Jagódki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Agnieszka Mamot
  • Joanna Sobkowicz

Pedagog specjalny:

  • Karolina Tomaszewska

Pracownik obsługi:

  • Marzena Czyż

Rok szkolny 2018 / 2019: 

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  • TANIEC JESIENNYCH KOLORÓW
  • KSIĄŻKA KUCHARSKA PROSTO Z NATURY
  • JAK DBAMY O NASZE ZDROWIE?
  • ODKRYWAMY SEKRETY PRZYRODY JESIENIĄ

 

W pierwszym tygodniu października wysłuchamy wiersza M. Strzałkowskiej „Zielony, żółty, rudy, brązowy”. Nauczymy się wiersza i stworzymy do niego inscenizację ruchową. Nazwiemy różne emocje i skojarzymy je z sytuacjami w wierszu. Pobawimy się w „Jesienną muzykę” – będziemy odtwarzać i tworzyć sekwencje rytmiczne

z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych i naturalnych rekwizytów. Poznamy wielką i małą literę „a” i będziemy się z nią bawić na różne sposoby. Dzięki rymowance „Cyfra dwa na spacer szła” poznamy wygląd i sposób pisania cyfry dwa. Podczas zabawy „Kolorowa zagadka” przypomnimy sobie zasady w kodowaniu i dekodowaniu cech figur geometrycznych.

W kolejnym tygodniu października na podstawie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”, podczas zabaw teatralnych poćwiczymy umiejętności rozwiązywania konfliktów. Nauczymy się piosenki „Jesienny pociąg”. Porozmawiamy o spożywaniu warzyw i owoców pod różną postacią i wyjaśnimy, co to jest „przepis”. Zapoznamy się z literą „E,e”. Dzięki stworzonym przepisom wykonamy samodzielnie soki warzywno-owocowe, surówki oraz szaszłyki. Będziemy bawić się także w „Zakupy na straganie” z wykorzystaniem monet. Poznamy cyfrę 3 oraz trójkąta jako figury o trzech bokach i trzech kątach. W ramach Międzynarodowego Projektu „Piękna nasza Polska cała” porozmawiamy na temat zbliżającego się święta, wyjaśnimy pojęcie „odzyskanie niepodległości”.  W ramach projektu wykonamy dwa zadania: nauczymy się Hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego, oraz zorganizujemy kącik o tematyce folkowej lub patriotycznej.

W trzecim tygodniu spróbujemy odpowiedzieć  na pytanie: „Jak dbamy o nasze zdrowie?”. Zastanowimy się „Jak się ubrać jesienią?” – będziemy klasyfikować ubrania według pory roku i posługiwać się pojęciami związanymi z następstwem czasu. „I” w roli głównej” – poznamy małą i wielką literę „i”. Poznamy „Piramidę zdrowia” i podzielmy rzeczy na „zdrowe – niezdrowe”. „Liczba 4 – cyfra 4” – poćwiczymy umiejętność kojarzenia liczby elementów z właściwą cyfrą. W ramach Międzynarodowego projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury – 100-lecie niepodległości. Pokaż radość przedszkolaku” zapoznamy się ze scenariuszem uroczystościDzisiaj wielka jest rocznica – Jedenasty listopada!.”

W ostatnim tygodniu października rozpoczniemy wyprawę do lasu. Wysłuchamy historyjki dźwiękowej „Odgłosy lasu”, poznamy nazwy drzew i dokonamy ich analizy głoskowej. Omówimy funkcję paśnika oraz rolę dzięcioła w lesie, zwrócimy uwagę na właściwe i niewłaściwe zachowania w lesie. Zapoznamy się z literę „M,m” i wykonamy zadania w kartach pracy. „Jesienna muzyka” – wykonamy ilustrację dźwiękową do wiersza Józefa Czechowicza pt. „Jesień”. „Przybij piątkę” – poznamy cyfrę „5”, będziemy przeliczać w zakresie 5, ustalimy stałość liczby elementów w zbiorze. W ramach projektu „Piękna nasza Polska cała” wykonamy kolejne zadanie. Obejrzymy ilustracje i omówimy strój wielkopolski (bamberki poznańskiej i stroju szamotulskiego), oraz wykonamy pracę plastyczną na temat: „Strój ludowy naszego regionu”.