Skrzaty Leśne

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Ewa Bąk
  • Anna Matuszczak

Pedagog specjalny:

  • Natalia Białowąs

Pracownik obsługi:

  • Jola Ewald

 

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

I  TYDZIEŃ- „JAK JESIENIĄ DBAĆ O ZDROWIE ?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak należy dbać o zdrowie
  • jakich narzędzi do pracy potrzebuje lekarz
  • co przedstawia piramida zdrowego żywienia
  • jak wygląda litera a,A, jak się ją pisze
  • jak wygląda cyfra 1, jak się ją pisze
  • jak wygląda kwadrat

II  TYDZIEŃ- „KTO MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • na czym polega praca nauczyciela
  • gdzie pracuje nauczyciel
  • jak wygląda litera l, L, jak się ją pisze
  • jak wygląda cyfra 2, jak się ją pisze

III  TYDZIEŃ- „W CO SIĘ BAWI Z NAMI JESIEŃ?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak się ubierać stosownie do pogody
  • jaka jest rola wiatru w życiu roślin i zwierząt
  • dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
  • jak wygląda litera o,O, jak się ją pisze
  • jak wygląda cyfra 3, jak się ją pisze

IV  TYDZIEŃ- „JAKI PLAN NA JESIEŃ MAJĄ ZWIERZĘTA?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • w jaki sposób zwierzęta adaptują się do zmieniających się pór roku
  • które ptaki odlatują, które przylatują, a które pozostają w Polsce na zimę
  • jak wygląda litera m,M, jak się ją pisze
  • jak wygląda cyfra 4 i jak się ją pisze

ANGIELSKI – PAZDZIERNIK 2023 r. 

„SCHOOL SUPPLIES” – PRZYBORY SZKOLNE

– prezentacja słownictwa / zwrotów z zakresu przyborów szkolnych

– gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards i innych pomocy dydaktycznych

– aktywne oglądanie filmu z cyklu „Steve and Maggie”

„What have you got in your pencil case?” – wprowadzenie konstrukcji „I have got…?”

„What have you got in your pencil case?” – zabawy językowe z konstrukcją „I have got…?”

Słownictwo i zwroty:

– a ruler – linijka

– a rubber – gumka do mazania

– a pen – długopis

– a glue – klej

– a pencil – ołówek

– a pair of scissors – nożyczki

– a book – książka

– a marker – pisak, marker

– a pencil case – piórnik

– a crayon / crayons  – kredka / kredki

– a brush – pędzel

– paints – farby

– a notebook – zeszyt

– a sharppener – temperówka

– a packpack – plecak

– a letter / letters – litera / literki

– an apple – jabłko

– what have you got in your pencil case ? – co masz w swoim piórniku

– I have got – mam

– a rubber please – poproszę gumkę do mazania

– there you go – proszę bardzo

Piosenka na powitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Piosenka do wprowadzania słownictwa / zabaw / gier językowych 

https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

I  TYDZIEŃ- „CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak rówieśnicy spędzali wakacje
  • jakie zasady obowiązują w przedszkolu
  • jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu
  • jakie dźwięki wydają zabawki
  • jakie korzyści można czerpać z przynależności do grupy

II  TYDZIEŃ- „JAK BYĆ SUPERBEZPIECZNYM?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak należy zachowywać się w sali
  • jakie są numery alarmowe
  • jak wezwać pomoc w razie wypadku
  • jak należy udzielić pierwszej pomocy
  • o tym, że nie powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi

III  TYDZIEŃ- „JAKIE SĄ MOJE SUPERMOCE?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak dbać o zdrowie
  • za pomocą jakich zmysłów poznajemy świat
  • jakie mamy emocje
  • jakie można mieć zainteresowania
  • jak rozwiązywać trudne sprawy, kto nam może pomóc je rozwiązać

IV  TYDZIEŃ- „KIEDY PANI JESIEŃ OBCHODZI URODZINY?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie są oznaki jesieni
  • gdzie możemy zaobserwować oznaki jesieni
  • dlaczego liście spadają z drzew
  • co się dzieje jesienią w ogrodzie i w sadzie
  • jak wygląda prostokąt

Angielski:

Temat miesiąca: „Opposites” – przeciwieństwa

  • „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
  • „Opposites” – wprowadzenie słownictwa; gry i zabawy językowe 
  • „Open and shout” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z oparciu o piosenkę 
  • „That is not my student” – wprowadzenie książeczki aktywizującej

Zakres materiału:

  • Open / shout
  • Big / small
  • Loud / quiet
  • Fast / slow
  • Tall / short
  • Please / No thank you 
  • Teacher 
  • Student 

Piosenka „Open shout them