Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Dominika Stachowska
- Ewa Walkowiak
Pedagog specjalny:
- Milena Krysztofiak
Pracownik obsługi:
- Sylwia Staśczak
KRASNOLUDKI – godziny dostępności nauczycieli:
Dominika Stachowska – poniedziałek 17.00-18.00 (II, IV tydz. mieiąca)
– wtorek12.00-13.00 ( I, III tydz. miesiąca)
Ewa Walkowiak – wtorek 6.30-7.30
Milena Krysztofiak – poniedziałek 8.00-9.00 ( I, III tydz. miesiąca)
– poniedziałek (14.00-15.00 ( II, IV tydz. miesiąca)
MARZEC – ANGIELSKI
„Pets” – zwierzęta domowe
– prezentacja słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi (a dog / a mouse / a cat / a bird / a fish / a lion)
– gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards
„i have a pet”
– zapoznanie z tekstem i melodią utworu
– zabawy muzyczno – ruchowe w oparciu o piosenkę
„What does the dog say?
– zabawy dźwiękonaśladowcze w oparciu o karty obrazkowe
„Easter basket”
– prezentacja słownictwa wielkanocnego
„This is the way the bunny hops”
– zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
LUTY 2003:
Angielski:
„Winter clothes” – ubiór zimowy
„Winter clothes” – zapoznanie ze słownictwem dotyczącym zimowego ubioru
„Put on your shoes” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
„Winter clothes” – gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards
„Carnival balloons” – zabawy z wykorzystaniem kolorowych balonów
Zakres słownictwa i zwrotów:
- a hat
- a scarf
- a jacket
- a pair of shoes
- put on – włóż / załóż
- take off – zdejmij
Zabawy z balonami:
- a balloon
- blue
- pink
- yellow
- orange
- red
- green
- what colour is the balloon?
- the balloon is red
MARZEC 2023
ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
BLOKI TEMATYCZNE:
- Zwierzęta domowe- pies i kot
- Krawcowa stroje szyje
- Dziwna marcowa pogoda
- Wielgachna bana z Poznania
KALENDARZ WYDARZEŃ:
- 2 marca Filharmonia pomysłów
- 6 marca Sportowy Fyrtel
- 13 marca Sportowy Fyrtel
- 17 marca Teatrzyk Cieni
PIOSENKA:
„Popatrzcie na jamniczka”
I Popatrzcie na jamniczka,
wyturlał się z koszyczka,
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.
Ref:
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał. X2
II Poszarpał chustkę w róże
I zrobił dwie kałuże,
A moją nową lalkę,
zaciągnął pod wersalkę.
Ref:
A jak spał, a jak spał,
Taką grzeczną minę miał. X2
LUTY 2023
ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
BLOKI TEMATYCZNE:
- „Zabawy z dinozaurami”
- „Zimowe zabawy”
- „Karnawałowe zabawy”
- „Baśnie, bajki, legendy ”
- „Zdrowe przedszkolaki”
KALENDARZ WYDARZEŃ
- 15 luty spotkanie z gadami
- 16 luty Filharmonia Pomysłów
- 17 luty balik karnawałowy
- 23 luty spotkanie z tramwajarzami
PIOSENKA:
DINOZAUR W SZAFCE
I.Dziś w przedszkolu, w szafce Oli coś tupało, coś szurało, coś syczało.
Gdy ją pani otworzyła, coś wypadło i od razu kapcie Oli zjadło.
Ref.: Kto polubi dinozaura, dinusia dzidziusia?
Malutki jest i zgubił się swej mamie.
Kto pogłaska go po głowie i bajkę opowie?
Kto dinozaurem dziś się zajmie?
II. Biega Dino po dywanie, paszczą kłapie, za ubranka dzieci łapie!
Ale dzieci się nie boją dinozaura, pani nawet nosek mu wytarła!
III. Usiadł Dino przy stoliku głodny taki! Połknął książkę, dwa mazaki.
Pogryzł zeszyt i pochrupał wszystkie kredki,
a na koniec Majce zjadł skarpetki!
IV. Po spacerze wszystkie dzieci go szukały, ale zniknął Dinuś mały…
Pewnie mama go znalazła i zabrała. Cała nasza grupa posmutniała
STYCZEŃ 2023
ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
Szanowni Rodzice;
Szczęśliwego Nowego Roku,
powodzenia w życiu osobistym i zawodowym
oraz samych sukcesów!
BLOKI TEMATYCZNE:
- „Zwierzęta są głodne”
- „Zimo baw się z nami”
- „Kochana babciu, kochany dziadku”
- „Poznajemy różne sklepy i produkty”
KALENDARZ WYDARZEŃ
- 26 stycznia „Filharmonia pomysłów”.
- Realizacja projektu „Zabawa sztuką” – Sztuka Użytkowa. Projektowania upominków dla babci i dziadka.
- Przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka „Czerwony Kapturek”.
- 13-27 stycznia realizacja programu edukacyjnego: Kubusiowi Przyjaciele Natury. Misja sklep. Na tropie marnych zakupów i życia w zgodzie z naturą.
PIOSENKA:
- TAK SIĘ ZACHMURZYŁO
Tak się zachmurzyło, słonko się ukryło,
Pada, pada śnieżek biały, dawno go nie było.
Pada, pada śnieżek biały, dawno go nie było.
Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki,
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki.
Pędzimy, pędzimy, nic się nie boimy.
Aż tu nagle bęc na śnieżek i wszyscy leżymy!
Aż tu nagle bęc na śnieżek i wszyscy leżymy!
Angielski – grudzień 2022r.
„CHRISTMAS TIME”
- „Hello reindeer” – zabawy z piosenką, wprowadzenie świątecznego materiału
- „What do you want for Christmas?” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
- „Lets decorate a christmas tree” – wspólne dekorowanie piankowej choinki
Zakres materiału:
Słownictwo:
– christmas tree
– Santa
– reindeer
– snowman
– present
Toys:
– ball
– bike
– jump rope
– yo -yo
„What do you want for Christmas?” – song
„What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas? Santa’s on his way.
I want a ball. I want a ball. I want a ball to bounce. Bounce? Bounce!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas? Santa’s on his way.
I want a yo-yo.I want a yo-yo. I want a yo-yo to spin. Spin? Spin!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas? Santa’s on his way.
I want a bike. I want a bike. I want a bike to ride. Ride? Ride!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas? Santa’s on his way.
I want a jump rope.I want a jump rope. I want a jump rope to jump. Jump? Jump! Jump rope, jump rope, let’s jump rope!
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas? Santa`s on his way”.
GRUDZIEŃ 2022
ZAŁOŻENIA PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
„Mały człowiek, duża sprawa”- zapoznanie z tematyką praw i obowiązków dziecka, słuchanie i rozmowa na temat piosenki „ piosenka o prawach dziecka”, andrzejowe wróżby, dopasowywanie różnych ubrań do warunków pogodowych oraz pór roku
„ Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają”- rozmowa na temat przedświątecznych porządków domowych, ćwiczenia klasyfikacyjne (zabawki na półkach), nauka piosenki „Choinka”, uzupełnianie kalendarza pogody, strojenie choinki.
„Święta tuż, tuż” – kolorystyczne segregowanie bombek, nauka wiersza „Wesoła choinka”, rozmowa na temat potraw znajdujących się na Wigilijnym stole, dekorowanie papierowych talerzyków, oglądanie i opisywanie różnych rodzajów drzew iglastych
„Świąteczny czas”- śpiewanie kolęd i pastorałek słyszanych w domach dzieci, oglądanie i opowiadanie o różnych figurkach aniołków- przeliczanie ich, opowieść ruchowa „Wyprawa po choinkę”, rozmowa na temat Sylwestra oraz Nowego Roku.
„Choinka”
1.Pachnąca, zielona, przybyła dziś do nas.
Witamy cię wszyscy, choinko zielona.
Ref: Kiedy pierwsza gwiazdka na niebie zaświeci,
kolędę zanucą z rodzicami dzieci.(2 x)
2.Na niej bombki, łańcuch, malutkie serduszka,
pachnące pierniczki i małe jabłuszka.
Ref: Kiedy pierwsza gwiazdka na niebie zaświeci,
kolędę zanucą z rodzicami dzieci.(2 x)
3.Nasza choineczka pięknie przystrojona,
kolorowym blaskiem zamruga dziś do nas.
Ref: Kiedy pierwsza gwiazdka na niebie zaświeci,
kolędę zanucą z rodzicami dzieci.(2 x)
Wesoła choinka
Na gałązce choinkowej
Wiszą dwa jabłuszka.
Przy jabłuszku pierwszym- pajac,
Przy drugim- kaczuszka.
Pajac biały jest jak piekarz,
Mąkę ma na brodzie.
A kaczuszka- złota,
Jakby kąpała się w miodzie.
Pajac tańczy, kaczka kwacze,
Posłuchajcie sami.
A zajączek tuż, tuż obok,
Rusza wąsikami.
Angielski – listopad 2022r.
„How is the weather?” – zajęcia z angielskiego:
- „What is the weather like?” – prezentacja słownictwa związanego z pogodą; gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards:
It`s sunny – jest słonecznie
It`s cloudy – jest pochmurnie
It`s windy – jest wietrznie
It`s stormy – jest burzowo
It`s snowy – pada śnieg
It`s rainy – jest deszczowo
- „How is the weather?” (Maple Leaf) – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
How’s the weather? It’s sunny.
How’s the weather? It’s sunny.
How’s the weather? It’s sunny. It’s sunny, today.
How’s the weather? It’s rainy.
How’s the weather? It’s rainy.
How’s the weather? It’s rainy. It’s rainy, today.
How’s the weather? It’s cloudy.
How’s the weather? It’s cloudy.
How’s the weather? It’s cloudy. It’s cloudy, today.
How’s the weather? It’s windy.
How’s the weather? It’s windy.
How’s the weather? It’s windy. It’s windy, today.
How’s the weather? It’s snowy.
How’s the weather? It’s snowy.
How’s the weather? It’s snowy. It’s snowy, today.
- „What is the weather like?” – zagadki słuchowe
ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD 2022
„KROPLE DESZCZU”
– Zapoznanie z warunkami atmosferycznymi jesienią, śpiewanie piosenki „Zła pogoda” oraz „Ola i Liście”
„MOJA MAŁA OJCZYZNA”
– Udział dzieci i rodziców w uroczystości „Pasowanie na przedszkolaka”, zapoznanie z wyglądem flagi, nazywanie barw narodowych. Realizacja projektu Zabawa sztuką – „Nietypowy pędzel” ,warsztaty w szkolnej bibliotece.
„CZY ZNASZ PRACĘ LISTONOSZA”
– Wyjście na pocztę os. Lecha, poznanie pracy listonosza. Słuchanie piosenki „Pan listonosz”
„PRZYGOTOWANIA DO ZIMY”
-Poznanie sposobu przygotowania przetworów przechowywania owoców i warzyw na zimę. Nauka wiersza „Jesień w sadzie”, „W spiżarni”
KALENDARZ WYDARZEŃ
– 07.11.2022 – „DZIEŃ POSTACI Z BAJEK”
– 07.11.2022 – „RECEPTA NA ODWAGĘ” – TEATRZYK
– 08.11.2022 – „PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA” GODZ.14.00
– O9.11.2022 „WARSZTATY W BIBLIOTECE SP 51” GODZ.9.30
PIOSENKI:
„Ola i liście”
Poszła Ola na spacerek na słoneczko, na wiaterek.
A tu lecą jej na głowę / liście złote i brązowe. / bis
Myśli Ola liści tyle , bukiet zrobię z nich za chwilę,
la, la, la, la, la, la, la, la / la, la, la, la, la, la, la, la./ bis
„Zła pogoda”
Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
PAŹDZIERNIK 2022
„My body” – zajęcia z języka angielskiego:
„My body” – prezentacja kart obrazkowych z zakresu części ciała; zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
a finger – palec / a head – głowa
a nose – nos / a chin – broda
an arm – ręka / a leg – głowa
a foot – stopa
„One little finger” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy muzyczno – ruchowe w oparciu o piosenkę
One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.
Point your finger up. Point your finger down.
Put it on your head. Head!
One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.
Point your finger up. Point your finger down.
Put it on your nose. Nose!
One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your chin. Chin!
One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your arm. Arm!
One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your leg. Leg!
One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down. Put it on your foot. Foot!
Put it on your leg. Leg! Put it on your arm. Arm!
Put it on your chin. Chin!
Put it on your nose. Nose!
Put it on your head. Head! Now let’s wave goodbye. Goodbye!
ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
PAŹDZIERNIK 2022
„IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS, PARK”
„IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT”
„MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
„IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”
CELE OGÓLNE
- wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania
- motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy p-la
- przygotowanie dzieci do właściwego zachowania w ruchu ulicznym
- motywowanie do wypowiadania się w różnych technikach plastycznych, rozwijanie wrażliwości na kształty i kolory
- rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
KALENDARZ WYDARZEŃ
– „MOBILNE LABORATORIUM”
– „DZIEŃ UŚMIECHU”
– JESIENNE WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓW – „ŚWIĘTO DYNI”
-„PASOWANIE PRZEDSZKOLAKA”
JESIEŃ
1.Dzisiaj od rana jesień czarowała, w parku i w lesie dary rozdawała.
Ref. Jesień, Jesień, jesień z wiatrem zatańczyła,
Liście złote i brązowe wszędzie rozrzuciła.
2.W kolczastych czapkach kasztany spadają, śmieją się dzieci w trawie ich szukają.
3. Cała w koralach piękna jarzębina z wesołym wiatrem taniec rozpoczyna
WRZESIEŃ 2022
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:
Angielski:
- „Hello song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z pacynką
- „Mystery box” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
- ”Colours” – wprowadzenie angielskiego słownictwa związanego z kolorami
- ”Colours” – zabawy z kolorami
- „Colours song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
TEMATY KOMPLEKSOWE
„WITAMY W NASZYM PRZEDSZKOLU”
„TO JESTEM JA”
„MOJA GRUPA”
„IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD”
CELE OGÓLNE
- Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się
- Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy p-la
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych
- Kształcenie umiejętności liczenia
KALENDARZ WYDARZEŃ
–„PIERWSZY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU”
-„MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI”
-„DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA”
-„MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ NIESŁYSZĄCYCH”
-„DZIEŃ CHŁOPAKA”
Moje przedszkole
Sł. i muz. B. Forma
I. Maszeruję rano
do przedszkola z mamą,
śpiewa ptak, wiatr powiewa,
a ja głośno śpiewam.
Ref.: Czas wesoło płynie w przedszkolnej drużynie,
tu przyjaciół mam i nie jestem sam,
tu przyjaciół mam i nie jestem sam.
II. W drzwiach nas wita pani,
mam laurkę dla niej,
w sali już jest wesoło,
wszyscy robią koło.
III. Znam magiczne słowa:
proszę i przepraszam,
powiem wam – zawsze chętnie
do przedszkola wracam.