Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Małgorzata Pawelska
- Justyna Pawlisiak
- Ewa Bąk
Pedagog specjalny:
- Karolina Tomaszewska
Pracownik obsługi:
- Monika Ziemlińska
ELFY – godziny dostępności nauczycieli:
Małgorzata Pawelska – czwartek 16.30-17.30
Karolina Tomaszewska – wtorek 13.30-14.30
Tematy kompleksowe na marzec 2023r.
27.02 – 3.03. 2023r.
Temat kompleksowy: Wielka wyprawa
07– 11.03.2023r.
Temat kompleksowy: Nasze podróże
14.03 -18.03.2023r.
Temat kompleksowy: Mali odkrywcy
20.03 – 24.03.2023r.
Temat kompleksowy: Tajemnice świata
27.03 – 31.03.2023r.
Temat kompleksowy: Nadchodzi wiosna
Wprowadzanie liter:
– „R jak rolki” – zapoznanie z obrazem graficznym małej i wielkiej litery r, R
– „G jak gazeta” – zapoznaje z obrazem graficznym głoski g, G,
– „P jak planeta” – zapoznanie z obrazem graficznym małej i wielkiej litery p, P
– „C jak cytryna” – zapoznanie z obrazem graficznym małej i wielkiej litery c, C.
Realizacja Projektu Edukacyjnego Zabawa Sztuką”
– malowanie linią: technika Twal wg pomysłu dzieci
– nietypowy pędzel: malowanie wg pomysłu dzieci
– przepis na farbę – malowanie kawą
Angielski:
- „Hello Spring” – prezentacja słownictwa i zwrotów związanych z wiosną
- „Spring is here” – zabawy językowe z kartami do drylowania
- „Gardening for kids” – aktywnego oglądanie filmu z cyklu „Steve and Maggie”
- „Flowers fork kids” – aktywne oglądanie filmu z cyklu „Steve and Maggie
- „Who is hiding behind the grass?? – zabawy językowe o tematyce wiosennej
- „Easter basket” – prezentacja słownictwa wielkanocnego
- „Boom Chicka Boom Easter” – zabawy muzyczno – ruchowe z piosenką
Zakres materiału na luty 2023:
30.01 – 03.02.2023r.
Temat kompleksowy: Ciekawe zabawy
06.02 – 10.02.2023r.
Temat kompleksowy: W krainie lodu
02. – 17. 02.2023 r.
Temat kompleksowy: Siły przyrody
20. – 24. 02 2023 r.
Temat kompleksowy: Cztery żywioły
Programy / projekty:
- Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
- „Pete the cat” – projekt czytelniczy z j. angielskiego
Angielski:
Carnival:
„Carnival costumes” – prezentacja słownictwa związanego z karnawałowymi strojami
„Party Freeze Dance Song” – zabawy muzyczno – ruchowe z piosenką
„Carnival balloons” – zabawy z wykorzystaniem kolorowych balonów
Słownictwo i zwroty:
Carnival costumes:
– superhero
– king
– princess
– firefighter
– police oficer
– cowboy
– indian
– pirate
– mermaid
– bee
Carnival accessories:
– a crown
– a mask
– a police hat
– a helmet
– a cowboy hat
– a headdress
– a pirate hat
– a tail
– the wings
– a pair of earrings
Angielski – grudzień 2022r.
„CHRISTMAS TIME”
- „Rabbit Roo likes Christmas” – aktywne słuchanie opowiadania; wprowadzenie świątecznego słownictwa
- „Hello reindeer” – zabawy ze świąteczną piosenką
- ‘Roll a reindeer” – gra językowa
- „S-A-N-T-A” – zabawy muzyczno – ruchowe z piosenką
- „Lets decorate a christmas tree” – wspólne dekorowanie piankowej choinki
- Revision – gry i zabawy językowe utrwalające poznany dotychczas materiał
Zakres materiału:
Zwroty:
– decorating the christmas tree / gingerbread
– writing christmas cards
– helping to clean up
– unwrapping presents
Słownictwo:
– advent calendar
– christmas card
– jumper
– christmas tree
– Santa
– reindeer
– snowman
– gingerbread
– bell
– lights
– tinsel
– bauble
– star
– present
„S – A – N – T – A” – song
„Red hat,
white beard,
twinkle in his eye.
Santa is his name-o. x 6
S-A-N-T-A S-A-N-T-A S-A-N-T-A
And Santa is his name-o.
S-A-N-T-A
*-A-N-T-A
*-*-N-T-A
*-*-*-T-A
*-*-*-*-A
-*-*-*-
S-A-N-T-A”.
Tematy kompleksowe na miesiąc listopad:
31.10 – 4.11.2022 r.
Temat kompleksowy: Moje hobby
7.11. – 11.11. 2022 r.
Temat kompleksowy: Polska Moja Ojczyzna
14.11. – 18.11.2022 r.
Temat kompleksowy: Ulubione zajęcia
21.11. – 25.11.2022 r.
Temat kompleksowy: Nadchodzą zimne dni
28.11. – 2.12.2022 r.
Temat kompleksowy: „Coraz zimniej”
Poznane litery:
„E jak Elf” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „e,, E”
„U jak Ul” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „u, U”.
„K jak koc”- zapoznanie z obrazem graficznym litery „k, K”
„Y jak w wyrazie lody” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „y, Y”
„How is the weather” – listopad 2022r.
- „How is the weather?” – prezentacja słownictwa związanego z pogodą (wprowadzenie nowego, utrwalenie poznanego zakresu)
– what is the weather like ?
– it1s sunny
– it`s snowy
– it`s stormy
– it`s rainy
– it`s foggy
– it`s stormy
– it`s windy
– it`s party cloudy
– it`s cloudy
– I can see a rainbow
– I can see a tornado
- „How is the weather?” – gry i zabawy językowe związane z tematyką pogody
- „How is the weather?” – zagadki słuchowe; gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
- „Maisy`s wonderful weather” – aktywne słuchanie książki
- „How is the weather?” – zabawa plastyczna
Tematy kompleksowe na październik:
03.10 – 07.10. 2022 r.
Temat kompleksowy: Jesienna przyroda
10.10 – 14.11. 2021 r.
Temat kompleksowy: Koszyk Pani Jesień
17.10 – 21.10. 2022r.
Temat kompleksowy: Skarby jesieni
24.10 – 28. 10. 2022 r.
Temat kompleksowy: Nasza mała ojczyzna
Poznane litery:
„L jak lupa” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „ l, L”
„T jak torba” – wprowadzenie liter „t, T”
„I jak Indyk” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „i, I”
„D jak droga” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „d, D”
„SCHOOL SUPPLIES” – październik 2022r.
- „School supplies” – prezentacja kart obrazkowych z zakresu przyborów szkolnych
– a book
– a pen
– a pencil
– a rubber
– a pair of scissors
– a sharpener
– a ruler
– a notebook
– a pencil case
– a school bag
- „School supplies” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
– What have you got ? – I have got a ruler
- „What is in my pencil case” – praca plastyczna
- „What is in my pencil case” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem kart obrazkowych
– What have you got in your pencil case? – I have got a pen
- „What is in my school bag?” – praca plastyczna
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:
Litery: o, O / a, A / m, M
Temat kompleksowy: „Witamy przedszkole”
- „Witamy przedszkole”
- „Bawimy się razem”
Temat kompleksowy: Nasze przedszkole
- Dobre maniery
- Lubimy nasze przedszkole
- W przedszkolu jest nas wiele
- Zabawy z naszą panią
- Nasz plac zabaw
Temat kompleksowy: Jestem bezpieczny
- Zasady na chodniku i ulicy
- Jesteśmy odważni
- Znaki wokół nas
- Pan policjant
- Kodeks bezpieczeństwa
Temat kompleksowy: Pomocna dłoń
- Odważni strażacy
- Będziemy ratownikami
- Wzywamy pomoc
- Ratownicy na czterech łapach
- Bezpieczne zabawy
Temat kompleksowy: Idzie jesień przez świat
- Świat wokół nas
- Jesienny spacer
- Zbieramy skarby jesieni
- Jesienne liście
- Stroje na różne pory roku
Angielski:
- „Say hello, say goodbye” – utrwalenie zwrotów na powitanie i pożegnanie
- „Classroom rules” – zapoznanie grupy z zasadami obowiązującymi na zajęciach z angielskiego:
– open / close your book
– clean up!
– see you later
– toilet please
– bless you
– stop!
– freeze!
– make a circle
– sit down
– look!
– be quiet please
– cross your legs.
- „Classroom rules” – gry i zabawy językowe utrwalające poznane słownictwo i zwroty
- „In my classroom – przedmioty w sali przedszkolnej” – prezentacja kart obrazkowych, gry i zabawy językowe:
– desk
– chair
– laptop
– book
– door
– blackboard
– table
– calculator
What is it ? – it`s a book
What have you got ? – I have got a laptop.