Cele i Zadania

Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:

  • Ustawa o systemie oświaty
  • Statut przedszkola
  • Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
  • Program wychowania przedszkolnego przyjęty do realizacji
  • Roczny plan pracy przedszkola
  • Programy autorskie: teatralny, regionalny, adaptacyjny

Wizja naszego przedszkola:

Dążymy, aby każde dziecko miało prawo do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju i własnego tempa tego procesu.

Cele:

  • Stwarzanie warunków do zabawy dzieci, zaspokajanie ich potrzeb psychospołecznych i biologicznych,
  • Kształtowanie postaw zdrowotnych dzieci, wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych,
  • Uspołecznianie dzieci, kształtowanie postaw charakteru, rozwijanie uczuć rodzinnych i patriotycznych,
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej w kontakcie z otoczeniem (przyroda, sztuka, twórczość dziecka…),
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu procesów poznawczych, poszerzenie zasoby wiadomości i umiejętności w zakresie otoczenia społecznego, przyrody i techniki,
  • Stwarzanie warunków dla wstępnej nauki szkolnej.

Zadania:

  • Stwarzamy odpowiednie warunki dla rozwoju dziecka
  • Rozbudzamy ciekawość wobec świata
  • Otwieramy się na indywidualne potrzeby dziecka
  • Uczymy wrażliwości w atmosferze akceptacji
  • Przybliżamy dzieciom świat sztuki

Sylwetka naszego absolwenta:

 

  • Jest aktywny, kreatywny, ambitny i twórczy oraz chętny do współdziałania;
  • Radzi sobie z trudnościami, problemami, potrafi rozwiązywać konflikty, jest wytrwały w dążeniu do celu
  • Ma pozytywny obraz samego siebie, dostrzega swoje mocne i słabe strony;
  • Potrafi dbać o własne bezpieczeństwo i zdrowie;
  • Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole;
  • Podejmuje działania przyjazne przyrodzie;
  • Dostrzega potrzeby innych, stara się nieść pomoc niepełnosprawnym kolegom;
  • Ma świadomość własnej tożsamości oraz akceptuje odrębność narodową wyrażoną w innym języku, kulturze zwyczajach;
  • Bierze aktywny udział w życiu kulturalnym, przede wszystkim teatralnym;
  • Posiada elementarną wiedzę o Europie;
  • Potrafi wyrazić siebie oraz swoje emocje poprzez różne formy artystyczne;
  • Wykazuje zainteresowanie sztuką