Muchomorki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Hanna Hoppel
  • Joanna Klamecka – Grześkowiak

Pracownik obsługi:

  • Marzena Czyż

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA MAJ 2021

  1. Polska moja Ojczyzna:
  • Słuchamy wiersza M. Skrobacz „Polska” i dowiadujemy się co to jest Ojczyzna
  • Poznajemy symbole narodowe: godło, flagę i hymn
  • Rozpoznajemy barwy narodowe i wykonujemy flagę Polski techniką wydzieranki
  • Słuchamy legendy o Lechu, Czechu i Rusie. Dostrzegamy kolejność następujących zdarzeń i skutków tych następstw
  • Układamy z danych obrazków krótkie historyjki
  • Uczymy się na pamięć wiersza W. Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”
  • Oglądamy film przedstawiający Warszawę. Dowiadujemy się co to jest stolica.
  1. Wiosna na łące i na wsi
  • Słuchamy opowiadania Agaty Widzowskiej „Łąka”
  • Oglądamy ilustracje przedstawiające kwiaty na łące (maki, chabry, kaczeńce)
  • Wykonujemy ćwiczenia grafomotoryczne – rysujemy kwiaty na tackach z piaskiem lub kaszą manną.
  • Uczymy się piosenki „Wiosna na łące”
  • Przyglądamy się ilustracjom przedstawiającym zwierzęta i owady żyjące na łące.
  • Dowiadujemy się jak z gąsienicy rozwija się motyl.
  • Poznajemy obrazy S. Dali „Wiatraki i motyle”. Wykonujemy pracę plastyczną inspirowaną dziełami artysty (Projekt „Zabawa sztuką”)
  • Nazywamy zwierzęta żyjące na wsi
  • Wskazujemy różnice pomiędzy miastem a wsią
  • Podczas zabawy matematycznej „Co się zmieniło” rozróżniamy zmiany odwracalne i nieodwracalne
  1. W kosmosie:
  • Słuchamy wiersza Natalii Łasochy „Kosmos”.
  • Oglądamy film edukacyjny „Czym jest kosmos?” oraz mapę Układu Słonecznego.
  • Opisujemy wygląd planet
  • Wykonujemy za pomocą różnych materiałów „Układ Słoneczny”
  • Słuchamy wiersza B. Formy. „Planety” – podczas zabawy matematycznej przeliczamy w zakresie 8. Posługujemy się liczebnikami porządkowymi. Wskazujemy trzecią, piątą planetę itp.
  • Wykonujemy „Kosmiczną Gimnastykę Smyka”
  • Dowiadujemy się jakie sztuczki potrafi zrobić Księżyc
  1. Serduszko dla Mamy i Taty:
  • Poznajemy słowa i melodię „Piosenki dla mamy i taty”- śpiewamy piosenkę z podziałem na role
  • Tworzymy listę atrybutów „Mój tata jest…..”
  • Na macie do kodowania tworzymy kod offlinowy z warunkiem
  • Uczymy się na pamięć wiersza B. Szelągowskiej „Serduszko dla mamy”
  • „Co robi moja mama” odgrywamy scenki pantomimiczne
  • Uczestniczymy w ostatnich zajęciach projektu „Kubusiowi przyjaciele natury”- dowiadujemy się jak dbać o środowisko i oszczędzać pieniądze
  • Otrzymujemy dyplomy za udział w projekcie

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA KWIECIEŃ 2021

Tematy kompleksowe:

  1. Nadchodzą Święta Wielkanocne
  2. Bajki, bajeczki…
  3. Prosimy do stołu
  4. Mali przyjaciele przyrody
  5. Pan listonosz listy nosi
  1. Nadchodzą Święta Wielkanocne
  • Uczymy się piosenki „Piosenka z jajkiem i zającem”. 
  • Uczestniczymy  w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną- rysujemy  baranka po śladzie, odnajdujemy drogę do środka jajka.
  • Odliczamy przedmioty , pokazując palcem- liczymy   i rysujemy  tyle kresek ile jest przedmiotów  (pisanki, koszyczki, zające).
  • Kolorujemy obrazki  zgodnie z kodem liczbowym.
  • Opisujemy  obrazek, rozmawiamy  nt tradycji  wielkanocnych- wypowiadamy się  na temat ilustracji.
  • Rozwiązujemy zagadki słowne zw z tematem „Wielkanoc”
  • Wykonujemy  ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym, porównujemy dwa przedmioty- odnajdujemy  różnice na obrazkach, łączymy  w pary takie same pisanki
  • 1 kwietnia obchodzimy Dzień Ptaków – (realizacja Projektu „Zmisiowany ekokalendarz”); rozwiązujemy zagadki o ptakach, przeprowadzamy zabawę badawczą z jajkami.
  • Śpiewamy piosenkę z pokazywaniem „Kurka”

     2. Bajki, bajeczki…

  • Rozwiązujemy zagadkę o książce.
  • Rozmawiamy nt. : co to jest książka, do czego służą książki,  z czego składa się książka, jakie mogą być książki – wyjaśnienie pojęcia autor, ilustrator.
  • Rozmawiamy nt.„Moja ulubiona bajka”.
  • Słuchamy piosenki „Lubimy bajki”- nauka na pamięć refrenu piosenki
  • Bajkowe zagadki- prezentacja ilustracji oraz odgadywanie zagadek
  • Zabawy logopedyczne: „Przekładamy kartki w książce”, ,,Huśtamy książkę”
  • Wykonujemy „Książeczkę do nauki kolorów”
  • Wykonujemy ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym – odnajdujemy  różnice na obrazkach.
  • Uczestniczymy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną – kolorujemy obrazek wg wzoru, łączymy kropki- rysujemy po śladzie drogę.
  • Odliczamy przedmioty , pokazując palcem-liczymy książki- rysujemy w ramce odpowiednią liczbę kresek.
  • Dokonujemy prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę- zabawa „Robimy porządek na półce z książkami”.
  • Wykonujemy ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym- odnajdujemy przedmioty bajkowych postaci, odnajdujemy drogę w labiryncie.
  • Uczymy się bajkowych rymowanek.
  • Uczymy się  piosenki „Bajeczki”.
  1. Prosimy do stołu
  • Słuchamy piosenki „Co stół lubi?” – rozmawiamy nt podstawowych zasad zachowania się przy stole
  • Urządzamy „Przyjęcie dla misia” – nauka prawidłowego nakrywania do stołu.
  • Oglądamy film „ Urządzenia domowe”  wymienianie  nazw  urządzeń występujących  w filmie oraz określanie, które z nich znajdują się w moim domu.
  • Wizyta w kuchni -nazywanie  urządzeń i przedmiotów znajdujących się w kuchni, określanie do czego służą – rozmowa nt zachowania bezpieczeństwa oraz przestrzegania zakazu ich obsługiwania
  • Zabawa „Mali kucharze”- przygotowanie  „Kolorowej kanapki”.
  • Słuchamy wiersza Danuty Gellnerowej „Muzyka w kuchni” rozmawiamy  nt. różnych dźwięków, które można usłyszeć w kuchni.
  • Rozpoznajemy dźwięki: czajnika, miksera, lodówki.
  • Bawimy się w „Porządkowanie naczyń”- oglądamy różne naczynia, nazywamy je, określamy przydatność, układamy  według poleceń- stosujemy w praktycznym działaniu umiejętność klasyfikowania.
  • Słuchamy wiersza Danuty Gellnerowej „Muzyka w kuchni”- wykonujemy instrumentację muzyczną z wykorzystaniem  rondli, miseczek i przykrywek.
  • Zabawa „Kuchenna orkiestra”- połączona z oglądaniem filmu  „Domowa rytmiką z panią Elizką”.
  • Słuchamy piosenki: „Fruzia kuchareczka”- pamiętamy o zjadaniu warzyw i owoców.
  1. Mali przyjaciele przyrody
  • Słuchamy audiobooka „Śmieciowisko” oraz oglądamy film edukacyjny „Co, gdzie i po co wyrzucamy?” –rozmawiamy nt „Co można zrobić, by na świecie było czysto?” oraz „Dlaczego segregujemy śmieci?” – (realizacja Projektu „ Kubusiowi przyjaciele natury”)
  • Oglądamy ilustracje pojemników na odpady – poznajemy ich przeznaczenia w zależności  od kolorów.
  • W toku zabawy dydaktycznej stosujemy w praktycznym działaniu umiejętność segregowania śmieci.
  • 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi- rozmawiamy  nt.piękna otaczającej nas przyrody i konieczności dbania o naszą Planetę –  słuchamy wierszy oraz wykonujemy zespołowo plakat na Dzień Ziemi – (realizacja  Projektu „Zmisiowany ekokalendarz”)

     5.  Pan listonosz listy nosi

  • Poznajemy pracę listonosza, jego strój i atrybuty.
  • Słuchamy opowiadania Z. Szczepańskiego „Historia pewnego listu”- rozmawiamy  o drodze, jaką przebył list, zanim dotarł do adresata; wyjaśniamy pojęcie „adres” – wykonujemy własny  projekt znaczka na list.
  • W toku zabaw dydaktycznych  z kopertami  i znaczkami liczymy przedmioty stosownie do swoich możliwości,  pokazując palcem i nazywając: jeden, dwa, trzy itd.
  • Wykonujemy ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym, np. dostrzegamy zmiany w układzie  przedmiotów.
  • Wykonujemy ćwiczenia oddechowe.
  • Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – stosujemy  w praktycznym działaniu umiejętność klasyfikowania, ustalamy wynik dodawania i  odejmowania, przeliczając przedmioty.

j. angielski – kwiecień 2021 r.

Animals – Zwierzęta

 

bird – ptak

spider – pająk

fish – ryba

turtle – żółw

rabbit – królik

elephant – słoń

dog – pies

cat- kot

mouse – mysz

lion – lew

 

big – duży

little – mały

Action verbs – Czasowniki ruchu

 

clap – klaskać

stomp – tupać

fly – latać

swim – pływać

climb – wspinać się

run – biegać

sing – śpiewać

dance – tańczyć

 

Zwroty i wyrażenia:

 

Can you …. – Czy potrafisz …?

Yes, I can – Tak, potrafię

No, I can’t – Nie, nie potrafię

 

I have a pet song

Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”

I have a cat.
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow, meow, meow, …

I have a mouse.
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak, squeak, squeak,…

Woof woof.
Meow meow.
Squeak squeak.

I have a bird.
I have a pet.
He is a bird.
And he says, “Tweet, tweet, tweet,..

I have a fish.
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Glub, glub, glub,..

I have a lion.
A lion?!
I have a pet.
He is a lion.
And he says, “Roar, roar, roar,..

Tweet tweet.
Glub glub.
ROAR!

Pets song

 

Do you like birds?

Yes I do   x2

Do you like birds? Do you like birds?

Do you like birds?

Yes I do

 

Do you like spiders?

Yes I do.

………………………..

 

Do you like fish?

Yes I do.

……………………………

 

Do you like turtles?

Yes I do.

…………………………….

 

Do you like rabbits?

Yes I do.

…………………………….

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA MARZEC 2021

  1. Kiedy będziemy dorośli:

  • Słuchamy wiersza P.F. Nalepy „Fryzjer” i dowiadujemy się jakie akcesoria
    i urządzenia potrzebuje fryzjer w swojej pracy

  • Pamiętamy, że wszystkie urządzenia elektryczne mogą obsługiwać wyłącznie dorośli

  • Dowiadujemy się co to jest orkiestra i czym zajmuje się dyrygent

  • Oglądamy prezentację przedstawiającą różne instrumenty muzyczne

  • Naśladujemy grę na instrumentach przy piosence „Jestem muzykantem konszabelantem”

  • Razem z Kicią Kocią poznajemy pracę strażaka

  • Liczymy przedmioty w szeregu z zachowaniem zasady 1 do 1 i wymieniamy kolejne liczebniki

  • Utrwalamy poznane sylaby

  1. Lubię matematykę:

  • Słuchamy wiersza J. Koczanowskiej „Chce być matematykiem”

  • Liczymy różne przedmioty w sali

  • W ramach Projektu „Zabawa sztuką” wykonujemy „Kolorowe kompozycje” inspirowane dziełami P. Mondriana

  • Dowiadujemy się co to są barwy podstawowe i jak powstają barwy pochodne

  • Oceniamy odległość i określamy, co jest dalej, co bliżej

  • Wykonujemy różne zadania matematyczne w ramach obchodów Dnia Matematyki

  • Bawimy się w bingo literowe rozpoznając litery w swoim imieniu

  • Doskonalimy umiejętność posługiwania się nożyczkami

  1. Nadchodzi wiosna:

  • Słuchamy wiersza Danuty Gellnerowej „Gdzie jest wiosna?”. Zastanawiamy się po czym można poznać, że idzie wiosna

  • Oglądamy ilustracje przedstawiające pierwsze wiosenne kwiaty przebiśniegi, krokusy, sasanki, zawilce.

  • Poznajemy słowa i melodię piosenki „Zimo uciekaj”

  • W ramach projektu „Kubusiowi przyjaciele natury” Oglądamy film „Dbajmy o naturę to się podwójnie opłaca”. Przypominamy sobie co oznacza pojęcia natura. Rozmawiamy o zasobach naturalnych powietrzu i wodzie.

  • Zakładamy hodowlę roślin. Siejemy owies w doniczkach. Określamy, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.

  • Poznajemy przysłowie „W marcu jak w garncu”. Prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody i wyjaśniamy znaczenie zastosowanych symboli pogody

  1. Jestem przyjacielem wody”- Projekt „Zmisiowany ekokalendarz”

  • Słuchamy wiersza o wodzie M. Jankowiaka „Woda, czyli wszystko zaczyna się w chmurach”. Podczas zabawy badawczej dowiadujemy się „Jak powstaje deszcz?”

  • Obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa

  • Rozwiązujemy zagadki o wodzie. Zastanawiamy się „Do czego potrzebna jest woda?” Oglądamy ilustracje przedstawiające różne wykorzystanie wody.

  • Podczas ćwiczeń gimnastycznych wykorzystujemy ćwiczenia Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

  • Liczymy kropelki i układamy kropelkowe rytmy

  • Topniejące lodowce – malujemy kolorowymi kostkami lodu. Dowiadujemy się co to są lodowce oraz jaki wpływ ma na nie wysoka temperatura.

Język angielski – marzec 2021 r.

Spring – Wiosna

rainbow – tęcza

bird – ptak

butterfly – motyl

bee – pszczoła

spring – wiosna

caterpillar – gąsienica

Easter – Wielkanoc

Easter Bunny  – Zajączek Wielkanocny

Easter eggs – pisanki

Easter basket – koszyczek wielkanocny

Easter egg hunt – poszukiwanie pisanek

chocolates – czekoladki

chick – pisklę

duckling – kaczątko

lamb – owieczka

lilie – lilie

tulips – tulipany

Zwroty i wyrażenia:

I can see – Widzę…

I can hear – Słyszę….

I can feel – Czuję…

Spring is here – Nadeszła wiosna

flop your ears– machaj uszami

shake your tail – potrząsaj ogonem

hop – podskakuj

wiggle your nose – poruszaj nosem

fly – latać

over here – tutaj

over there – tam

high – wysoko

low – nisko

around – doooła

fast – szybko

slow – wolno

Spring is here

I can see a rainbow
I can hear the birds
I can feel the sun
Spring is here

I can see the butterflies
I can hear the bees
I can feel the wind
Spring is here

Goodbye winter, hello spring
A new start for everything!
Goodbye snow and hello sun
Let’s go outside and have some fun!
Dance! Oh Yeah!

Ladybug song

Fly, fly, fly,

Ladybug fly.

Fly over here,

Fly over there.

They fly up high,

And they fly down low.

Around and around

And around they go

They fly fast,

And they fly slow.

Oh, ladybugs fly.

Yodel lady

Yodel lady

Yodel lady

Bug, bug, bug, bug!

The Way the Bunny Hops

his is the way the bunny hops, Hop hop hop, Hop, hop, hop. This is the way the bunny hops On Easter day!

This is the way he wiggles his nose, Wiggle. wiggle, wiggle, Wiggle, wiggle, wiggle. This is the way the bunny wiggles his nose On Easter day!

This is the way he flops his ears, Flop, flop, flop, Flop, flop, flop. This is the way he flops his ears On Easter day!

This is the way he shakes his tail, Shake, shake, shake, Shake, shake, shake. This is the way he shakes his tail On Easter day!

This is the way the bunny hops, Hop hop hop, Hop, hop, hop. This is the way the bunny hops On Easter day! On Easter day!

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA LUTY 2021

Tematy kompleksowe:

  1. W karnawale same bale
  2. Mieszkam w Poznaniu
  3. Podróżować każdy może
  4. Krawcowa stroje szyje
  1. W karnawale same bale
  • Słuchamy fragmentu bajki  „Kopciuszek”, rozmawiamy nt. treści, próbujemy wymyślać zakończenia historii.
  • Wykonujemy maski karnawałowe- ozdabiamy je wg własnego pomysłu.
  • Uczestniczymy w przedszkolnym balu karnawałowym- bawimy się przy muzyce oraz uczestniczymy w konkursach.
  • Podczas zabawy z kalejdoskopem obrazkowym dzielimy wyrazy na sylaby, wypowiadając je i klaszcząc rytmicznie.
  • Podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie oraz zapoznamy się z różnym sposobami  przeciwdziałania marznięciu: takimi jak: tupanie , bieganie, podskoki, rozcieranie rąk.

     2. Mieszkam w Poznaniu

  • Słuchamy opowiadania „Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę”- zapoznajemy się z pojęciami związanymi z adresem (ulica, nr domu lub mieszkania, nazwa miasta).
  • Słuchamy „Krótkiej bajki o ziemniaku” – zapoznajemy się z określeniem „ Poznańska pyra” oraz „Pyrlandia”.
  • Poznajemy słowa  i melodię piosenki „Poznańskie koziołki”- zabawa ruchowa przy piosence.
  • Aktywnie uczestniczymy  w zabawach wymagających prostych form współdziałania.
  • Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – liczymy  przedmioty stosownie do swoich możliwości, stosujemy  w praktycznym działaniu umiejętność klasyfikowania, ustalamy wynik dodawania lub odejmowania, przeliczając przedmioty.
  • Pamiętamy o zwrotach grzecznościowych przy wejściu i wyjściu z przedszkola.
  1. Podróżować każdy może
    • Słuchamy wiersza I.Salach „Pojazdy”- rozmawiamy  nt  różnych środków  transportu
    • Uczymy się rozróżniać i nazywać  najczęściej spotykane i znane pojazdy: lądowe, morskie, powietrzne, wyjaśniając, do czego służą.
    • Rozwiązujemy zagadki słowne zw. z tematem.
    • Wykonujemy samoloty z papieru oraz „puszczamy” je w ogrodzie przedszkolnym.
    • Wykonujmy y pracę plastyczną „Statek” I ozdabiamy go wg własnego pomysłu.
    • Wykonujemy ćwiczenia manipulacyjne: nawlekanie korali, wyszywanki.
    • Bawimy się w kąciku matematycznym – układamy rytmy z kolorowych klocków, wykorzystujemy do zabawy również  kolorowe kółka.
    • Podczas zabaw stolikowych ( puzzle, domino, układanki) uczymy się współdziałać z innymi dziećmi oraz cierpliwie oczekiwać na swoją kolej w danym działaniu
  1. Krawcowa stroje szyje
  • Oglądamy film „Z wizytą w zakładzie krawieckim”- zapoznajemy się z pracą krawcowej,  przedmiotami  jakie są jej potrzebne w pracy.
  • Słuchamy wiersza   Tuwima „Tańcowała igła z nitką”, aktywnie uczestniczymy  w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną – zabawa „Nawlecz igłę”.
  • W toku zabawy dydaktycznej z guzikami opisujemy wygląd guzików  (kolor, kształt, liczbę dziurek, określamy   wielkość) ;  klasyfikujemy je  ze względu na wybraną cechę.
  • Uczymy się prawidłowo nazywać poszczególne części garderoby.
  • Wykonujemy pracę plastyczną „Nasze ubrania” – ozdabiamy kontury  ubrań papierem kolorowym.
  • Rozmawiamy nt. sposobu ubierania się zimą – „Jakie ubranie na zimową pogodę?” – podejmujemy próby  wiązania butów oraz zapinania i odpinania guzików.
  • Aktywnie uczestniczymy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną: obrysowywanie konturów, wycinanie nożyczkami, kolorowanie, lepienie z plasteliny.
  • Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne.

Język angielski – luty 2021 r.

Clothes – Ubrania

 

pink t-shirt – różowa koszulka

blue trousers – niebieskie spodnie

yellow socks – żółte skarpetki

red shoes – czerwone buty

green jacket – zielona kurtka

purple hat – fioletowa kurtka

 

Zwroty i wyrażenia:

 

What’s your favourite colour? – Jaki jest Twój ulubiony kolor?

What a mess! – Co za bałagan!

Look at… – Spójrz na…

Put on… – Załóż….

 

T-shirt over your tummy – koszulka na twoim brzuszku,

Trousers on your legs – spodnie na twoich nogach,

Socks on your feet – skarpetki na twoich stopach,

Shoes on your feet – buty na twoich stopach,

Jacket over your tummy – kurtka na twoim brzuszku,

Hat on your head – czapka na twojej głowie

Clothes Song

 

Your T-shirt over your tummy,

Your T-shirt over your tummy,

Ee-ai-adio!

Your T-shirt over your tummy!

 

Your trousers on your legs,

Your trousers on your legs,

Ee-ai-adio!

Your trousers on your legs!

 

Your socks on your feet,

Your socks on your feet,

Ee-ai-adio!

Your socks on your feet!

 

Your shoes on your feet…

 

Your jacket over your tummy…

 

Your hat on your head…

 

 

One little finger – song

 

One little finger, one little finger,

one little finger tap!, tap!, tap!

Point your finger up!

Point your finger down!

Put in on your head!

 

One little finger, one little finger,

one little finger tap!, tap!, tap! …

… Put it on your nose!

(… chin!, … arm!, … leg!, … foot!)

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA STYCZEŃ 2021

Tematy kompleksowe:

  1. To już zima
  2. Śniegu napadało bez liku- głodne zwierzęta czekają przy paśniku- Projekt „Zmisiowany ekokalendarz”
  3. Babcia i Dziadek
  4. Zimowe zabawy

     1.To już zima:

  • Słuchamy opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gawronek poznaje zimę”.
  • Poznajemy zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy i obserwujemy zmiany jakie następują w przyrodzie w tej porze roku.
  • Tworzymy bałwanka z kół wg wskazówek nauczyciela – porównujemy ich wielkość oraz przeliczamy
  • Słuchamy wiersza „Zimowe zabawy”
  • Wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne z kulami z papieru
  • Uczymy się piosenki „Zima, zima, zima” oraz próbujemy grać na instrumentach perkusyjnych
  • Rozpoznajemy i staramy się nazywać sylaby PA, PE, Pi, PO, PU, PY
  • Poznajemy „Bajkę o ciepłym i puchatym” oraz wykonujemy plakat „Puchate i kolczaste słowa
  1. Śniegu napadało bez liku- głodne zwierzęta czekają przy paśniku”- Projekt „Zmisiowany ekokalendarz”:
  • Uczymy się dbać o rośliny i zwierzęta
  • Przypominamy sobie, które ptaki zostają na zimę w Polsce
  • Słuchamy wiersza Ewy Małgorzaty Skorek „Ile wróbli?”-liczymy w zakresie 6, posługujemy się liczebnikami porządkowymi.
  • Wykonujemy ptaki z kół origami
  • Słuchamy wiersza M. Buczkówny „Sarenka w zimie”
  • Oglądamy ilustracje przedstawiające zwierzęta żyjące w lesie
  • Dowiadujemy się na czym polega praca leśnika zimą
  • Podczas pobytu w ogrodzie pamiętamy o dokarmianiu ptaków
  1. Babcia i Dziadek:
  • Opowiadamy o naszych babciach i dziadkach oraz o tym co najbardziej lubimy z nimi robić
  • Uczymy się piosenki „Dla Babci i dziadka”
  • Poznajemy zabawy z dzieciństwa babci i dziadka
  • Tańczymy z kolorowymi chustkami
  • Przeliczamy klocki, segregujemy guziki i układamy serduszkowe rytmy
  • Dowiadujemy się co to jest drzewo genealogiczne i utrwalamy zależności pokrewieństwa
  • Utrwalamy samogłoski i wyrazy dźwiękonaśladowcze MU, KO, ME, BE
  1. Zimowe zabawy
  • Po obejrzeniu teatrzyku B. Szelągowskiej „Zimowe zabawy” wspólne ustalimy zasady bezpiecznej zabawy na śniegu.
  • Dowiemy się jak ważny jest dla zdrowia ruch i uprawianie sportów
  • Poznamy różne dyscypliny sportowe
  • Wykonamy prace plastyczną przedstawiającą zimowy krajobraz
  • Będziemy klasyfikować przedmioty ze względu na przeznaczenie
  • Nazwiemy ubrania na zimowe zabawy

Język angielski – styczeń 2021 r.

WinterZima

cold – zimno

snowman – bałwan

snowflake – płatek śniegu

scarf – szal

hat- kapelusz

buttons – guziki

 

Body – Ciało

eyes – oczy

nose – nos

head – głowa

hand – dłoń

 

Colours – Kolory

red – czerwony

pink – różowy

yellow – żółty

purple – fioletowy
green – zielony

blue – niebieski

 

Action verbs – Czasowniki wyrażające ruch

Clap your hands – klaszcz w dłonie

Stomp ypr feet – tup stopami

Shake your head – potrząsaj głową

Bend your kenes – ugnij kolana

Tap your nose – dotknij swojego nosa

Touch your toes – dotknij palców u stóp

 

Zwroty i wyrażenia:

Look at me – Popatrz na mnie

This is my… – To jest mój…

These are my… – To są moje…

It’s cold – Jest zimno

If you’re wearing …– Jeśli masz na sobie…

Mitten Colors song

What color mittens are you wearing?

If you’re wearing red mittens, clap your hands
If you’re wearing red mittens, clap your hands
If you’re wearing red mittens, red, red, red mittens
clap your hands

If you’re wearing blue mittens, stomp your feet

If you’re wearing yellow mittens, shake your head

If you’re wearing green mittens, bend your knees

If you’re wearing orange mittens, tap your nose

If you’re wearing purple mittens, touch your toes

I’m a little snowman

I’m a little snowman, look at me.

These are my buttons, 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf.

Brrr…it’s cold!

 

I’m a little snowman, look at me.

These are my buttons, 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!

 

I’m a little snowman, look at me.

These are my buttons, 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA GRUDZIEŃ 2020

Tematy kompleksowe:

  1. Czekamy na Mikołaja
  2. Przygotowania do zimy
  3. Święta tuż-tuż
  4. Przy wigilijnym stole
  5. Żegnamy Stary Rok
  1. Czekamy na Mikołaja
  • Słuchamy wiersza  „ Mikołaj” – rozmawiamy  „Mikołajkowych zwyczajów”; uczymy się  wiersza na pamięć.
  • Prowadzimy prosty, obrazkowy kalendarz pogody, wyjaśniając znaczenie zastosowanych symboli na obrazkach.
  • W toku zabaw dydaktycznych rozpoznajemy brzmienie wybranych instrumentów oraz naśladujemy  różne głosy i odgłosy
  • Aktywnie uczestniczymy  w zabawach wymagających prostych form współdziałania.
  • Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – liczymy  przedmioty stosownie do swoich możliwości, stosujemy  w praktycznym działaniu umiejętność klasyfikowania, ustalamy wynik dodawania lub odejmowania przeliczając przedmioty,
  • posługujemy  się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za
  • Aktywnie uczestniczymy w zajęciach z profilaktyki wad postawy.
  • Wykonujemy pracę plastyczną „Skarpeta na prezenty”.
  1. Przygotowania do zimy
  • Rozmawiamy nt. wędrówki ptaków- rozpoznajemy i nazywamy ptaki; zwracamy  uwagę na różnice w ich  wyglądzie.
  • Słuchamy wiersza „Idzie zima” oraz   rozmawiamy nt.  snu zimowego zwierząt; uczymy się  wiersza na pamięć.
  • Bawimy się w kąciku matematycznym z  wykorzystaniem kolorowych klamerek i karalików;    dokonujemy  prostych klasyfikacji ze względu na wybraną cechę oraz  ustalamy wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zabawowych.
  • Słuchamy wiersza  „Wiewiórka”-  rozmawiamy nt. robienia przez zwierzęta zapasów na zimę.
  • Rozmawiamy nt.  dlaczego ludzie gromadzą zapasy na zimę.
  • Uczymy się śpiewać piosenkę „Witaminki”.
  1.  Święta tuż-tuż
  • Słuchamy „Legendy o choince” – oglądamy ilustrację przedstawiającą choinkę oraz dzielimy się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy.
  • Poznajemy słowa i melodię piosenki „Choinka”. Próbujemy  grać na instrumentach perkusyjnych.
  • Bawimy się przy piosence „My jesteśmy choineczki”.
  • Opowieść ruchowa „Pieczemy ciasto”- rozmawiamy   „Co jest potrzebne do pieczenia ciasta? Zabawy badawcze „Co rozpuszcza się w wodzie? – eksperymentujemy wraz z nauczycielem poznając właściwości wody
  • Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – zabawa „Kolorowe bombki”- układamy rytm wg podanego schematu

     4. Przy wigilijnym stole

  • Słuchamy  opowiadania „Narodzenie Jezusa”- rozmawiamy na temat  tradycji związanych ze Świętami Bożonarodzeniowymi.
  • Zabawa „Nakrywamy do wigilii”- rozmawiamy na temat tradycyjnych potraw wigilijnych, tradycji łamania się opłatkiem i pozostawienia wolnego miejsca przy stole. Przygotowujemy świąteczny  stół. Posługujemy się wyrażeniami nad, pod, obok, za, w.
  • Śpiewamy kolędy przy choince.
  • Zabawa matematyczna „Ile masz klocków”- liczymy przedmioty stosownie do swoich możliwości
  • Wykonujemy pracę plastyczną „Aniołki  z papierowych serwetek”.
  • „Bawimy się patyczkami”-  określamy co się mieniło, gdy do zbioru zgromadzonych przedmiotów dokłada się lub zabiera przedmioty.
  1. Żegnamy Stary Rok
  • Rozmawiamy na temat niebezpieczeństwa zabawy fajerwerkami, rysujemy kredkami woskowymi kolorowe linie, imitujące rozprysk fajerwerków na niebie; zamalowujemy pędzlem rysunek ciemną akwarelową farbą.
  • Bawimy się z matą do kodowania – kodowanie drogi.
  • Słuchamy wiersza „Bajka o Starym i Nowym roku”- rozmawiamy na temat wiersza, opisujemy wygląd Starego i Nowego roku.
  • Zabawa matematyczna „Odliczanie 1-2-3”.
  • Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie podczas pobytu w ogrodzie oraz prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody.

ZAGANIENIA PROGRAMOWE NA LISTOPAD 2020

Tematy kompleksowe:

  1. Ciepły sweter na chłodne dni
  2. Rytmy
  3. Lubimy się bawić
  4. Kochamy wszystkie misie
  1. Ciepły sweter na chłodne dni
  • Rozmawiamy nt. opowiadania: „Choroba Ani- dostrzegamy różnice w ubieraniu się odpowiednio do pogody, wskazujemy adekwatne do pogody ubranie.
  • Słuchamy wiersza D. Gellnerowej „Buty chcą iść na przechadzkę”- nazywamy ubrania; uczymy się kolejności i sposobu ich zakładania i zdejmowania.
  • Poznajemy słowa i melodię piosenki „Kolorowy deszcz”
  • W toku zabaw dydaktycznych różnicujemy dźwięki: głośne i ciche.
  • Aktywnie uczestniczymy w zajęciach z profilaktyki wad postawy.
  • Uczestniczymy w zabawach rozwijających kompetencje matematyczne – dokonujemy  prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę oraz liczymy przedmioty stosownie do swoich możliwości.
  • Rozpoznajemy napisane swoje imię.
  1. Rytmy
  • Słuchamy wiersza Wandy Chotomskiej „Jak biedronka kropki zgubiła” – poznajemy nazwy dni tygodnia oraz próbujemy przewidzieć, co się może zdarzyć w wyniku następujących po sobie czynności.
  • Poznajemy symbole dnia – słońce, nocy – księżyc, rozmawiamy nt czynności wykonywanych w ciągu dnia i w ciągu nocy; uczymy się układać  rytm wg określonego schematu.
  • Rozwiązujemy zagadki słowne o czterech porach roku.
  • Zabawa dydaktyczna „Co do czego pasuje?” – przyporządkowywanie obrazków i ubrań odpowiednio do pór roku.
  • Praca plastyczna – „Drzewo w czterech odsłonach” – ozdabianie sylwety drzewa odpowiednio do danej pory roku – praca zbiorowa.
  • Rozmawiamy na temat pogody i prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody.
  • Pamiętamy o używaniu na co dzień zwrotów grzecznościowych.
  1. Lubimy się bawić
  • Słuchamy wiersza „Nasza piłka” – wypowiadanie się na temat ulubionych zabaw piłką w domu i w przedszkolu – nauka wiersza  na pamięć.
  • Bawimy się klockami: przeliczamy je oraz  klasyfikujemy wg koloru i kształtu.
  • Zabawa „Czyj to dźwięk?”- uczymy się rozpoznawać dźwięki wydobywan z różnych przedmiotów.
  • Uczestniczymy w organizowanych przez nauczyciela zabawach integracyjnych z chustą animacyjną.
  • Staramy się przestrzegać zasad zgodnego współdziałania w grupie , ujętych w kodeksie przedszkolaka.

    4. Kochamy wszystkie misie

  • Słuchamy opowiadania Cz. Janczarskiego „W sklepie z zabawkami”- odpowiadamy na pytania dot. treści.
  • W toku zabaw dydaktycznych posługujemy  się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za.
  • 25 września obchodzimy w przedszkolu „ Święto Pluszowego Misia”- zapoznajemy się z historią tego  Święta- uczestniczymy w pląsach i tańcach zbiorowych.
  • Wzbogacamy swoją wiedzę o niedźwiedziach;  rozmawiamy na temat środowiska w którym mieszkają.
  • W toku zabaw dydaktycznych naśladujemy głos wybranych zwierząt.
  • Praca plastyczna „Miś z  papierowej torebki”.

 ZAGADNIENIA PROGRAMOWE NA PAŹDZIERNIK  2020

Tematy kompleksowe:

  1. Poznajemy warzywa
  2. Złota Pani Jesień
  3. Dbamy o czystość i zdrowie
  4. Co słychać w lesie?
  5. Jesienne nastroje

1.Poznajemy warzywa

  • Słuchamy  wiersza J. Brzechwy –  „Na straganie”- rozmawiamy na temat treści wiersza, dlaczego należy jeść warzywa; oglądanie i nazywanie warzyw.
  • Dzielimy nazwy warzyw na sylaby.
  • Kolorujemy kontury warzyw.
  • Wykonujemy warzywa z masy solnej.
  • W toku zabaw dydaktycznych utrwalamy nazwy warzyw.
  • Prowadzimy  prosty kalendarz pogody oraz wyjaśniamy  znaczenie zastosowanych symboli na obrazkach.

2. Złota Pani Jesień

  • Rozmawiamy  w oparciu o ilustracje nt. „Po czym poznajemy, że już jest jesień?”
  • Wskazujemy  zjawiska pogodowe charakterystycznych dla jesieni.
  • Rozmawiamy nt. kolorów jesieni; układamy kolorowe rytmy.
  • Poznajemy słowa  i melodię piosenki „Jesienna cz-cza”, rozmowa nt. treści piosenki,  zabawa ruchowa przy piosence.
  • Słuchamy  wiersza E. Szelburg-Zarembiny Marii Konopnickiej  „Jesienne liście”,  próbujemy określić nastrój  wiersza.

 3. Dbamy o czystość i zdrowie.

  • Poznajemy słowa i melodię piosenki „Mydło lubi zabawę”.
  •  Słuchamy  wiersza „Czysty przedszkolaczek”- rozmowa na temat treści; próba odpowiedzi na pytanie „Dlaczego musimy dbać o czystość – przypomnienie etapów mycia rąk.
  • Składamy obrazki  z części –  przedstawiających przybory toaletowe.
  • Słuchamy fragmentu wiersza W. Grodzieńskiej „Chory kotek”- rozmawiamy nt  skutków  niewłaściwego ubierania się jesienią.

 4. Co słychać w lesie?

  • Nazywamy  zwierzęta  mieszkające  w lesie, rozmawiamy nt ich wyglądu , sposobu odżywiania  – prezentacja multimedialna.
  • Słuchamy  odgłosów lasu, oglądamy ilustracje przedstawiające  jesienny las, oraz wykonujemy pracę  plastyczną „Jesienny las”.
  • Rozwiązujemy  zagadki słowne zw. z tematem „Las”.
  • Wykonujemy instrumentację muzyczną „W zaczarowanym lesie”-  z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.

5. Jesienne nastroje

  • Słuchamy wiersza „Wszystko jesienne”- odpowiadamy na pytania dot. treści.
  • Poznajemy słowa i melodię piosenki „Wietrzyk psotnik”- zabawa ruchowa przy piosence.
  • Oglądamy  książki i czasopisma   dziecięce –wyszukujemy w nich  ilustracji przedstawiających jesienną pogodę- rozmawiamy nt. „Za co lubimy jesień?”
  • W toku zabaw dydaktycznych  tworzymy  zbiory  dużych i małych kropli oraz porównujemy liczebność  zbiorów.
  • Uczestniczymy w zabawach słuchowych – rozpoznajemy  podstawowe zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni: : wiatr, deszcz, burza.
  • Gramy  rytmicznie na wybranych instrumentach perkusyjnych tworząc„Jesienną orkiestrę” .

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – WRZESIEŃ 2020

Tematy kompleksowe:

  1. Jestem sobie przedszkolaczek
  2. Dobre maniery przedszkolaka
  3. Przedszkolaki poznają znaki
  4. Owocowy raj
  1. Jestem sobie przedszkolaczek
    • Wspominamy wakacje
    • Wskazujemy i nazywamy części swojego ciała: głowa, ręce, nogi, brzuch
    • Naśladujemy z pomocą nauczyciela – ruchem, mimiką i głosem niektóre zjawiska pogodowe
    • Słuchamy i ilustrujemy ruchem piosenkę „Jestem sobie przedszkolaczek”
    • Przypominam sobie ustawienia: w pary, w kole, w rzędach
    • Pamiętamy o porządku w Sali przedszkolnej i odkładamy zabawki na wyznaczone miejsce
    • Rozpoznajemy napisane swoje imię
  1. Dobre maniery przedszkolaka
  • Ustalamy zasady obowiązujące w grupie, czyli Kodeks Muchomorków
  • Pamiętamy o używaniu na co dzień zwrotów grzecznościowych
  • Wykonujemy pracę plastyczną „Uśmiechnięte buzie”
  • Przypominamy sobie zasady savoir vivre przy stole
  • Wykonujemy ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym: składamy pocięte obrazki
  • Podczas zabawy matematycznej dokładamy lub zabieramy kubeczki dostrzegając zmianę.
  • Próbujemy rozpoznawać i odczytywać samogłoski
  1. Przedszkolaki poznają znaki
    • Słuchamy wiersza Szelągowskiej „Znak drogowy”. Dowiadujemy się o znaczeniu znaków drogowych i bezpiecznym poruszaniu się po drodze
    • Rozpoznajemy dźwięki dochodzące z ulicy
    • Nazywamy kształty znaków drogowych
    • Poznajemy słowa i melodię piosenki „Światła”- wiemy, że można przejść na drugą stronę tylko gdy jest zielone światło
    • Poznajemy numery alarmowe i pojazdy uprzywilejowane
    • 15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki
  1. Owocowy raj
  • Rozpoznajemy na ilustracjach owoce i opisujemy ich wygląd
  • Dowiadujemy się dlaczego warto jeść owoce
  • Poznajemy owoce egzotyczne
  • Przeliczamy elementy zbioru ustalając wynik dodawania i odejmowania
  • Rozmawiamy na temat pogody i prowadzimy obrazkowy kalendarz pogody.
  • Bawimy się przy piosence „Owocowy rap”
  • Tworzymy kosz z owocami poprzez stemplowanie

Angielski – wrzesień 2020

Colours – Kolory

red – czerwony     pink – różowy

yellow – żółty      purple – fioletowy

green – zielony     blue – niebieski

Numbers – Liczby

one – jeden    two – dwa     three – trzy

four – cztery     five – pięć    six – sześć

seven – siedem    eight – osiem    nine – dziewięć    ten – dziesięć

Colours song

Red, pink, yellow, purple, green and blue!

Red, pink, yellow, purple, green and blue!

What’s your favourite colour,

please tell me do!

Is it red pink yellow, purple, green or blue?

Numbers song

One, two, three, four, five, six

One, two, three, four, five, six

Do you know your number

Can you count to six?

Action verbs

Clap your hands! – Klaśnij w dłonie!

Pat your knees – Poklep swoje kolana

Stomp your feet – Tup nogami

Blink your eyes – Mrugaj oczami

Wiggle your ears – Ruszaj uszami

Stand up! – Wstań!

Sit down! – Usiądź

Zwroty i wyrażenia:

What’s your favourite colour? – Jaki jest Twój ulubiony kolor?

Can you caunt to six? – Czy potrafisz policzyć do sześciu?

Listen to the story. – Posłuchaj historyjki.

What is this? – Co to jest?

Look out! – Uważaj!

Stand up! – Wstań!

Sit down! – Usiądź!

Hello Song

Hello, hello girls and boys!

Hello, hello girls and boys!

Hello, hello girls and boys!

Hello, hello! Hello!

It’s English time! Stand up! Stretch and skip with me!

Skip, skip, skip to the tree!

Skip, skip, skip to the tree!

Skip, skip, skip to the tree and sing with me!

Bye bye Song

Bye , bye girls and boys!

Bye , bye girls and boys!

Bye , bye girls and boys!

Bye! Bye! Girls nad boys!

Clap hands!

Get ready to clap your hands!

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Now, let’s pat our knees.

Pat, pat, pat your knees
pat your knees together

Pat, pat, pat your knees
pat your knees together

Can you stomp your feet?

Stomp, stomp, stomp your feet
stomp your feet together

Stomp, stomp, stomp your feet
stomp your feet together

Now, let’s blink our eyes!

Blink, blink, blink your eyes
blink your eyes together

Blink, blink, blink your eyes
blink your eyes together

Get ready to wiggle your ears!

Wiggle, wiggle, wiggle your ears
wiggle your ears together

Wiggle, wiggle, wiggle your ears
wiggle your ears together

Now, clap your hands!

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Clap, clap, clap your hands
clap your hands together

Angielski – Październik 2020

Colours – Kolory

red – czerwony

pink – różowy

yellow – żółty

purple – fioletowy
green – zielony

blue – niebieski

 

Autumn – Jesień

leaves – liście

rake – grabie

fox – lis

acorns – żołędzie

scarecrow – strach na wróble

pumpkin – dynia

 

Zwroty i wyrażenia:

How many leaves? – Ile liści?

What colour is… – Jakiego koloru jest…

 

Scarecrow song

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes…

How many leaves

How many leaves do you see?

How many leaves In the tree?

Let’s all Mount them 1, 2, 3,

How many leaves do you see?

 1, 2, 3,

I see one leaf In the tree

I see two leaves In the tree

I see three leaves In the tee

Let’s all count them 1, 2, 3,

 

What colours do you see?

What colours leaves do you see?

What colour leaves are In the tree

Let’s all count them 1, 2, 3,

What colours leaves do you see?

 

Red, orange, yellow

I see a red leaf In the tree

I see an orange leaf In the tree

I see a yelow leaf In the tree

Red, orange, yellow 1, 2, 3

 

The leaves are falling down

How many leaves are falling down?

How many leaves are In the grodnu?

Let’s all count them 1, 2, 3,

How many leaves do you see?

 

Red, orange, yellow

I see a red leaf falling down

I see an orange leaf falling down

I see a yelow leaf falling down

Red, orange, yellow on the ground

 

Angielski – listopad 2020 r.

Toys – Zabawki

red scooter – czerwona hulajnoga

pink dolly – różowa lalka

yellow teddy – żółty miś

purple ball – fioletowa piłka

green car – zielony samochód

blue train – niebieski pociąg

baloon – balonik

Shapes – Kształty

circle – koło

diamond – diament /romb

square – kwadrat

heart – serce

Zwroty i wyrażenia:

What colour is… – Jakiego koloru jest…

What’s your favourite toy? – Jaka jest twoja ulubiona zabawka?

 Can you make a… – Czy potrafisz zrobić…Can you find a…. – Czy potrafisz znaleźć..

What is red? – song

What is red? What is red?

Can you see? Can you see?

I can see a scooter! I can see a scooter!

Point with me! Point with me!

What is yellow? … I can see a teddy! …

What is purple? … I can see a ball! …

What is green? .. I can see a car! …

What is blue? .. I can see a train! …

The Shape Song

A circle. A circle. Can you make a circle? x4
Can you find a circle? Ready…GO!  

I know…let’s make a diamond. Can you make a diamond? Here we go…
A diamond. A diamond. Can you make a diamond?  x4
Can you find a diamond? Ready…GO! 

Hmm…what’s next? How about a square?
A square. A square. Can you find a square? x4
Can you find a square? Ready…GO! 

Alright. Time for one more. Let’s try a heart.
A heart. A heart. Can you make a heart? x4
Can you find a heart? Ready…GO!  A circle, a diamond, a square, and a heart. x3

Język angielski – Grudzień 2020 r.

Christmas – Boże Narodzenie

reindeer- renifer

Santa – Święty Mikołaj

snowflake – płatek śniegu

snowman – bałwan

angel – anioł

bells – dzwonki

Christmas tree – choinka

elf – elf

Toys – Zabawaki

train – pociąg

rocket – rakieta

robot – robot

bear – miś

clap – klaskać

stomp – tupać

whisper – szeptać

Zwroty i wyrażenia:

We wish you a Merry Christmas – Życzymy Wam Wesołych Świąt

Happy New Year – Szczęśliwego Nowego Roku

What do you want for Christmas? _ Co chcesz dostać na Gwizdkę?

I want a… – Chcę dostać…

What Do You Want For Christmas?

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train.
A train? A train!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket.
A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off…5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot.
A robot? A robot!

What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm.
Oh no!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
Santa’s on his way!

Santa Shark

Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Santa shark.

Reindeer sharks, do do do, do do do do do.
Reindeer sharks, do do do, do do do do do.
Reindeer sharks, do do do, do do do do do.
Reindeer sharks.

Elf sharks, do do do, do do do do do.
Elf sharks, do do do, do do do do do.
Elf sharks, do do do, do do do do do.
Elf sharks.

Making toys, do do do, do do do do do.
Making toys, do do do, do do do do do.
Making toys, do do do, do do do do do.
Making toys.

Wrap them up, do do do, do do do do do.
Wrap them up, do do do, do do do do do.
Wrap them up, do do do, do do do do do.
Wrap them up.

Load the sleigh, do do do, do do do do do.
Load the sleigh, do do do, do do do do do.
Load the sleigh, do do do, do do do do do.
Load the sleigh.

It’s Christmas!

Swim away, do do do, do do do do do.
Swim away, do do do, do do do do do.
Swim away, do do do, do do do do do.
Swim away.

Swim faster, do do do, do do do do do.
Swim faster, do do do, do do do do do.
Swim faster, Swim faster

Swim faster, do do do, do do do do do.

…. Santa shark, ho ho ho, ho ho ho ho ho.
Merry Christmas do do do, do do do do do..