Świetliki

Nauczyciel wychowania przedszkolnego:

  • Ewa Walkowiak

Pedagog specjalny:

  • Anna Żyto

Pracownik obsługi:

  • Magdalena Balcerska .

Angielski – wrzesień 2020

Classroom rules”

Zasady:

  • Eyes watching

  • Ears listening

  • Hands helping

  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line – stańcie jednen za drugim

  • Cross your legs – nogi po turecku / w kokardę

  • Make a circle please proszę zróbcie koło

  • Clean up please – proszę posprzątać

  • Bless you! – na zdrowie!

  • Be quiet please – proszę o ciszę

  • I am sorry – przepraszam

  • Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?

  • Pair up – ustawcie się w pary

  • Wash your hands – umyjcie ręce

Piosenki:

Hello, how are you?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

See you later aligator”

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Oglądanie filmu „Classroom rules by Minionki”

https://www.youtube.com/watch?v=ddvTFgzkS5M

Revisin – powtórka:

What is your name?” – My name is …

What is your favourite colour?” – My favourite color is …

What is your favourite fruit?” – My favourite fruit is …

How old are you?” – I am 5 / 6

Założenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:

Blok tematyczny:

  • Oto ja”

  • Moja grupa”

  • Moja droga do p – la

  • Idzie jesień przez las”

W pierwszy tygodniu września porozmawiamy nt wakacji. Poznamy ważniejsze regiony Polski. Na mapie Polski odszukamy góry, jeziora, Morze Bałtyckie, miasta, odczytamy ich nazwy. Nauczymy się wiersza „Na plaży” Poznamy nowych kolegów i koleżanki w naszej grupie „Świetliki”. Zapoznamy się z naszą salą, łazienką i szatnią, Zwrócimy uwagę na bezpieczeństwo w pomieszczeniach przedszkolnych. Będziemy bawić się na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym, omówimy bezpieczny sposób korzystania z urządzeń służących do zabawy. Porozmawiamy nt. opowiadania „Tata coś zaniemówił”, zwrócimy uwagę na podobieństwa między dziećmi a rodzicami. Dzieląc rytmicznie nazwy obrazków, znaczków utrwalimy pojęcie „sylaba”, w zabawach będziemy różnicować lewą i prawą stronę własnego ciała, wytyczać kierunki w przestrzeni, poznamy różne stany emocjonalne. Poznamy bohaterów kart pracy, podręczniki. Różnymi technikami wykonamy prace plastyczne nt. wakacji.

W drugim tygodniu w ćwiczeniach słuchowych na poziomie sylaby i głoski utrwalimy pojęcie „głoska”, określimy pierwsze, środkowe i ostatnie miejsce głoski w nazwach wybranych obrazków, podzielimy nazwy obrazków trzygłoskowych, czterogłoskowych na sylaby i głoski, w zabawie „Listonosz” utrwalimy zapis swojego imienia oraz imion kolegów, n – li, pracownika obsługi. Zapoznamy się z nową piosenką J. Kucharczyk „Dziękuję, proszę, przepraszam”. Zainspirowani opowiadaniem „Linie papilarne”, swobodnymi rozmowami nt. naszej grupy oraz wierszem „Zasady przedszkolaka” stworzymy własny Kodeks Grupowy.

W następnym tygodniu wysłuchamy opowiadania „Moja droga do przedszkola”, utrwalimy zasady ruchu drogowego, porozmawiamy nt. sposobu w jaki dzieci przybywają do przedszkola. Utrwalimy figurę geometryczną „koło”, udoskonalimy umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości, Zainspirowani wierszem „Na pomoc” utrwalimy numery alarmowe. Porozmawiamy nt. ruchu ulicznego pełnymi zdaniami, zapiszemy ciekawe wypowiedzi – zdania, przy pomocy klocków podamy liczbę słów w zdaniu. Wykonamy znaki drogowe, zbudujemy garaże , rozwiążemy rebusy, będziemy rysować wzory po śladach i samodzielnie. Zaśpiewamy zbiorowo i indywidualnie piosenkę „Ruch uliczny”. 15 września będziemy też obchodzić Święto Kropki.

W czwartym tygodniu września rozbudzimy nasze zainteresowanie nową porą roku – jesienią. Zainspirowani własnymi obserwacjami, albumami przyrodniczymi, zdjęciami kasztanowca, ilustracjami lasu i parku jesienią, opowiadaniem „Jesienna wyprawa”, piosenką „ Idzie jesień przez świat” wykonamy przestrzenne jesienne drzewa, ludziki i inne leśne stworki, skomponujemy jesienną muzykę, ulepimy z plasteliny figurki grzybów i je policzymy z zastosowaniem liczebników porządkowych. Nauczymy się wiersza „Gdzie jesteś , jesieni?”. Z zastosowaniem wesołych rymowanek np. „ Kasztanowy wierszyk” wykonamy ćwiczenia logorytmiczne. Poznamy jesienne przygody Olka i Ady.