Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Hanna Hoppel
- Joanna Klamecka – Grześkowiak
Pracownik obsługi:
- Marzena Czyż
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA STYCZEŃ 2021
Tematy kompleksowe:
- To już zima
- Śniegu napadało bez liku- głodne zwierzęta czekają przy paśniku- Projekt „Zmisiowany ekokalendarz”
- Babcia i Dziadek
- Zimowe zabawy
1.To już zima:
- Słuchamy opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gawronek poznaje zimę”.
- Poznajemy zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy i obserwujemy zmiany jakie następują w przyrodzie w tej porze roku.
- Tworzymy bałwanka z kół wg wskazówek nauczyciela – porównujemy ich wielkość oraz przeliczamy
- Słuchamy wiersza „Zimowe zabawy”
- Wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne z kulami z papieru
- Uczymy się piosenki „Zima, zima, zima” oraz próbujemy grać na instrumentach perkusyjnych
- Rozpoznajemy i staramy się nazywać sylaby PA, PE, Pi, PO, PU, PY
- Poznajemy „Bajkę o ciepłym i puchatym” oraz wykonujemy plakat „Puchate i kolczaste słowa
- Śniegu napadało bez liku- głodne zwierzęta czekają przy paśniku”- Projekt „Zmisiowany ekokalendarz”:
- Uczymy się dbać o rośliny i zwierzęta
- Przypominamy sobie, które ptaki zostają na zimę w Polsce
- Słuchamy wiersza Ewy Małgorzaty Skorek „Ile wróbli?”-liczymy w zakresie 6, posługujemy się liczebnikami porządkowymi.
- Wykonujemy ptaki z kół origami
- Słuchamy wiersza M. Buczkówny „Sarenka w zimie”
- Oglądamy ilustracje przedstawiające zwierzęta żyjące w lesie
- Dowiadujemy się na czym polega praca leśnika zimą
- Podczas pobytu w ogrodzie pamiętamy o dokarmianiu ptaków
- Babcia i Dziadek:
- Opowiadamy o naszych babciach i dziadkach oraz o tym co najbardziej lubimy z nimi robić
- Uczymy się piosenki „Dla Babci i dziadka”
- Poznajemy zabawy z dzieciństwa babci i dziadka
- Tańczymy z kolorowymi chustkami
- Przeliczamy klocki, segregujemy guziki i układamy serduszkowe rytmy
- Dowiadujemy się co to jest drzewo genealogiczne i utrwalamy zależności pokrewieństwa
- Utrwalamy samogłoski i wyrazy dźwiękonaśladowcze MU, KO, ME, BE
- Zimowe zabawy
- Po obejrzeniu teatrzyku B. Szelągowskiej „Zimowe zabawy” wspólne ustalimy zasady bezpiecznej zabawy na śniegu.
- Dowiemy się jak ważny jest dla zdrowia ruch i uprawianie sportów
- Poznamy różne dyscypliny sportowe
- Wykonamy prace plastyczną przedstawiającą zimowy krajobraz
- Będziemy klasyfikować przedmioty ze względu na przeznaczenie
- Nazwiemy ubrania na zimowe zabawy
Język angielski – styczeń 2021 r.
Winter – Zima
cold – zimno
snowman – bałwan
snowflake – płatek śniegu
scarf – szal
hat- kapelusz
buttons – guziki
Body – Ciało
eyes – oczy
nose – nos
head – głowa
hand – dłoń
Colours – Kolory
red – czerwony
pink – różowy
yellow – żółty
purple – fioletowy
green – zielony
blue – niebieski
Action verbs – Czasowniki wyrażające ruch
Clap your hands – klaszcz w dłonie
Stomp ypr feet – tup stopami
Shake your head – potrząsaj głową
Bend your kenes – ugnij kolana
Tap your nose – dotknij swojego nosa
Touch your toes – dotknij palców u stóp
Zwroty i wyrażenia:
Look at me – Popatrz na mnie
This is my… – To jest mój…
These are my… – To są moje…
It’s cold – Jest zimno
If you’re wearing …– Jeśli masz na sobie…
Mitten Colors song
What color mittens are you wearing?
If you’re wearing red mittens, clap your hands
If you’re wearing red mittens, clap your hands
If you’re wearing red mittens, red, red, red mittens
clap your hands
If you’re wearing blue mittens, stomp your feet
If you’re wearing yellow mittens, shake your head
If you’re wearing green mittens, bend your knees
If you’re wearing orange mittens, tap your nose
If you’re wearing purple mittens, touch your toes
I’m a little snowman
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf.
Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA GRUDZIEŃ 2020
Tematy kompleksowe:
- Czekamy na Mikołaja
- Przygotowania do zimy
- Święta tuż-tuż
- Przy wigilijnym stole
- Żegnamy Stary Rok
- Czekamy na Mikołaja
- Słuchamy wiersza „ Mikołaj” – rozmawiamy „Mikołajkowych zwyczajów”; uczymy się wiersza na pamięć.
- Prowadzimy prosty, obrazkowy kalendarz pogody, wyjaśniając znaczenie zastosowanych symboli na obrazkach.
- W toku zabaw dydaktycznych rozpoznajemy brzmienie wybranych instrumentów oraz naśladujemy różne głosy i odgłosy
- Aktywnie uczestniczymy w zabawach wymagających prostych form współdziałania.
- Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – liczymy przedmioty stosownie do swoich możliwości, stosujemy w praktycznym działaniu umiejętność klasyfikowania, ustalamy wynik dodawania lub odejmowania przeliczając przedmioty,
- posługujemy się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za
- Aktywnie uczestniczymy w zajęciach z profilaktyki wad postawy.
- Wykonujemy pracę plastyczną „Skarpeta na prezenty”.
- Przygotowania do zimy
- Rozmawiamy nt. wędrówki ptaków- rozpoznajemy i nazywamy ptaki; zwracamy uwagę na różnice w ich wyglądzie.
- Słuchamy wiersza „Idzie zima” oraz rozmawiamy nt. snu zimowego zwierząt; uczymy się wiersza na pamięć.
- Bawimy się w kąciku matematycznym z wykorzystaniem kolorowych klamerek i karalików; dokonujemy prostych klasyfikacji ze względu na wybraną cechę oraz ustalamy wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zabawowych.
- Słuchamy wiersza „Wiewiórka”- rozmawiamy nt. robienia przez zwierzęta zapasów na zimę.
- Rozmawiamy nt. dlaczego ludzie gromadzą zapasy na zimę.
- Uczymy się śpiewać piosenkę „Witaminki”.
- Święta tuż-tuż
- Słuchamy „Legendy o choince” – oglądamy ilustrację przedstawiającą choinkę oraz dzielimy się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy.
- Poznajemy słowa i melodię piosenki „Choinka”. Próbujemy grać na instrumentach perkusyjnych.
- Bawimy się przy piosence „My jesteśmy choineczki”.
- Opowieść ruchowa „Pieczemy ciasto”- rozmawiamy „Co jest potrzebne do pieczenia ciasta? Zabawy badawcze „Co rozpuszcza się w wodzie? – eksperymentujemy wraz z nauczycielem poznając właściwości wody
- Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – zabawa „Kolorowe bombki”- układamy rytm wg podanego schematu
4. Przy wigilijnym stole
- Słuchamy opowiadania „Narodzenie Jezusa”- rozmawiamy na temat tradycji związanych ze Świętami Bożonarodzeniowymi.
- Zabawa „Nakrywamy do wigilii”- rozmawiamy na temat tradycyjnych potraw wigilijnych, tradycji łamania się opłatkiem i pozostawienia wolnego miejsca przy stole. Przygotowujemy świąteczny stół. Posługujemy się wyrażeniami nad, pod, obok, za, w.
- Śpiewamy kolędy przy choince.
- Zabawa matematyczna „Ile masz klocków”- liczymy przedmioty stosownie do swoich możliwości
- Wykonujemy pracę plastyczną „Aniołki z papierowych serwetek”.
- „Bawimy się patyczkami”- określamy co się mieniło, gdy do zbioru zgromadzonych przedmiotów dokłada się lub zabiera przedmioty.
- Żegnamy Stary Rok
- Rozmawiamy na temat niebezpieczeństwa zabawy fajerwerkami, rysujemy kredkami woskowymi kolorowe linie, imitujące rozprysk fajerwerków na niebie; zamalowujemy pędzlem rysunek ciemną akwarelową farbą.
- Bawimy się z matą do kodowania – kodowanie drogi.
- Słuchamy wiersza „Bajka o Starym i Nowym roku”- rozmawiamy na temat wiersza, opisujemy wygląd Starego i Nowego roku.
- Zabawa matematyczna „Odliczanie 1-2-3”.
- Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie podczas pobytu w ogrodzie oraz prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody.
ZAGANIENIA PROGRAMOWE NA LISTOPAD 2020
Tematy kompleksowe:
- Ciepły sweter na chłodne dni
- Rytmy
- Lubimy się bawić
- Kochamy wszystkie misie
- Ciepły sweter na chłodne dni
- Rozmawiamy nt. opowiadania: „Choroba Ani- dostrzegamy różnice w ubieraniu się odpowiednio do pogody, wskazujemy adekwatne do pogody ubranie.
- Słuchamy wiersza D. Gellnerowej „Buty chcą iść na przechadzkę”- nazywamy ubrania; uczymy się kolejności i sposobu ich zakładania i zdejmowania.
- Poznajemy słowa i melodię piosenki „Kolorowy deszcz”
- W toku zabaw dydaktycznych różnicujemy dźwięki: głośne i ciche.
- Aktywnie uczestniczymy w zajęciach z profilaktyki wad postawy.
- Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – dokonujemy prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę oraz liczymy przedmioty stosownie do swoich możliwości.
- Rozpoznajemy napisane swoje imię.
- Rytmy
- Słuchamy wiersza Wandy Chotomskiej „Jak biedronka kropki zgubiła” – poznajemy nazwy dni tygodnia oraz próbujemy przewidzieć, co się może zdarzyć w wyniku następujących po sobie czynności.
- Poznajemy symbole dnia – słońce, nocy – księżyc, rozmawiamy nt czynności wykonywanych w ciągu dnia i w ciągu nocy; uczymy się układać rytm wg określonego schematu.
- Rozwiązujemy zagadki słowne o czterech porach roku.
- Zabawa dydaktyczna „Co do czego pasuje?” – przyporządkowywanie obrazków i ubrań odpowiednio do pór roku.
- Praca plastyczna – „Drzewo w czterech odsłonach” – ozdabianie sylwety drzewa odpowiednio do danej pory roku – praca zbiorowa.
- Rozmawiamy na temat pogody i prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody.
- Pamiętamy o używaniu na co dzień zwrotów grzecznościowych.
- Lubimy się bawić
- Słuchamy wiersza „Nasza piłka” – wypowiadanie się na temat ulubionych zabaw piłką w domu i w przedszkolu – nauka wiersza na pamięć.
- Bawimy się klockami: przeliczamy je oraz klasyfikujemy wg koloru i kształtu.
- Zabawa „Czyj to dźwięk?”- uczymy się rozpoznawać dźwięki wydobywan z różnych przedmiotów.
- Uczestniczymy w organizowanych przez nauczyciela zabawach integracyjnych z chustą animacyjną.
- Staramy się przestrzegać zasad zgodnego współdziałania w grupie , ujętych w kodeksie przedszkolaka.
4. Kochamy wszystkie misie
- Słuchamy opowiadania Cz. Janczarskiego „W sklepie z zabawkami”- odpowiadamy na pytania dot. treści.
- W toku zabaw dydaktycznych posługujemy się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za.
- 25 września obchodzimy w przedszkolu „ Święto Pluszowego Misia”- zapoznajemy się z historią tego Święta- uczestniczymy w pląsach i tańcach zbiorowych.
- Wzbogacamy swoją wiedzę o niedźwiedziach; rozmawiamy na temat środowiska w którym mieszkają.
- W toku zabaw dydaktycznych naśladujemy głos wybranych zwierząt.
- Praca plastyczna „Miś z papierowej torebki”.
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA PAŹDZIERNIK 2020
Tematy kompleksowe:
- Poznajemy warzywa
- Złota Pani Jesień
- Dbamy o czystość i zdrowie
- Co słychać w lesie?
- Jesienne nastroje
1.Poznajemy warzywa
- Słuchamy wiersza J. Brzechwy – „Na straganie”- rozmawiamy na temat treści wiersza, dlaczego należy jeść warzywa; oglądanie i nazywanie warzyw.
- Dzielimy nazwy warzyw na sylaby.
- Kolorujemy kontury warzyw.
- Wykonujemy warzywa z masy solnej.
- W toku zabaw dydaktycznych utrwalamy nazwy warzyw.
- Prowadzimy prosty kalendarz pogody oraz wyjaśniamy znaczenie zastosowanych symboli na obrazkach.
2. Złota Pani Jesień
- Rozmawiamy w oparciu o ilustracje nt. „Po czym poznajemy, że już jest jesień?”
- Wskazujemy zjawiska pogodowe charakterystycznych dla jesieni.
- Rozmawiamy nt. kolorów jesieni; układamy kolorowe rytmy.
- Poznajemy słowa i melodię piosenki „Jesienna cz-cza”, rozmowa nt. treści piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.
- Słuchamy wiersza E. Szelburg-Zarembiny Marii Konopnickiej „Jesienne liście”, próbujemy określić nastrój wiersza.
3. Dbamy o czystość i zdrowie.
- Poznajemy słowa i melodię piosenki „Mydło lubi zabawę”.
- Słuchamy wiersza „Czysty przedszkolaczek”- rozmowa na temat treści; próba odpowiedzi na pytanie „Dlaczego musimy dbać o czystość – przypomnienie etapów mycia rąk.
- Składamy obrazki z części – przedstawiających przybory toaletowe.
- Słuchamy fragmentu wiersza W. Grodzieńskiej „Chory kotek”- rozmawiamy nt skutków niewłaściwego ubierania się jesienią.
4. Co słychać w lesie?
- Nazywamy zwierzęta mieszkające w lesie, rozmawiamy nt ich wyglądu , sposobu odżywiania – prezentacja multimedialna.
- Słuchamy odgłosów lasu, oglądamy ilustracje przedstawiające jesienny las, oraz wykonujemy pracę plastyczną „Jesienny las”.
- Rozwiązujemy zagadki słowne zw. z tematem „Las”.
- Wykonujemy instrumentację muzyczną „W zaczarowanym lesie”- z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
5. Jesienne nastroje
- Słuchamy wiersza „Wszystko jesienne”- odpowiadamy na pytania dot. treści.
- Poznajemy słowa i melodię piosenki „Wietrzyk psotnik”- zabawa ruchowa przy piosence.
- Oglądamy książki i czasopisma dziecięce –wyszukujemy w nich ilustracji przedstawiających jesienną pogodę- rozmawiamy nt. „Za co lubimy jesień?”
- W toku zabaw dydaktycznych tworzymy zbiory dużych i małych kropli oraz porównujemy liczebność zbiorów.
- Uczestniczymy w zabawach słuchowych – rozpoznajemy podstawowe zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni: : wiatr, deszcz, burza.
- Gramy rytmicznie na wybranych instrumentach perkusyjnych tworząc„Jesienną orkiestrę” .
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – WRZESIEŃ 2020
Tematy kompleksowe:
- Jestem sobie przedszkolaczek
- Dobre maniery przedszkolaka
- Przedszkolaki poznają znaki
- Owocowy raj
- Jestem sobie przedszkolaczek
- Wspominamy wakacje
- Wskazujemy i nazywamy części swojego ciała: głowa, ręce, nogi, brzuch
- Naśladujemy z pomocą nauczyciela – ruchem, mimiką i głosem niektóre zjawiska pogodowe
- Słuchamy i ilustrujemy ruchem piosenkę „Jestem sobie przedszkolaczek”
- Przypominam sobie ustawienia: w pary, w kole, w rzędach
- Pamiętamy o porządku w Sali przedszkolnej i odkładamy zabawki na wyznaczone miejsce
- Rozpoznajemy napisane swoje imię
- Dobre maniery przedszkolaka
- Ustalamy zasady obowiązujące w grupie, czyli Kodeks Muchomorków
- Pamiętamy o używaniu na co dzień zwrotów grzecznościowych
- Wykonujemy pracę plastyczną „Uśmiechnięte buzie”
- Przypominamy sobie zasady savoir vivre przy stole
- Wykonujemy ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym: składamy pocięte obrazki
- Podczas zabawy matematycznej dokładamy lub zabieramy kubeczki dostrzegając zmianę.
- Próbujemy rozpoznawać i odczytywać samogłoski
- Przedszkolaki poznają znaki
- Słuchamy wiersza Szelągowskiej „Znak drogowy”. Dowiadujemy się o znaczeniu znaków drogowych i bezpiecznym poruszaniu się po drodze
- Rozpoznajemy dźwięki dochodzące z ulicy
- Nazywamy kształty znaków drogowych
- Poznajemy słowa i melodię piosenki „Światła”- wiemy, że można przejść na drugą stronę tylko gdy jest zielone światło
- Poznajemy numery alarmowe i pojazdy uprzywilejowane
- 15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki
- Owocowy raj
- Rozpoznajemy na ilustracjach owoce i opisujemy ich wygląd
- Dowiadujemy się dlaczego warto jeść owoce
- Poznajemy owoce egzotyczne
- Przeliczamy elementy zbioru ustalając wynik dodawania i odejmowania
- Rozmawiamy na temat pogody i prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody.
- Bawimy się przy piosence „Owocowy rap”
- Tworzymy kosz z owocami poprzez stemplowanie
Angielski – wrzesień 2020
Colours – Kolory
red – czerwony pink – różowy
yellow – żółty purple – fioletowy
green – zielony blue – niebieski
Numbers – Liczby
one – jeden two – dwa three – trzy
four – cztery five – pięć six – sześć
seven – siedem eight – osiem nine – dziewięć ten – dziesięć
Colours song
Red, pink, yellow, purple, green and blue!
Red, pink, yellow, purple, green and blue!
What’s your favourite colour,
please tell me do!
Is it red pink yellow, purple, green or blue?
Numbers song
One, two, three, four, five, six
One, two, three, four, five, six
Do you know your number
Can you count to six?
Action verbs
Clap your hands! – Klaśnij w dłonie!
Pat your knees – Poklep swoje kolana
Stomp your feet – Tup nogami
Blink your eyes – Mrugaj oczami
Wiggle your ears – Ruszaj uszami
Stand up! – Wstań!
Sit down! – Usiądź
Zwroty i wyrażenia:
What’s your favourite colour? – Jaki jest Twój ulubiony kolor?
Can you caunt to six? – Czy potrafisz policzyć do sześciu?
Listen to the story. – Posłuchaj historyjki.
What is this? – Co to jest?
Look out! – Uważaj!
Stand up! – Wstań!
Sit down! – Usiądź!
Hello Song
Hello, hello girls and boys!
Hello, hello girls and boys!
Hello, hello girls and boys!
Hello, hello! Hello!
It’s English time! Stand up! Stretch and skip with me!
Skip, skip, skip to the tree!
Skip, skip, skip to the tree!
Skip, skip, skip to the tree and sing with me!
Bye bye Song
Bye , bye girls and boys!
Bye , bye girls and boys!
Bye , bye girls and boys!
Bye! Bye! Girls nad boys!
Clap hands!
Get ready to clap your hands!
Clap, clap, clap your hands
clap your hands together
Clap, clap, clap your hands
clap your hands together
Now, let’s pat our knees.
Pat, pat, pat your knees
pat your knees together
Pat, pat, pat your knees
pat your knees together
Can you stomp your feet?
Stomp, stomp, stomp your feet
stomp your feet together
Stomp, stomp, stomp your feet
stomp your feet together
Now, let’s blink our eyes!
Blink, blink, blink your eyes
blink your eyes together
Blink, blink, blink your eyes
blink your eyes together
Get ready to wiggle your ears!
Wiggle, wiggle, wiggle your ears
wiggle your ears together
Wiggle, wiggle, wiggle your ears
wiggle your ears together
Now, clap your hands!
Clap, clap, clap your hands
clap your hands together
Clap, clap, clap your hands
clap your hands together
Angielski – Październik 2020
Colours – Kolory
red – czerwony
pink – różowy
yellow – żółty
purple – fioletowy
green – zielony
blue – niebieski
Autumn – Jesień
leaves – liście
rake – grabie
fox – lis
acorns – żołędzie
scarecrow – strach na wróble
pumpkin – dynia
Zwroty i wyrażenia:
How many leaves? – Ile liści?
What colour is… – Jakiego koloru jest…
Scarecrow song
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes…
How many leaves
How many leaves do you see?
How many leaves In the tree?
Let’s all Mount them 1, 2, 3,
How many leaves do you see?
1, 2, 3,
I see one leaf In the tree
I see two leaves In the tree
I see three leaves In the tee
Let’s all count them 1, 2, 3,
What colours do you see?
What colours leaves do you see?
What colour leaves are In the tree
Let’s all count them 1, 2, 3,
What colours leaves do you see?
Red, orange, yellow
I see a red leaf In the tree
I see an orange leaf In the tree
I see a yelow leaf In the tree
Red, orange, yellow 1, 2, 3
The leaves are falling down
How many leaves are falling down?
How many leaves are In the grodnu?
Let’s all count them 1, 2, 3,
How many leaves do you see?
Red, orange, yellow
I see a red leaf falling down
I see an orange leaf falling down
I see a yelow leaf falling down
Red, orange, yellow on the ground
Angielski – listopad 2020 r.
Toys – Zabawki
red scooter – czerwona hulajnoga
pink dolly – różowa lalka
yellow teddy – żółty miś
purple ball – fioletowa piłka
green car – zielony samochód
blue train – niebieski pociąg
baloon – balonik
Shapes – Kształty
circle – koło
diamond – diament /romb
square – kwadrat
heart – serce
Zwroty i wyrażenia:
What colour is… – Jakiego koloru jest…
What’s your favourite toy? – Jaka jest twoja ulubiona zabawka?
Can you make a… – Czy potrafisz zrobić…Can you find a…. – Czy potrafisz znaleźć..
What is red? – song
What is red? What is red?
Can you see? Can you see?
I can see a scooter! I can see a scooter!
Point with me! Point with me!
What is yellow? … I can see a teddy! …
What is purple? … I can see a ball! …
What is green? .. I can see a car! …
What is blue? .. I can see a train! …
The Shape Song
A circle. A circle. Can you make a circle? x4
Can you find a circle? Ready…GO!
I know…let’s make a diamond. Can you make a diamond? Here we go…
A diamond. A diamond. Can you make a diamond? x4
Can you find a diamond? Ready…GO!
Hmm…what’s next? How about a square?
A square. A square. Can you find a square? x4
Can you find a square? Ready…GO!
Alright. Time for one more. Let’s try a heart.
A heart. A heart. Can you make a heart? x4
Can you find a heart? Ready…GO! A circle, a diamond, a square, and a heart. x3
Język angielski – Grudzień 2020 r.
Christmas – Boże Narodzenie
reindeer- renifer
Santa – Święty Mikołaj
snowflake – płatek śniegu
snowman – bałwan
angel – anioł
bells – dzwonki
Christmas tree – choinka
elf – elf
Toys – Zabawaki
train – pociąg
rocket – rakieta
robot – robot
bear – miś
clap – klaskać
stomp – tupać
whisper – szeptać
Zwroty i wyrażenia:
We wish you a Merry Christmas – Życzymy Wam Wesołych Świąt
Happy New Year – Szczęśliwego Nowego Roku
What do you want for Christmas? _ Co chcesz dostać na Gwizdkę?
I want a… – Chcę dostać…
What Do You Want For Christmas?
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train.
A train? A train!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket.
A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off…5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot.
A robot? A robot!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm.
Oh no! What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
Santa’s on his way!
Santa Shark
Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Santa shark.
Reindeer sharks, do do do, do do do do do.
Reindeer sharks, do do do, do do do do do.
Reindeer sharks, do do do, do do do do do.
Reindeer sharks.
Elf sharks, do do do, do do do do do.
Elf sharks, do do do, do do do do do.
Elf sharks, do do do, do do do do do.
Elf sharks.
Making toys, do do do, do do do do do.
Making toys, do do do, do do do do do.
Making toys, do do do, do do do do do.
Making toys.
Wrap them up, do do do, do do do do do.
Wrap them up, do do do, do do do do do.
Wrap them up, do do do, do do do do do.
Wrap them up.
Load the sleigh, do do do, do do do do do.
Load the sleigh, do do do, do do do do do.
Load the sleigh, do do do, do do do do do.
Load the sleigh.
It’s Christmas!
Swim away, do do do, do do do do do.
Swim away, do do do, do do do do do.
Swim away, do do do, do do do do do.
Swim away.
Swim faster, do do do, do do do do do.
Swim faster, do do do, do do do do do.
Swim faster, Swim faster
Swim faster, do do do, do do do do do.
…. Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Merry Christmas do do do, do do do do do..