Krasnoludki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Marta Ciesielska
  • Hanna Hoppel

Pedagog specjalny:

  • Anna Zakrzewska

Pomoc nauczyciela:

  • Dominika Stachowska

Pracownik obsługi:

  • Sylwia Staśczak

Rok szkolny 2018 / 2019:

Listopad

Tematy kompleksowe:

  1. Moja mała ojczyzna
  2. Czy znasz pracę listonosza?
  3. Przygotowania do zimy
  4. Lubimy się bawimy

W pierwszym tygodniu listopada będziemy rozmawiać o naszej „Małej ojczyźnie” –
o naszym najbliższym otoczeniu. Miejscu, w którym mieszkamy oraz okolicy przedszkola. Wybierzemy się na spacer po osiedlu Lecha i spróbujemy zlokalizować jego najbardziej charakterystyczne punkty. Zapoznamy się także z flagą Polski i jej kolorystyką. Wykonamy własne flagi z papieru. Będziemy kontynuować prosty rytm, np. dokładając kolejne elementy w szeregu. Spróbujemy wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie w czterech porach roku.

W kolejnym tygodniu listopada zapoznamy się z pracą listonosza. Dowiemy się jak to się dzieje, że listy trafiają do naszych domów. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Chodzi listonosz”. Będziemy także segregować przesyłki pocztowe: listy pocztówki, paczki oraz szacować liczbę przedmiotów w zbiorach. W czasie spacerów będziemy obserwować przyrodę i wymieniać zmiany zachodzące w przyrodzie w czterech porach roku np. jesienią – liście zmieniają kolory i opadają na ziemię.

Trzeci tydzień listopada poświęcony będzie przygotowaniom do zimy. Dowiemy się dlaczego w wielu domach przygotowuje się przetwory oraz co to jest spiżarnia. Umieścimy także przetwory w grupowym kąciku przyrodniczym. Wykonamy projekt własnych owocowych i warzywnych przetworów naklejając gotowe elementy na kartkę. Będziemy rozmawiać o tym jak należy się ubierać w chłodne dni. Spróbujemy ubrać grupową lalę adekwatnie do warunków pogodowych. Dowiemy się także jak zwierzęta przygotowują się do zimy oraz które spośród nich zasypiają w długi zimowy sen.

Ostatni tydzień poświęcony będzie naszym ulubionym zabawom i zabawkom. Będziemy segregować piłki ze względu na wybraną cechę oraz przeliczać liczbę elementów w zbiorach. Będziemy rozmawiać o zasadach wspólnej i zgodnej zabawy. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Nasze zabawki”. Będziemy rozmawiać na temat naszych ulubionych zabaw na świeżym powietrzu oraz konieczności dostosowania stroju do pogody. Wykonamy także ćwiczenie „Dwa malutkie misie” Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz.

Październik 

Tematy kompleksowe:

  1. Nasze zabawki
  2. Co można zrobić z owoców i warzyw?
  3. Dookoła jesień
  4. Jesienna aura
  5. Krople deszczu

W pierwszym tygodniu miesiąca porozmawiamy o zabawkach. Uważnie wysłuchamy wiersza D. Gellner „Piłka” i wykonamy pracę plastyczną pt. „Moja piłka”. Będziemy wydobywać różne dźwięki z zabawek oraz pobawimy się w zabawę „Czyj to dźwięk?”. Ponadto będziemy przeliczać klocki i dokonamy prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę

Drugi tydzień  października upłynie nam na poznawaniu różnych owoców i warzyw. Poznamy ich smaki oraz zastanowimy się dlaczego warto je jeść. Będziemy rozwijać kreatywność i wyobraźnię tworząc kolorowe owocowo – warzywne figurki. Będziemy również  uczestniczyć w zabawach i pląsach przy muzyce.

W trzecim tygodniu porozmawiamy o darach jesieni. Uważnie wysłuchamy wiersza D. Gellner pt. „Muchomor”. Wykonamy podział grzybów na jadalne i trujące. Zwrócimy  uwagę na nie niszczenie grzybów trujących. Wybierzemy się  na jesienny spacer, pozbieramy kolorowe liście i wykorzystamy je do naszej pracy plastycznej pt. „Jesienny liść”.

W czwartym tygodniu października będziemy  kontynuować  tematykę jesieni. Uważnie wysłuchamy wiersza I. Salach pt. „Ulewa”, porozmawiamy w oparciu o jego treść  i wykonamy zadanie pt. „Deszcz i parasolki”. Uzupełnimy nasz przedszkolny kalendarz pogody  oraz wybierzemy się na spacer do pobliskiego parku. Ponadto będziemy uczestniczyć w wielu ciekawych zabawach i pląsach z chustą animacyjną.

W ostatnim tygodniu października będziemy obserwować padający  deszcz oraz rozmawiać  o  wyglądzie deszczu i przyrody podczas ulewy. Będziemy układać prosty rytm z kropel małych i dużych  oraz  liczyć duże i małe krople. Poznamy piosenkę „Kolorowy deszcz” oraz  zabawę  paluszkową „Pada deszczyk”.

Wrzesień

Tematy kompleksowe:

  1. Witamy w przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Projekt „Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka”
  4. W łazience

W miesiącu wrześniu będziemy rozmawiać o tym, jak ciekawie można spędzać czas w przedszkolu. Podczas zabaw będziemy się poznawać nasze imiona. Zapoznamy się z nową salą oraz kącikami zainteresowań. Poznamy nasze znaczki oraz miejsca przy stolikach. Nauczymy się piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”. Będziemy oglądać książki i słuchać bajek.  Dowiemy się również jakie czynności powtarzają się w naszym przedszkolu każdego dnia. Ponadto będziemy uczestniczyć w wielu ciekawych zabawach i pląsach z chustą animacyjną.

Weźmiemy także udział w projekcie pt. „Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka w Poznaniu”, który w tym roku realizowany jest pod hasłem: „Przedszkolacy- jutro dorośli Polacy”.

Jeśli tylko pozwoli nam pogoda będziemy z niej korzystać, spędzając wolny czas na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.