Elfy

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Małgorzata Pawelska
  • Justyna Pawlisiak
  • Ewa Bąk

Pedagog specjalny:

  • Karolina Tomaszewska

Pracownik obsługi:

  • Monika Ziemlińska

ELFY – godziny dostępności nauczycieli: 

Małgorzata Pawelska – czwartek 16.30-17.30

Karolina Tomaszewska – wtorek 13.30-14.30

Tematy kompleksowe na miesiąc listopad: 

31.10 – 4.11.2022 r.

Temat kompleksowy: Moje hobby

7.11. – 11.11. 2022 r.

Temat kompleksowy: Polska Moja Ojczyzna

14.11. – 18.11.2022 r.

Temat kompleksowy: Ulubione zajęcia

21.11. – 25.11.2022 r.

Temat kompleksowy: Nadchodzą zimne dni

28.11. – 2.12.2022 r.

Temat kompleksowy: „Coraz zimniej”

Poznane litery: 

„E jak Elf” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „e,, E”

„U jak Ul” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „u, U”.

„K jak koc”- zapoznanie z obrazem graficznym litery „k, K”

„Y jak w wyrazie lody” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „y, Y”

„How is the weather” – listopad 2022r. 

  • „How is the weather?” – prezentacja słownictwa związanego z pogodą (wprowadzenie nowego, utrwalenie poznanego zakresu)

– what is the weather like ?

– it1s sunny

– it`s snowy

– it`s stormy

– it`s rainy

– it`s foggy

– it`s stormy

– it`s windy

– it`s party cloudy

– it`s cloudy

– I can see a rainbow

– I can see a tornado

  • „How is the weather?” – gry i zabawy językowe związane z tematyką pogody
  • „How is the weather?” – zagadki słuchowe; gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
  • „Maisy`s wonderful weather” – aktywne słuchanie książki
  • „How is the weather?” – zabawa plastyczna

Tematy kompleksowe na październik: 

03.10 – 07.10. 2022 r.

Temat kompleksowy: Jesienna przyroda

10.10 – 14.11. 2021 r.

Temat kompleksowy: Koszyk Pani Jesień

17.10 – 21.10. 2022r.

Temat kompleksowy: Skarby jesieni

24.10 – 28. 10. 2022 r.

Temat kompleksowy: Nasza mała ojczyzna

Poznane litery: 

„L jak lupa” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „ l, L”

„T jak torba” – wprowadzenie liter „t, T”

„I jak Indyk” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „i, I”

„D jak droga” – zapoznanie z obrazem graficznym głoski „d, D”

„SCHOOL SUPPLIES”  – październik 2022r.

  • „School supplies” – prezentacja kart obrazkowych z zakresu przyborów szkolnych

– a book

– a pen

– a pencil

– a rubber

– a pair of scissors

– a sharpener

– a ruler

– a notebook

– a pencil case

– a school bag

  • „School supplies” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards

– What have you got ? – I have got a ruler

  • „What is in my pencil case” – praca plastyczna
  • „What is in my pencil case” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem kart obrazkowych

– What have you got in your pencil case? – I have got a pen

  • „What is in my school bag?” – praca plastyczna

Założenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:

Litery: o, O / a, A / m, M

Temat kompleksowy: „Witamy przedszkole”

  • „Witamy przedszkole”
  • „Bawimy się razem”

Temat kompleksowy: Nasze przedszkole

  • Dobre maniery
  • Lubimy nasze przedszkole
  • W przedszkolu jest nas wiele
  • Zabawy z naszą panią
  • Nasz plac zabaw

Temat kompleksowy: Jestem bezpieczny

  • Zasady na chodniku i ulicy
  • Jesteśmy odważni
  • Znaki wokół nas
  • Pan policjant
  • Kodeks bezpieczeństwa

Temat kompleksowy: Pomocna dłoń

  • Odważni strażacy
  • Będziemy ratownikami
  • Wzywamy pomoc
  • Ratownicy na czterech łapach
  • Bezpieczne zabawy

Temat kompleksowy: Idzie jesień przez świat

  • Świat wokół nas
  • Jesienny spacer
  • Zbieramy skarby jesieni
  • Jesienne liście
  • Stroje na różne pory roku

Angielski:

  • „Say hello, say goodbye” – utrwalenie zwrotów na powitanie i pożegnanie
  • „Classroom rules” – zapoznanie grupy z zasadami obowiązującymi na zajęciach z angielskiego:

– open / close your book

– clean up!

– see you later

– toilet please

– bless you

– stop!

– freeze!

– make a circle

– sit down

– look!

– be quiet please

– cross your legs.

  • „Classroom rules” – gry i zabawy językowe utrwalające poznane słownictwo i zwroty
  • „In my classroom – przedmioty w sali przedszkolnej” – prezentacja kart obrazkowych, gry i zabawy językowe:

– desk

– chair

– laptop

– book

– door

– blackboard

– table

– calculator

What is it ? – it`s a book

What have you got ? – I have got a laptop.