Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Anna Matuszczak
- Martyna Przybysz
Pedagog specjalny:
- Natalia Białowąs
Pracownik obsługi:
- Jola Ewald
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ
I TYDZIEŃ- „PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej „ Mam 3 latka, 3 i pół” Zapoznanie z wyglądem sali- ustalenie zasad panujących w sali – kodeks przedszkolaka.
- Tworzenie krasnoludka z kształtów i odbitej rączki- nadanie imienia krasnoludkowi.
- Zabawa matematyczna „W szatni”- nauka klasyfikowania.
- Wyjście na teren ogrodu przedszkolnego- obserwacja roślin znajdujących się w ogrodzie obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
II TYDZIEŃ- „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Moje przedszkole” Rozpoznawanie pomieszczeń w przedszkolu, zapoznanie z innymi pracownikami przedszkola- ogrodnikiem, kucharkami, rehabilitantem i innymi pracownikami w placówce.
- Słuchanie i nauka piosenki „Magiczne słowa”- Bajkowa drużyna. Zabawy przy piosence w kole. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela.
- Tupanie i klaskanie na zapamiętywanie- nazywanie części ciała. Wewnątrz przedszkolny projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”.
- Zabawa „Porządki w kąciku przyrody”-nazywanie zebranych darów w kąciku, układanie, segregowanie przyniesionych przez dzieci darów przyrody zebranych dzień wcześniej na terenie ogrodu przedszkolnego i tych przyniesionych z domu.
III TYDZIEŃ- „LUBIMY SIĘ BAWIĆ”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Zabawa matematyczna „Kolorowe kropki”. Klasyfikowanie kropek ze względu na kolor i wielkość. segregowanie ze względu na kolor- Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to” . Praca zespołowa robienie na dużym arkuszu szarego papier w pętlach stempli z palców „Kropki”
- Słuchanie wiersza „Zabawy” A. Łady-Grodzickiej. Rozpoznawanie zabawek przez dotyk-zabawa Czarodziejski woreczek. Posługiwanie się nazwami zabawek.
- Słuchanie wiersza „Klocki” . Rozmowa kierowana pytaniami na temat wiersza. Tworzenie „Domek z klocków”-naklejanie gotowych elementów, próba nazwania kształtów.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku- tworzenie „Kalendarza pogody”- ustalenie jaka jest pogoda?
IV TYDZIEŃ- „JESIENNE OWOCE”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie popularnego wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej . Rozmowa na temat wiersza, poznanie owoców jesiennych i nazw ich drzew.
- Słuchanie piosenki „Małe czerwone jabłuszko”- nauka refrenu. Taniec do piosenki.
- Zabawa matematyczna „Ile jest owoców?”-liczenie (1,2,3) owoców na drzewach, pod drzewami z pomocą krasnoludka- manipulacja owocami.-Seria „znikające obiekty”-Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”
- Oglądanie i nazywanie owoców. Rozmowa na temat „Co możemy zrobić z owoców”-obserwacja przekroju wybranych owoców, testowanie smaku.