Nauczyciel wychowania przedszkolnego:
- Ewa Bąk
- Joanna Klamecka – Grześkowiak
Pedagog specjalny:
- Małgorzata Kaszubiak
Pracownik obsługi:
- Marzena Czyż
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ
I TYDZIEŃ- „ O CZYM MARZĄ ZWIERZĘTA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje
- jaka jest rola zwierząt w życiu człowieka
- jak wygląda litera w, W
II TYDZIEŃ- „KTO OBRONI SŁONIA?”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakie zwierzęta są pod ochroną
- co można zrobić, aby zapobiec wymieraniu zwierząt
- jaka jest rola człowieka w życiu zwierząt
- jak wygląda litera h,H
III TYDZIEŃ- „JAK DAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE?
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jak ponownie wykorzystać materiały papierowe
- jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe
- jak ponownie wykorzystać materiały szklane
- jak ponownie wykorzystać materiały metalowe
IV TYDZIEŃ- „JAK BYĆ EKO?”- PROJEKT JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM- POZNAJEMY NIEMCY
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje
- jaka jest rola człowieka w życiu zwierząt
- jak wygląda litera z, Z
- poznanie informacji na temat sąsiadującego z Polską kraju Niemiec (zapoznanie z flagą, stolicą, zabytkami, strojem ludowym, jedzeniem, słownictwem niemieckim)
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC MARZEC
I TYDZIEŃ- „DLACZEGO W MARCU JEST JAK W GARNCU ?”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia
w jaki sposób można przewidzieć pogodę
jak wygląda litera „n,N”
II TYDZIEŃ- „Z CZEGO TO JEST ZROBIONE ?”.
Projekt edukacyjny „Jestem Polakiem i Europejczykiem”.
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
do czego wykorzystywana jest glina
jak powstaje chleb, ser
jak powstaje wełna, papier
jak wygląda litera „g,G”
wielu ciekawostek o Włoszech
III TYDZIEŃ- „GDZIE UBIERA SIĘ PANI WIOSNA?”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
jakie są oznaki wiosny
jakie prace wykonuje się w polu i w ogrodzie
jak jest zbudowany kwiat tulipana
jak wygląda litera „f,F”
IV TYDZIEŃ- „WIELKANOC”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
jakie są zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi
co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym
co jest potrzebne roślinom do wzrostu
jak wygląda litera „ł, Ł”
angielski – luty 2024
„Carnival balloons” – zabawy karnawałowe z wykorzystaniem kolorowych balonów
„Party Freeze Dance Song” – zabawy karnawałowe
„Winter clothes”
– zapoznanie ze słownictwem dotyczącym zimowego ubioru
„Dressed animals” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem kart obrazkowych przedstawiających przebrane zimowe zwierzęta
Zakres materiału – winter animals:
– arctic fox – arctic hare – polar bear – whale – seal
– arctic wolf – snowy owl – orca – puffin – penguin
Zwroty i wyrażenia:
– what is the penguin wearing ?
– the penguin is wearing a black hat
Clothes:
– hat – scarf – jacket – trousers – boots
– dress – jumper – t-shirt – crumb – bow tie – tie itp.
„WHAT DO YOU WANT FOR CHRISTMAS?” – ANGIELSKI GRUDZIEŃ 2023 r.
- „What do you want for Christmas?” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; wprowadzenie świątecznego słownictwa
- „What do you want for Christmas?” – zabawy z piosenką
- gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards
- „Lets decorate a christmas tree” – wspólne dekorowanie piankowej choinki
- „Roll a reindeer” – gra językowa
- „Peekaboo Christmas” – aktywne czytanie książeczki świątecznej; gry i zabawy językowe w oparciu o świąteczne słownictwo
„Hello reindeer”
https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg
„Goodbye snowman”
https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo\
Piosenki „What do you want for Christmas?”
https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c
https://www.youtube.com/watch?v=YqFP0NjoGY4
Słownictwo i zwroty:
- What do you want for Christmas? – co chcesz dostać na Święta ?
- I want – chcę …
- Santa – Mikołaj
- Present – prezent
- Angel – aniołek
- Toys – zabawki
- Reindeer – renifer
- Snowman – bałwan
- Santa’s on his way – Mikołaj jest w drodze
- train – pociąg
- robot – robot
- teddy bear – pluszowy miś
- rocket – rakieta
- ball – piłka
- yo – yo – yo – yo
- bike – rower
- jump rope – skakanka
- ride a bike – jeździć na rowerze
- jump – skakać
- spin – kręcić / obracać
- bounce – odbijać się
„What is the weather like ?”
Angielski – listopad 2023 r.
- „What is the weather like? – prezentacja multimedialna dotycząca pogody
- „Drip drop rain” zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
- „What is the weather like?” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
- „Drip drop rain” – zabawy z piosenką
- „Maisy`s wonderful weather book” – aktywne słuchanie książki
- „On, in, under, by” – zabawy z przyimkami
- „Worksheet” – uzupełnianie karty pracy
Zwroty i wyrażenia:
– What is the weather like?” / „How is the weather?”
– it`s …
– it`s sunny
– it`s party cloudy
– it`s cloudy
– it`s rainy
– it`s snowy
– it`s windy
– it`s foggy
– it`s stormy
– it`s a rainbow
– it`s a tornado
– it`s cold
– it`s hot
Four seasons:
– spring
– summer
– autumn
– winter
Accessories / clothes:
– umbrella / raincoat / wellies /
– sunglasses / hat / jacket /
– scarf / hat / mittens / boots
„Drip drop rain”
https://www.youtube.com/watch?v=3WIF98ss2Tw
„Mystery box”
https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik&t=4s
„Hello how are you?”
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
ANGIELSKI – PAZDZIERNIK 2023 r.
„SCHOOL SUPPLIES” – PRZYBORY SZKOLNE
– prezentacja słownictwa / zwrotów z zakresu przyborów szkolnych
– gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards i innych pomocy dydaktycznych
– aktywne oglądanie filmu z cyklu „Steve and Maggie”
– „What have you got in your pencil case?” – wprowadzenie konstrukcji „I have got…?”
– „What have you got in your pencil case?” – zabawy językowe z konstrukcją „I have got…?”
Słownictwo i zwroty:
– a ruler – linijka
– a rubber – gumka do mazania
– a pen – długopis
– a glue – klej
– a pencil – ołówek
– a pair of scissors – nożyczki
– a book – książka
– a marker – pisak, marker
– a pencil case – piórnik
– a crayon / crayons – kredka / kredki
– a brush – pędzel
– paints – farby
– a notebook – zeszyt
– a sharppener – temperówka
– a packpack – plecak
– a letter / letters – litera / literki
– an apple – jabłko
– what have you got in your pencil case ? – co masz w swoim piórniku
– I have got – mam
– a rubber please – poproszę gumkę do mazania
– there you go – proszę bardzo
Piosenka na powitanie:
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
Piosenka do wprowadzania słownictwa / zabaw / gier językowych
https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik
Angielski – wrzesień:
Temat miesiąca: „Opposites” – przeciwieństwa
- „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
- „Opposites” – wprowadzenie słownictwa; gry i zabawy językowe
- „Open and shout” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z oparciu o piosenkę
- „That is not my student” – wprowadzenie książeczki aktywizującej
Zakres materiału:
- Open / shout
- Big / small
- Loud / quiet
- Fast / slow
- Tall / short
- Please / No thank you
- Teacher
- Student
Piosenka „Open shout them”