Muchomorki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Dominika Gorecka
  • Justyna Pawlisiak

Pracownik obsługi:

  • Ewa Czarnecka

Rok Szkolny 2018 / 2019:

Listopad: 

  1. Święto Niepodległości”
  2. Zapasy na chłodne czasy”
  3. Przygotowania zwierząt do zimy”
  4. Ostatnie zabawy misia przed zimowym snem”

W pierwszym tygodniu listopada porozmawiamy o zbliżającym się Święcie Niepodległości. Najpierw wysłuchamy wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Co to jest Polska?”. Następnie zaznajomimy się z piosenką pt. „Piosenka Małego Patrioty” i wykonamy do niej układ taneczny z chustkami. W środę poznany legendę o Rogalach Świętomarcińskich  i będziemy klasyfikować rogale w zabawie dydaktycznej „W piekarni”. Kolejnego dnia rozruszamy nasze ciała podczas ćwiczeń gimnastycznych. Na koniec tygodnia porozmawiamy o obchodach Święta Niepodległości. W tym dniu wykonamy kotyliony i wspólnie odśpiewamy hymn Polski.

Drugi tydzień miesiąca zaprowadzi nas do spiżarni. Na początku wysłuchamy wiersza „Zapasy na zimę” autorstwa E. Szelburg oraz przyjrzymy się przetworom i innym produktom przechowywanym w spiżarni lub piwnicy. W środę wykonamy pracę plastyczną – słoiki z przetworami. Podczas zabawy „W spiżarni” będziemy układać przetwory na półkach w różnych kombinacjach. Zaś w piątek dowiemy się, jakie warzywa znajdują się w spiżarni i jak je przechowywać.

W tym tygodniu dowiemy się, jak zwierzęta przygotowują się do zimy. W poniedziałek obejrzymy teatrzyk pt. „Leśne zwierzęta” w wykonaniu nauczyciela. Następnego dnia będziemy słuchać piosenki pt. „Kolczasty jeż” i przy jej dźwiękach przyklejać igły sosny na kontur jeża. W środę weźmiemy udział w zabawie polegającej na poruszaniu się w przestrzeni, pt. „Wiewiórki i ich orzechy”. Czwartek to czas na ćwiczenia gimnastyczne. Natomiast na koniec tygodnia wysłuchamy opowiadania przedstawionego za pomocą makiety pt. M. Galicy „Wiercipiętek szuka mieszkania na zimę” oraz przyjrzymy się zimowym domkom zwierzą.

Na zakończenie listopada wspólnie pobawimy się z misiem. W poniedziałek będziemy mówić o Dniu Pluszowego. Następnego dnia wykonamy pracę plastyczną w grupach przy pomocy wacików kosmetycznych i farby, pt. „Mój miś”. W środę czekają na nas zabawy w kodowanie na dywanie z wykorzystaniem kloców i kolorowych szarf. Podczas ostatniego dnia będziemy wspólnie bawić się z misiem podczas zabawy andrzejkowych. Podczas tego tygodnia nie zabraknie również zabaw ruchowych.

Październik:

1. Kraina grzeczności

2. Dary jesieni

3. Jesienne nastroje

4. Królestwo drzew

Na początku miesiąca wybieramy się w podróż do krainy grzeczności. Z tej okazji uważnie wysłuchamy wiersza G. Jędryki pt „Grzeczne słowa” i wspólnie stworzymy na nowo Kodeks Przedszkolaka. Nauczymy się również piosenki pt. „Czarodziejskie znam wyrazy”, która doskonale wprowadzi nas w krainę grzeczności. Ponadto czekają nas zabawy badawcze z wodą. Dzięki temu dowiemy się jakie przedmioty z naszej sali mogą pływać, a jakie zatoną w wodzie.

W kolejnym tygodniu października porozmawiamy o obecnej porze roku – jesieni. Wybierzemy się na wycieczkę do parku i poszukamy skarbów: kolorowych liści, kasztanów, żołędzi. Korzystając z darów jesieni będziemy rozwiązywać zadania matematyczne oraz bawić się w dodawanie i odejmowanie przedmiotów. Wybierzemy się także na wirtualny „Spacer po lesie”, gdzie będziemy zgadywać odgłosy zwierząt zamieszkałych w lesie. Ponadto nauczymy się na pamięć wierszyka pt. „Wpadła gruszka do fartuszka” oraz wykonamy pracę plastyczną z wykorzystaniem kłębuszków waty pt. „Jabłka, gruszki i śliweczki”.

W kolejnym tygodniu ponownie czekają nas jesienne nastroje. Uważnie wysłuchamy melorecytacji wiersza T. Fiutowskiej pt. „Wszystko jesienne” i spróbujemy wspólnie zainscenizować ruchem treść wiersza podczas melorecytacji. Wykonamy również pracę plastyczną pt. „Jesienne drzewo” z wykorzystaniem kłębuszków waty. Aktywne wysłuchamy także wiersza M. Strzałkowskiej pt. „Jesienny deszczyk”, oraz wykonamy zadanie pt „Tęczowe parasolki” wg Kinezjologii Edukacyjnej. Ponadto czekają nas zabawy matematyczne z wykorzystaniem szablonów parasolek i kropli.

W czwartym tygodniu wybierzemy się do tzw. królestwa drzew. Będziemy zbierać liście, segregować je, układać w bukiety oraz nazywać drzewa, z których pochodzą. Wykonamy pracę plastyczną „Bukiet z liści” oraz nauczymy się piosenki „Kolorowe listki”. Ponadto wysłuchamy opowiadania M. Cieśli pt. „Jak dąb został królem drzew”oraz wykonamy kartę pracy pt. „Liść” –  składanie puzzli 4 elementowych.

Wrzesień:

1. Powrót do przedszkola

2. Wakacyjne wspomnienia

3. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 

4. W owocowym raju

Po wakacyjnej przerwie spotykamy się ponownie w przedszkolu. Zapoznamy się z nową nazwą grupy „Muchomorki” oraz nowymi koleżankami i kolegami. Wybierzemy się także na wycieczkę po najważniejszych miejscach w budynku oraz wspólnie ustalimy zasady bezpiecznego korzystania z naszego sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym. Ponadto nauczymy się nowej piosenki pt. „Skarby przedszkolaka” i pogramy na instrumentach perkusyjnych z podziałem na role.

W drugim tygodniu września będziemy wspominać nasze minione podróże. Z tej okazji przyniesiemy do przedszkola skarby przywiezione z wakacji. Będziemy je opisywać i przeliczać z zastosowaniem liczebników głównych, po czym wszystkie trafią do naszego nowego kącika tematycznego związanego z wakacjami. Ponadto wykonamy pracę plastyczną pt. „Morskie fale” z wykorzystaniem kredek i kolorowej plasteliny.

W trzecim tygodniu weźmiemy udział w projekcie pt. „Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka w Poznaniu”, który w tym roku realizowany jest pod hasłem: „Przedszkolacy – jutro dorośli Polacy”.

W ostatnim tygodniu będziemy rozmawiać o owocach. Poznamy nazwy i wygląd różnych owoców, a także drzew, na których rosną. Dowiemy się także jaka jest różnica między owocami krajowymi i egzotycznymi. Pobawimy się także w zabawę dydaktyczną pt. „Gdzie leży owoc?” z wykorzystaniem takich określeń jak: „na”, „pod”, „za”, „przed”, „obok”. Ponadto wykonamy pracę plastyczną pt. „Owocowy zawrót głowy” oraz zamienimy się w prawdziwych kucharzy, którzy przyrządzą smaczną sałatkę owocową.