygodniu września przypomnimy sobie zasady, których należy przestrzegać w przedszkolu. Podczas zabawy „Czarodziejski woreczek”  postaramy się rozpoznawać zabawki przez dotyk i je nazywać. Wykonamy prace plastyczna „Domek z klocków”- będziemy naklejać  gotowe elementy wycięte z papieru kolorowego na kartkę. W trakcie zabawy „Gdzie jest lalka” będziemy poruszać się w sali według poleceń nauczyciela np.: idź do przodu, idź do tyłu.

W kolejnym tygodniu poznamy  różne warzywa np.: marchewka, pietruszka, burak, cebula, ogórek.   Podczas zabawy „Gdzie jest marchewka” będziemy posługiwać się wyrażeniami : na, pod, obok, za, w. Będziemy rozwiązywać zagadki o warzywach i lepić je z plasteliny.  Nauczymy się piosenki „Burak i cebulka”.