Krasnoludki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Dominika Stachowska
  • Ewa Walkowiak

Pedagog specjalny:

  • Milena Krysztofiak

Pracownik obsługi:

  • Sylwia Staśczak

KRASNOLUDKI godziny dostępności nauczycieli:

Dominika Stachowska – poniedziałek 17.00-18.00  (II, IV tydz. mieiąca)

                                   – wtorek12.00-13.00 ( I, III tydz. miesiąca)

Ewa Walkowiak – wtorek 6.30-7.30

Milena Krysztofiak – poniedziałek 8.00-9.00 ( I, III tydz. miesiąca)

         – poniedziałek (14.00-15.00 ( II, IV tydz. miesiąca)

LISTOPAD 2022              

„How is the weather?” – zajęcia z angielskiego:

  • „What is the weather like?” – prezentacja słownictwa związanego z pogodą; gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards:

It`s sunny –  jest słonecznie

It`s cloudy – jest pochmurnie

It`s windy – jest wietrznie

It`s stormy – jest burzowo

It`s snowy – pada śnieg

It`s rainy  – jest deszczowo

  • „How is the weather?” (Maple Leaf) – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki

How’s the weather? It’s sunny.

How’s the weather? It’s sunny.

How’s the weather? It’s sunny. It’s sunny, today.

How’s the weather? It’s rainy.

How’s the weather? It’s rainy.

 How’s the weather? It’s rainy. It’s rainy, today.

How’s the weather? It’s cloudy.

How’s the weather? It’s cloudy.

How’s the weather? It’s cloudy. It’s cloudy, today.

How’s the weather? It’s windy.

How’s the weather? It’s windy.

How’s the weather? It’s windy. It’s windy, today.

How’s the weather? It’s snowy.

 How’s the weather? It’s snowy.

How’s the weather? It’s snowy. It’s snowy, today.

  • „What is the weather like?” – zagadki słuchowe

                               ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

„KROPLE DESZCZU”

– Zapoznanie z warunkami atmosferycznymi jesienią, śpiewanie piosenki „Zła pogoda” oraz „Ola i Liście”

„MOJA MAŁA OJCZYZNA”    

 – Udział dzieci i rodziców w uroczystości „Pasowanie na  przedszkolaka”, zapoznanie z wyglądem flagi, nazywanie barw narodowych. Realizacja projektu Zabawa sztuką – „Nietypowy pędzel” ,warsztaty w szkolnej bibliotece.

„CZY ZNASZ PRACĘ LISTONOSZA”                                                         

– Wyjście na pocztę os. Lecha, poznanie pracy listonosza. Słuchanie piosenki „Pan listonosz”

„PRZYGOTOWANIA DO ZIMY”

-Poznanie sposobu przygotowania przetworów przechowywania owoców i warzyw na zimę. Nauka wiersza „Jesień w sadzie”, „W spiżarni”

KALENDARZ WYDARZEŃ

07.11.2022 – „DZIEŃ POSTACI Z BAJEK”

– 07.11.2022 – „RECEPTA NA ODWAGĘ” – TEATRZYK

– 08.11.2022 – „PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA” GODZ.14.00

– O9.11.2022  „WARSZTATY W BIBLIOTECE SP 51” GODZ.9.30

PIOSENKI:

„Ola i liście”

Poszła Ola na spacerek na słoneczko, na wiaterek.

A tu lecą jej na głowę / liście złote i brązowe. / bis

Myśli Ola liści tyle , bukiet zrobię z nich za chwilę,

la, la, la, la, la, la, la, la / la, la, la, la, la, la, la, la./ bis

„Zła pogoda”

Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!

Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!                                 

PAŹDZIERNIK 2022

„My body” – zajęcia z języka angielskiego:

„My body” – prezentacja kart obrazkowych z zakresu części ciała;  zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards

a finger – palec   /    a head – głowa

a nose – nos      /    a  chin – broda

an arm – ręka     /   a leg – głowa

a foot – stopa

„One little finger” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy muzyczno – ruchowe w oparciu o piosenkę

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.

Point your finger up. Point your finger down.

 Put it on your head. Head!

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.

Point your finger up. Point your finger down.

Put it on your nose. Nose!

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.

Point your finger up.

Point your finger down.

Put it on your chin. Chin!

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.

Point your finger up.

Point your finger down.

Put it on your arm. Arm!

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.

Point your finger up.

Point your finger down.

Put it on your leg. Leg!

One little finger, one little finger, one little finger. Tap tap tap.

Point your finger up.

Point your finger down. Put it on your foot. Foot!

Put it on your leg. Leg! Put it on your arm. Arm!

Put it on your chin. Chin!

Put it on your nose. Nose!

Put it on your head. Head! Now let’s wave goodbye. Goodbye!

                               ZAŁOŻENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

„IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS, PARK”

„IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT”

„MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

„IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”

CELE OGÓLNE

  • wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania
  • motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy p-la
  • przygotowanie dzieci do właściwego zachowania w ruchu ulicznym
  • motywowanie do wypowiadania się w różnych technikach plastycznych, rozwijanie    wrażliwości na kształty i kolory
  • rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów

KALENDARZ WYDARZEŃ

„MOBILNE LABORATORIUM”

– „DZIEŃ UŚMIECHU”

– JESIENNE WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓW – „ŚWIĘTO DYNI”

-„PASOWANIE PRZEDSZKOLAKA”

JESIEŃ

1.Dzisiaj od rana jesień czarowała, w parku i w lesie dary rozdawała.

Ref. Jesień, Jesień, jesień z wiatrem zatańczyła,

        Liście złote i brązowe wszędzie rozrzuciła.

2.W kolczastych czapkach kasztany spadają, śmieją się dzieci w trawie ich szukają.

3. Cała w koralach piękna jarzębina z wesołym wiatrem taniec rozpoczyna

WRZESIEŃ 2022

Założenia dydaktyczno – wychowawcze na wrzesień:

Angielski:

  • „Hello song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z pacynką
  • „Mystery box” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
  • ”Colours” – wprowadzenie angielskiego słownictwa związanego z kolorami
  • ”Colours” – zabawy z kolorami
  • „Colours song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki

TEMATY KOMPLEKSOWE

„WITAMY W NASZYM PRZEDSZKOLU”

„TO JESTEM JA”

„MOJA GRUPA”

„IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD”

CELE OGÓLNE

  • Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania
  • Rozwijanie umiejętności porozumiewania się
  • Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy p-la
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych
  • Kształcenie umiejętności liczenia

KALENDARZ WYDARZEŃ

PIERWSZY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU”

-„MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI”

-„DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA”

-„MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ NIESŁYSZĄCYCH”

-„DZIEŃ CHŁOPAKA”

Moje przedszkole

Sł. i muz. B. Forma

I. Maszeruję rano

do przedszkola z mamą,

śpiewa ptak, wiatr powiewa,

a ja głośno śpiewam. 

Ref.: Czas wesoło płynie w przedszkolnej drużynie,

tu przyjaciół mam i nie jestem sam,

tu przyjaciół mam i nie jestem sam.

II. W drzwiach nas wita pani,

mam laurkę dla niej,

w sali już jest wesoło,

wszyscy robią koło.

III. Znam magiczne słowa:

proszę i przepraszam,

powiem wam – zawsze chętnie

do przedszkola wracam.