Krasnoludki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Anna Matuszczak
  • Martyna Przybysz

Pedagog specjalny:

  • Natalia Białowąs

Pracownik obsługi:

  • Jola Ewald

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

I  TYDZIEŃ- „PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej „ Mam 3 latka, 3 i pół” Zapoznanie z wyglądem sali- ustalenie zasad panujących w sali – kodeks przedszkolaka.
  • Tworzenie krasnoludka z kształtów i odbitej rączki- nadanie imienia krasnoludkowi.
  • Zabawa matematyczna „W szatni”- nauka klasyfikowania.
  • Wyjście na teren ogrodu przedszkolnego- obserwacja roślin znajdujących się w ogrodzie obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

II  TYDZIEŃ- „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Moje przedszkole” Rozpoznawanie pomieszczeń w przedszkolu, zapoznanie z innymi pracownikami przedszkola- ogrodnikiem, kucharkami, rehabilitantem i innymi pracownikami w placówce.
  • Słuchanie i nauka piosenki „Magiczne słowa”- Bajkowa drużyna. Zabawy przy piosence w kole. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela.
  • Tupanie i klaskanie na zapamiętywanie- nazywanie części ciała. Wewnątrz przedszkolny projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”.
  • Zabawa „Porządki w kąciku przyrody”-nazywanie zebranych darów w kąciku, układanie, segregowanie przyniesionych przez dzieci darów przyrody zebranych dzień wcześniej na terenie ogrodu przedszkolnego i tych przyniesionych z domu.

III  TYDZIEŃ- „LUBIMY SIĘ BAWIĆ”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Zabawa matematyczna „Kolorowe kropki”. Klasyfikowanie kropek ze względu na kolor i wielkość. segregowanie ze względu na kolor- Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to” . Praca zespołowa robienie  na dużym arkuszu szarego papier w pętlach stempli z palców „Kropki”
  • Słuchanie wiersza „Zabawy” A. Łady-Grodzickiej. Rozpoznawanie zabawek przez dotyk-zabawa Czarodziejski woreczek. Posługiwanie się nazwami zabawek.
  • Słuchanie wiersza „Klocki” . Rozmowa  kierowana pytaniami na temat wiersza. Tworzenie „Domek z klocków”-naklejanie gotowych elementów, próba nazwania kształtów.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku- tworzenie „Kalendarza pogody”- ustalenie jaka jest pogoda?

IV  TYDZIEŃ- „JESIENNE OWOCE”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie popularnego  wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej . Rozmowa na temat wiersza, poznanie owoców jesiennych i nazw ich drzew.
  • Słuchanie piosenki „Małe czerwone jabłuszko”- nauka refrenu. Taniec do piosenki.
  • Zabawa matematyczna „Ile jest owoców?”-liczenie (1,2,3) owoców na drzewach, pod drzewami z pomocą krasnoludka- manipulacja owocami.-Seria „znikające obiekty”-Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”
  • Oglądanie i nazywanie owoców. Rozmowa na temat „Co możemy zrobić z owoców”-obserwacja przekroju wybranych owoców, testowanie smaku.