Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Magdalena Fluder
- Justyna Pawlisiak
Pedagog specjalny:
- Anna Żyto
Pracownik obsługi:
- Magdalena Balcerska
Pomoc nauczyciela:
- Edyta Domańska
ZALOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – KWIECIEŃ 2022
1 Obszar tematyczny: „Ja i przyroda-wielka przygoda!”
Temat tygodnia: „Zapach wiosny”
2 Obszar tematyczny: „Wartości poznawanie- siebie odkrywanie”
Temat tygodnia : „Wielkanocne zwyczaje”
3 Temat tygodnia : Projekt „Kubusiowi przyjaciele natury”
4 Obszar tematyczny: „Ja i przyroda – wielka przygoda”
Temat tygodnia : „Na wiejskim podwórku”
- Angielski:
„Easter basket” – prezentacja słownictwa wielkanocnego / zabawy z kartami obrazkowymi
„Spring bugs” – prezentacja słownictwa związanego z owadami / zabawy językowe w oparciu o flashcards
„Ladybug song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki / zabawy z piosenką
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Lets read in English” – książka „Brown bear, brown bear what do you see?”
Realizacja Projektu „Special Days” – „Easter”
Realizacja Projektu „Play in English – play with English” – „Easter hunt”
ZALOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – MARZEC 2022
Obszar tematyczny: „Zdrowie i ruch – przedszkolak to zuch!
Temat tygodnia: „Dbamy o zdrowie”
Obszar tematyczny: „Gwiazdy, planety – to cuda! O rety”
Temat tygodnia: Podróże w kosmos
Obszar tematyczny: Ja i przyroda – wielka przygoda
Temat tygodnia: „Wiosna tuż, tuż”
Obszar tematyczny: Ja i przyroda – wielka przygoda
Temat tygodnia: „Wiosna, ach to Ty”
Obszar tematyczny: Wartości odkrywanie – siebie poznawanie
Temat tygodnia: Realizacja projektu „Polska – mój kraj”
Realizacja projektu edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury” – „Drewniane czary” – tworzenie instrumentu muzycznego
Angielski:
– Tematyka miesięczna: „Pets” – zwierzęta domowe
– Realizacja Projektu „Special Days” – „Hello Spring” (Dzień Wiosny)
– Realizacja Projektu „Play in English – play with English” – „Master Chef” – gotujemy po angielsku”
– Realizacja innowacji pedagogicznej „Lets read in Englizh” – książka „Brown bear, brown bear what do you see?”
Założenia dydaktyczno-wychowawcze na luty 2022:
- Realizacja projektu „Special Days” – „Valentine`s day” (Walentynki)
- Projekt „Play in English – play with English” – realizacja zadania lutego „Pomoc dydaktyczna” – butelki pogodowe
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Lets read in English – wykorzystanie literatury anglojęzycznej w nauczaniu j. angielskiego” – książka „Monkey and me”
Angielski – „Winter time”
- Winter clothes: zabawy językowe z wykorzystaniem pralki zabawki oraz sylwet ubrań
- Carnival balloons – zabawy z utrwalaniem kolorów
Winter clothes – słownictwo podstawowe: hat, scarf, mittens, shoes, t-shirt
Carnival ballons – słownictwo: balloon, colorful balloons, blue / yellow / red / green / orange / pink balloon
31.01-04.02.2022
Obszar tematyczny: „Ja i przyroda-wielka przygoda !”
Temat tygodnia : „W krainie wiecznych lodów”
07-11.02.2022
Obszar tematyczny: Moje otoczenie, pełnie zrozumienie.
Temat tygodnia : „Karnawałowe szaleństwo!”
14.02-18.02.2022
Obszar tematyczny: „Ja i przyroda wielka przygoda!”
Temat tygodnia : „Mój przyjaciel kot”
21.02.-25.02.2022
Obszar tematyczny: „Kiedy konstruuję – świat rozbudowuję”
Temat tygodnia : „Na królewskim zamku”
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na styczeń 2022r.
03.01-07.01.2022
Obszar tematyczny: „Ja i przyroda- wielka przygoda!”
Temat tygodnia: „Skok w Nowy Rok”
10.01-14.01.2022
Obszar tematyczny: „Oto sztuka – każdy znajdzie czego szuka”
Temat tygodnia: „W świecie nut, dźwięków, instrumentów”
17.01-21.01.2022
Obszar tematyczny: Moja rodzina – tu wszystko się zaczyna
Temat tygodnia: „Wiwat Babcie i Dziadkowie”
- Przygotowanie występu z okazji „Dnia Babci i Dziadka”
24.01-28.01.2022
Obszar tematyczny: Moje otoczenie – pełne zrozumienie
Temat tygodnia: Kraina zabawek
– Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, poznawanie cech charakterystycznych i zjawisk atmosferycznych związanych z jesienią
– Utrwalanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych
– Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej poprzez np. zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne
– Rozwijanie uzdolnień i potencjału twórczego poprzez zabawy umuzykalniające
– Kształtowanie nawyków higienicznych i umiejętności samoobsługowych.
– Stwarzanie okazji do podejmowania działań twórczych w zakresie ruchu, tańca, ekspresji plastycznej, muzycznej
– Kształtowanie umiejętności matematycznych w zakresie układania i kontynuowania rytmów, posługiwania się określeniami związanymi z następstwem czasowym (pory roku)
– Rozwijanie kompetencji językowych, umiejętności formułowania zdań, wypowiadania się na określony temat
– Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, zachęcanie do okazywania szacunku swoim najbliższym
- Realizacja projektu „Special Days” – „National Lego Day” (Międzynarodowy Dzień klocków Lego)
- Projekt „Play in English – play with English” – realizacja zadania styczniowego w ramach innowacji pedagogicznej „Lets read in English” – książka „Orange, pear, apple, bear”
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Lets read in English – wykorzystanie literatury anglojęzycznej w nauczaniu j. angielskiego” – książka „Orange, pear, apple, bear”
Angielski:
„Toys” – zabawki
– zabawy językowe z wykorzystaniem kart obrazkowych
– „Toys song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
– „What have you got in your pouch?” – prezentacja historyjki obrazkowej
Słownictwo: teddy bear, ball, scooter, doll, train,
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na grudzień 2021r.
06-10.12.2021
Obszar tematyczny: Moje otoczenie – pełne zrozumienie
Temat tygodnia : „Mikołaju, Mikołaju!”
13.12-17.12.2021
Obszar tematyczny: Ja i przyroda wielka przygoda!
Temat tygodnia : Co kryje się pod ziemią?
20-24.12.2021
Obszar tematyczny: „Wartości poznawanie- siebie odkrywanie”
Temat tygodnia : „Święta za pasem”
27-31.12.2021
Obszar tematyczny: „Ja i przyroda wielka przygoda!”
Temat tygodnia : „Zimowe zabawy”
– Organizowanie sytuacji edukacyjnych dotyczących tradycji związanych ze świętami.
– Rozwijanie ciekawości poznawczej, zainteresowań przyrodniczych.
– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, formułowania dłuższych wypowiedzi.
– Doskonalenie samoobsługi i kształtowanie nawyków higienicznych.
– Stwarzanie okazji do eksperymentowania i samodzielnego zdobywania wiedzy
– Rozwijanie postawy badawczej, stwarzanie okazji do samodzielnego doświadczania i eksperymentowania z wykorzystaniem różnych materiałów naturalnych
– Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych w toku działań z materiałem przyrodniczym
– Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
– Rozwijanie sprawności manualnej w toku działań plastyczno- technicznych i konstrukcyjnych
– Kształtowanie umiejętności samoobsługowych i nawyków higienicznych
– Kształtowanie umiejętności matematycznych w zakresie określania stałości ilości, klasyfikowania, liczenia
– Integrowanie grupy podczas zabaw muzyczno-ruchowych
– Budowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej, rodziny poprzez aktywności związane z przygotowaniami do świąt Bożego Narodzenia
– Rozwijanie sprawności manualnej w tuku działań plastycznych i konstrukcyjnych
– Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, określanie cech drzew iglastych
- Realizacja projektu „Special Days” – Mikołajki w przedszkolu
- Realizacja projektu „Play with English – play in English” – życzenia świąteczne po angielsku
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Lets read in English – wykorzystanie literatury anglojęzycznej w nauczaniu j. angielskiego” – książka „The colour monster”
- Przygotowanie świątecznego przedstawienia:
– piosenka „My jesteśmy choineczki”
– piosenka „Little snowman”
– wierszyk świąteczny
Angielski – „Christmas time”
– „Hello reindeer” – zapoznanie z tekstem i melodią utworu; nauka piosenki
– „Christmas time” – wprowadzenie świątecznego słownictwa (reindeer, snowman, Santa, christmas tree, present)
– „I am a little snowman?” – zapoznanie z tekstem i melodią utworu; nauka piosenki
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na listopad 2021r.
01.11-05.11.2021
Obszar tematyczny: Ja i przyroda – wielka przygoda!
Temat tygodnia: Jesienny spacer
08-12.11.2021
Obszar tematyczny: Wartości odkrywanie – siebie poznawanie
Temat tygodnia: Realizacja projektu „Polska – mój kraj”
15.11-19.11.2021
Obszar tematyczny: Ja i przyroda – wielka przygoda
Temat tygodnia: Jesień w lesie – przygotowania do zimy
22.10-26.10.2021
Obszar tematyczny: Moje otoczenie – pełne zrozumienie
Temat tygodnia: Misie i niedźwiedzie
29.11-03.12.2021
Obszar tematyczny: Wartości poznawanie – siebie odkrywanie
Temat tygodnia: Katarzynki i Andrzejki – poznajemy tradycje
– Utrwalanie prawidłowych nawyków higienicznych i umiejętności samoobsługowych
– Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, poznawanie cech charakterystycznych i zjawisk atmosferycznych związanych z jesienią
– Utrwalanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych
– Budowanie tożsamości narodowej, kształtowanie postawy patriotycznej w toku zajęć i zabaw tematycznych
– Poznanie tradycji związanych ze świętami ludowymi
– Stwarzanie okazji do odczytywania i rozumienia znaków, symboli
– Kształtowanie kompetencji matematycznych; orientacja w przestrzeni, porównywanie długości i mierzenie różnymi sposobami
– Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe i muzyczno- ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne
– Stwarzanie okazji do podejmowania działań twórczych w zakresie ruchu, tańca, ekspresji plastycznej, muzycznej
– Rozwijanie kompetencji i intuicji matematycznych, ćwiczenia w układaniu rytmów i sekwencji
– Rozwijanie kompetencji językowych
- Realizacja projektu „Special Days” – Dzień Pluszowego Misia
- Realizacja projektu „Play with English – play in English” – „Finger Rhymes” (wierszyki, rymowanki, zabawy paluszkowe)
- Realizacja innowacji pedagogicznej „Lets read in English – wykorzystanie literatury anglojęzycznej w nauczaniu j. angielskiego” – książka „Maisy`s wonderful book”
Angielski:
„What is the weather like?” – pogoda
– zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards
– „How is the weather?” (Maple Leaf) – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
– Oglądanie krótkiego filmu z cyklu „Steve and Maggie – What is the weather?”
– „How is the weather?” – zagadki słuchowe
Zwroty:
– What is the weather like ?
– it`s sunny
– it`s cloudy
– it`s rainy
– it`s windy
– it`s snowy
– it`s stormy