Jagódki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Magdalena Fluder
  • Justyna Pawlisiak

Pedagog specjalny:

  • Milena Krysztofiak

Pracownik obsługi:

  • Ewa Czarnecka

Angielski – maj 2021

„Weather and clothes accessories” 

Zwroty i wyrażenia pogodowe:

Jump in the puddles – skakać po kałużach

it`s sunny – jest słonecznie

it`s cloudy – jest pochmuro

it`s windy – jest wietrznie

it`s rainy – pada deszcz

it`s partly cloudy – częściowe zachmurzenie

it`s snowy – pada śnieg

it`s stormy – jest burzowo

it`s foggy – jest mgliście

it`s cold – jest zimno

it`s hot – jest gorąco

Słownictwo:

hurricane – huragan

lightning – błyskawica

rainbow – tęcza

star – gwiazda

Wet – mokry

Dry – suchy

Akcesoria:

flip flops – japonki

sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

hat – kapelusz

scarf – szal

boots – zimowe buty

cap – czapka z daszkiem

rain boots – kalosze

raincoat – płaszcz przeciwdeszczowy

umbrella – parasol

Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki: 

https://www.youtube.com/watch?v=3WIF98ss2Tw

„Drip drop rain”

Drip drop rain

On my head       2x

Rain falls down on the ground

Drip drop rain

On my head.

Drip drop rain

On my shoulders    2x

Rain falls down on the ground

Drip drop rain

On my shoulders.

Drip drop rain

On my tummy    2x

Rain falls down on the ground

Drip drop rain

On my tummy.

Drip drop rain

On my toes    2x

Rain falls down on the ground

Drip drop rain

On my toes.

Części ciała:

Head – głowa

Shoulders – ramiona

Tummy – brzuch

Toes – palce u stóp

Angielski – kwiecień 2021

„Spring is here”

– Angielskie rozmówki z dzieckiem:  

  • What is your name?
  • Are you a boy or a girl ?
  • How old are you ?
  • What is your favourite fruit ?
  • What is your favourite colour ?

– Uzupełnianie kalendarza pogody- posługiwanie się wyrażeniami:

it`s sunny – jest słonecznie

it`s cloudy – jest pochmuro

it`s windy – jest wietrznie

it`s rainy – pada deszcz

it`s partly cloudy – częściowe zachmurzenie

it`s snowy – pada śnieg

it`s stormy – jest burzowo

it`s foggy – jest mgliście

it`s cold – jest zimno

it`s hot – jest gorąco

 – ”Spring is here” – prezentacja słownictwa i zwrotów na podstawie utworu

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

Słownictwo z piosenki:

– a bluebird

– a bee

– a ladybug

– a butterfly

– a frog

Zwroty z piosenki:

– I just saw

– flap your wings

– look around

– sign of spring

– frog jump

„Spring is here” – prezentacja słownictwa:

– mosquito       – grasshopper

– fly                  – snail

– frog                – bee

– ladybird         – caterpillar

– spider             – tree

– ant                  – dragonfly

– butterfly         – bird

– rain                 – flowers

Gry i zabawy językowe:

„Hot or cold” – rodzic chowa karty obrazkowe w różnych miejscach w mieszkaniu. Jeśli dziecko jest blisko karty mówimy głośno „hot”, jeśli zaś daleko mówimy „cold”. Po odnalezieniu karty obrazkowej dziecko opowiada co widzi na obrazku

– What do you see?

– I see …

„Wiosenne memo” – układamy wszystkie karty rysunkiem do dołu. Po kolei odwracamy po dwie karty i szukamy par. Zabawę wygrywa osoba, która znalazła więcej par.

Karty obrazkowe do pobrania tutaj:

Duże karty:

https://drive.google.com/file/d/0B6d0lK2V4ewPSVRlZWhYMUg5OUU/view

Małe karty:

https://drive.google.com/file/d/0B6d0lK2V4ewPSmh4VHZNNDBkSDg/view

„Easter” – marzec 2021r.

⦁ słownictwo wielkanocne:
– an egg – jajko
– a chick – kurczaczek
– a bunny – króliczek
– a lamb – owieczka
– a basket – koszyczek
– a cake – ciasto
– a tulip – tulipan
– a rainbow – tęcza

⦁ zwroty i wyrażenia:
– What do you see ? (co widzisz?)
– I see …
– What have you got in your easter basket ? (co masz w swoim koszyczku?)
– I have got …
– What is it ? (co to jest?)
– It is …
– Count the easter eggs (policz wielkanocne jajeczka)

⦁ piosenka „Boom Chicka Boom Easter”

zwroty i wyrażenia z piosenki:
– Flop your ears
– wiggle your nose
– shake your tail
– bunny pose
– crunch a carrot
– lets bunny hop

aktywne słuchanie historyjki obrazkowej pt. „Little bunny`s Easter egg hunt”

Marzec 2021r. 

Tematy kompleksowe: 
– Nasze podróże
– Mali odkrywcy
– Tajemnice świata
– Czy to wiosna puka?
– Święta, święta biją dzwony

Litery:
-„G jak gazeta” –wprowadzenie liter g, G,
– „P jak planeta” – wprowadzenie liter p, P
– „W jak woda” – wprowadzenie liter „w, W
– „C jak cytryna” – wprowadzenie liter „c, C”

Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – przygotowanie kartki okolicznościowej dla aktorów lokalnych

Treści z doradztwa zawodowego:
– zawód astronauty
– zawód astronoma
– zawód aktora

Angielski – luty – „Pets”

Revisin – powtórka:

What is your name?” – My name is …

What is your favourite colour?” – My favourite color is …

What is your favourite fruit?” – My favourite fruit is …

How old are you?” – I am 5 / 6

Polecenia:

Stand in a line –stańcie jednen za drugim

Sit at the table –osiądźcie przy stole

Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę

Make a circle please – proszę zróbcie koło

Clean up please – proszę posprzątać

Bless you! – na zdrowie!

Be quiet please – proszę o ciszę

I am sorry – przepraszam

May I go to the toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?

Pair up – dobierzcie się w pary

Wash your hands – umyjcie ręce

Raise your hand – podnieś

See you later aligater – do zobaczenia

Pets” – zwierzęta domowe:

– a hamster – chomik – a dog – pies

– a turtle – żółw – a bird – ptak

– a parrot – papuga – a cat – kot

– a rabbit – królik – a snake – wąż

– a lizard – jaszczurka – a mouse – mysz

Songs – piosenki:

I have a pet” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

Hello, how are you”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

See you later Alligator”

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Gry językowe wykorzystane w trakcie zajęć:

– „Memo”

– „Bingo”

– „Shadows”

Tematy komplekowe na luty:

1. Dbam o zdrowie

2. Realizacja projektu „Kubusiowi przyjaciele natury”

3. Realizacja projektu „Kubusiowi przyjaciele natury” część II

4. Wielka wyprawa

Ważne wydarzenia:

04.02 – Taniec to zdrowie” – Balik karnawałowy

25.02 – Obchody Dnia Dinozaura w grupie

Wprowadzane litery:

– „R jak rolki” – wprowadzenie liter r, R

– „S jak sanki” – wprowadzenie litery s, S

– czytanie sylab, wyrazów i krótkich prostych zdań

Kompetencje matematyczne:

– wprowadzenie cyfry 6:

wprowadzenie cyfry 7

– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi

– rozwijanie orientacji przestrzennej (wytyczanie kierunków w przestrzeni od obranego przedmiotu, poruszanie się w przestrzeni wg poleceń nauczyciela, orientacja na kartce papieru, wskazywanie góry i dołu kartki w sytuacjach zadaniowych) 

– ćwiczenia w przeliczaniu (sprawne liczenie, liczenie w szerokim zakresie, ustalania wyniku dodawania i odejmowania)

– rozpoznawanie modeli monet i banknotów o niskich nominałach

– kształcenie intuicji geometrycznej poprze zabawy z mozaiką geometryczną

Doradztwo zawodowe:

– poznanie zawodu dietetyka

– poznanie zawodu meteorologa

Projekty:

– Realizacja Projektu „Kubusiowi przyjaciele natury”

Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – wykonanie karteczki dla ukochanej osoby

– Realizacja Projektu „Zabawa sztuką” – projekt gry planszowej – praca zbiorowa

– „Kodowanie na dywanie”„Chcemy być zdrowi” – tworzenie piramidy z Cała Polska Programuje

Tematy kompleksowe na styczeń 2021:

1. Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – Emocje

2. Płynie czas

3. Młodsi i starsi

4. Sport to zdrowie

Wprowadzane litery:

– „Z jak zamek” – wprowadzenie litery z, Z

– „B jak balon” – wprowadzenie litery b, B

– „N jak narty” – wprowadzenie litery n, N

– wprowadzenie znaku matematycznego +

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych”

– budowanie dłuższych wypowiedzi na temat emocji

– trening relaksacyjny – Uważność i spokój żabki”

– zapoznanie z bajką pt.: „Bajka o Ciepłym i Puchatym, czyli jak poczuć się szczęśliwym

– praca plastyczna pt. „Puchate i kolczysta słowa”

– „Moje emocje” – układanie zbiorów emocji

– czytanie bajki „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”

Realizacja Projektu „Zabawa sztuką”

– wirtualna wycieczka – Muzeum Zamkowe w Pszczynie

– poznanie nowej techniki plastycznej „mokre na mokrym”

Realizacja Projektu „Serdeczna Karteczka” – wykonanie kartki okolicznościowej dla wolontariuszy szpitala onkologicznego

Doradztwo zawodowe:

– „W pracowni zegarmistrza” – zapoznanie z pracą zegarmistrza

– „Trener” – poznanie zawodu trenera (sportowca)

Angielski – styczeń 2021

Temat: Clothes – ubrania

Słownictwo:

jumper – sweter

mittens – rękawiczki          gloves – rękawiczki pięciopalcówki

coat – płaszcz                     shorts – spodenki

T – shirt – bluzka z krótkim rękawkiem

swimsuit – strój kąpielowy     trousers / jeans – spodnie

socks – skarpetki        jacket – kurtka

hat – czapka               cap – czapka z daszkiem

glasses – okulary        sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

scarf – szalik               dress – sukienka

skirt – spódniczka        boots/shoes – buty

pyjamas – piżama        sleepers – kapcie

Zwroty i wyrażenia:

– What are you wearing? – w co jesteś ubrana / ubrany?

– I am wearing a red t-shirt and blue trousers – jestem ubrana / ubrany w czerwoną bluzkę oraz niebieskie spodnie

– Put on your shoes – załóż buty

– Take off your shoes – ściągnij buty

Piosenka „Put on your…”

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

Piosenka „Winter mittens”

https://www.youtube.com/watch?v=2Gz9YsL_qJk

Dodatkowe piosenki:

I am a little snowman”

https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k

Little snowflake”

https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok

Weather:

– it`s sunny – słonecznie

– it`s cloudy – pochmurnie

– it`s rainy- deszczowo

– it`s windy – wietrznie

– it`s snowy – pada deszcz

– it`s foggy – mglisto

– tornado – tornado

– rainbow – tęcza

Tematy kompleksowe na grudzień:

1. Nadchodzą zimowe dni

2. Coraz zimniej

3. Świąteczne przygotowania

4. Wesołych Świąt!

5. Dziękujemy za prezenty

Wprowadzane litery:

– „K jak Krystyna” – wprowadzenie litery k, K

– „Y jak w wyrazie lody” wprowadzenie litery y, Y

Wprowadzane cyfry:

– wprowadzenie cyfry 4

– wprowadzenie cyfry 5

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna karteczka” – przygotowanie kartki okolicznościowej dla seniorów z Hospicjum „Palium” w Poznaniu

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – rozpoznawanie i nazywanie emocji w oparciu o różne ilustracje, stworzenie w sali „Kącika emocji”, przygotowani słoika strachów, złości, zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć.

Angielski: grudzień – „Christmas time”

Wprowadzanie i utrwalanie nowego materiału:

Nauka piosenki „Santa shark”

https://www.youtube.com/watch?v=u0aAMvvw_co

Słownictwo świąteczne:

chimney – komin         elf – elf        gingerbread man – piernik

Christmas stocking – świąteczna skarpeta        Santa Claus – św. Mikołaj

candy cane – laska cukrowa      Christmas balls – bombki      Christmas tree – choinka

star – gwiazdka      gift / present prezent      fireplace – kominek       reindeer – renifer

What do you want for Christmas?” – zabawki

spinning top – bączek       robot – robot       train – pociąg        doll – lalka

ball – piłka       teddy bear – pluszowy miś       rocking horse – konik bujany

rocket – rakieta       car – samochodzik       ship – statek       yo – yo – yoyo

Zwroty i wyrażenia:

– What is inside the box?

– It is a robot

– What do you see?

– I can see a robot

– What do you want for Christmas ?

– I want ….

– How many robots do you see ?

– I can see four robots

– Merry Christmas!!!

Karty pracy:

– „I spy with my little eye”

– „Read and colour”

Piosenki o tematyce świątecznej:

Hello, reindeer”

https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg

Goodbye, snowam”

https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo

Santa`s on his way”

https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c

druga wersja:

https://www.youtube.com/watch?v=U_yVxX20OEk

Tematy kompleksowe na listopad:

1. Moje hobby

2. Polska – moja ojczyzna

3. Ulubione zajęcia

4. Realizacja Projektu: „Czyste powietrze wokół nas”

Realizacja Projektu „Czyste Powietrze wokół nas” – projekt adresowany jest do dzieci 5,6, letnich. Treści programu realizowane są w trakcie pięciu zajęć warsztatowych: W trakcie zajęć zlokalizujemy i określimy różne rodzaje dymu. Określimy także przyczyny wydobywania się dymów. Zapoznamy się z tekstem i melodią piosenki antytytoniowej „O Dinku” oraz wykonamy samodzielnie własny znaczek pt. „Nie pal przy mnie”.

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna Karteczka” – zapoznanie z zawodem kucharza, rozpoznanie stroju i akcesoriów kucharza; przygotowanie grupowej kartki okolicznościowej.

Realizacja Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Malarze dzieciom” – aktywne słuchanie opowiadania autorstwa Agnieszki Starok pt. „W sekretnym ogrodzie”.

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć – zabawa „Start rakiety”, „Kostka uczuć”, czytanie dzieciom bajek psychoedukacyjnych związanych z emocjami – „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”.

Wprowadzane liter i cyfr: 

„D jak Darek” – wprowadzenie litery d, D

„E jak Ewelina” – wprowadzenie litery e, E

„U jak Ula” – wprowadzenie litery u, U

„K jak Krystyna” – wprowadzenie liery k, K

– Wprowadzenie cyfry 3

– Wprowadzenie znaku =

Angielski – listopad 2020

Autumn”

UTRWALANIE MATERIAŁU:

Zwroty i wyrażenia:

– What is your name ? My name is …

– How old are you? I am …

– What is your favourite colour / fruit / number itp. My favourite colour is …

– What is it ? It is a / an ….

– What is the weather like ? It`s sunny / cloudy itp.

Zasady:

  • Eyes watching
  • Ears listening
  • Hands helping
  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line –stańcie jednen za drugim
  • Sit at the table –osiądźcie przy stole
  • Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę
  • Make a circle please – proszę zróbcie koło
  • Clean up please – proszę posprzątać
  • Bless you! – na zdrowie!
  • Be quiet please – proszę o ciszę
  • I am sorry – przepraszam
  • May I go to the toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?
  • Pair up – dobierzcie się w pary
  • Wash your hands – umyjcie ręce
  • Raise your hand – podnieś
  • See you later aligater – do zobaczenia

WPROWADZANIE I UTRWALANIE NOWEGO MATERIAŁU:

Forest animals:

a squirrel            a beaver

a hedgehog         a raccoon

a hare                  an owl

a deer                  a fox

a bear                 a skunk

a woodpecker

Nauka piosenki „Walking in the forest”

https://www.youtube.com/watch?v=xbSSm_p782c

Piosenki – przerywniki w ramach zabaw muzyczno – ruchowych:

I am so happy”

https://www.youtube.com/watch?v=dUXk8Nc5qQ8&list=RDdUXk8Nc5qQ8&start_radio=1

Head, shoulders, knees, toes”

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg&list=RDdUXk8Nc5qQ8&index=7

Walking, walking”

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU&list=RDdUXk8Nc5qQ8&index=23

Film na kanale youtube:

Steve and Maggie „What i sthe weather like?”

https://www.youtube.com/watch?v=cwsrnbdyIYc

Angielski – październik 2020

School supplies”

Zasady:

  • Eyes watching

  • Ears listening

  • Hands helping

  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line –stańcie jednen za drugim

  • Sit at the table –osiądźcie przy stole

  • Cross your legs –nogi po turecku / w kokardę

  • Make a circle please – proszę zróbcie koło

  • Clean up please – proszę posprzątać

  • Bless you! – na zdrowie!

  • Be quiet please – proszę o ciszę

  • I am sorry – przepraszam

  • Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?

  • Pair up – dobierzcie się w pary

  • Wash your hands – umyjcie ręce

School supplies:

a pen – długopis

a pencil – ołówek

a book – książka

a backpack – plecak

a rubber – gumka do mazania

a crayon – kredka

a ruler – linijka

a notebook – zeszyt

a pair of scissors – nożyczki

a glue – klej

a sharpener – temperówka

a pencil case – piórnik

Zwroty i wyrażenia:

– How many rubbers do you see ?    I see …

– What have you got in your pencil case / backpack?     I have got …

– What colour is the book ?    The book is … brown

Oglądanie filmu z cyklu Steve and Maggie:

Back to school”

https://www.youtube.com/watch?v=F9OdB53UGmA

Crayons Magic for children”

https://www.youtube.com/watch?v=Ix4dSjKqwvc

Oglądanie filmu z English Singsing:

Kids vocabulary „School supplies”

https://www.youtube.com/watch?v=AS5nhKzaOqo

Piosenki:

Hello, how are you?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

See you later aligator”

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Tematy kompleksowe na październik 2020

1.”Jesienna przyroda”

2. „Koszyk Pani Jesień”

3. „Skarby jesieni”

4. „Nasza mała ojczyzna”

Wprowadzanie liter i cyfr:

– „L jak lupa” – prowadzenie liter l, L

– T jak torba” – wprowadzenie liter t, T

– „I jak Indyk” – wprowadzenie litery i, I

– „D jak droga” – wprowadzenie litery „d, D”

– wprowadzenie cyfry 1

– wprowadzenie cyfry 2

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Serdeczna Karteczka” – zapoznanie z zawodem lekarza, pielęgniarki, rozpoznanie stroju i akcesoriów lekarza oraz pielęgniarki; przygotowanie grupowej kartki okolicznościowej z podziękowaniami.

Realizacja Ogólnopolskiego Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Martwa natura Cezanne`a – odtworzenie jednego z obrazów P. Cezanne`a.

Angielski – wrzesień 2020

Classroom rules”

Zasady: 

  • Eyes watching

  • Ears listening

  • Hands helping

  • Feet walking

Polecenia:

  • Stand in a line – stańcie jednen za drugim

  • Sit at the table – osiądźcie przy stole

  • Cross your legs – nogi po turecku / w kokardę

  • Make a circle please proszę zróbcie koło

  • Clean up please – proszę posprzątać

  • Bless you! – na zdrowie!

  • Be quiet please – proszę o ciszę

  • I am sorry – przepraszam

  • Can I go to toilet please? – czy mogę skorzystać z toalety?

  • Pair up – dobierzcie się w pary

  • Wash your hands – umyjcie ręce

Piosenki:

Hello, how are you?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

See you later aligator”

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Film:

Classroom rules by Minionki

https://www.youtube.com/watch?v=ddvTFgzkS5M

Revisin – powtórka:

What is your name?” – My name is …

What is your favourite colour?” – My favourite color is …

What is your favourite fruit?” – My favourite fruit is …

How old are you?” – I am 5 / 6

Tematy kompleksowe – wrzesień 2020

1. „W przedszkolu”

2. „Nasze przedszkole”

3. „Jestem bezpieczny”

4. „Pomocna dłoń”

5. „Idzie jesień przez świat”

Wprowadzanie liter i cyfr:

– „O jak oko” – wprowadzenie liter o, O,

– „A jak antena” – wprowadzenie litery a, A

– „M jak most” – wprowadzenie litery m, M

Realizacja Projektu „Zabawa Sztuką” – realizacja punktu „Każdy ma talent” (Międzynarodowy Dzień Kropki) – zapoznanie z historią Vashti, bohaterką książki „Kropka”, praca plastyczna „Moja kropka”; gry i zabawy językowe.

Realizacja Projektu „Zrozumieć siebie – zrozumieć innych” – zabawy kształtujące umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć, opracowanie kodeksu grupowego w oparciu o obowiązki i prawa dziecka, pogadanka z dziećmi na temat sposobów uzyskania pomocy w niebezpiecznej sytuacji, czytanie literatury związanej z tematyką praw dziecka.