Skrzaty Leśne

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Marta Ciesielska
  • Dominika Stachowska

Pedagog specjalny:

  • Marta Chuderska 

Pracownik obsługi:

  • Sylwia Staśczak

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – LUTY 2022 R.

Tematy kompleksowe:

  1. Sport to zdrowie
  2. Dbam o zdrowie
  3. Siły przyrody
  4. Cztery żywioły

Pierwszy tydzień lutego poświęcony będzie sportom zimowym. Dowiemy się co to są zasady fair play. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski „n”, literą „N, n”. Wykonamy pracę plastyczną ilustrującą nasze ulubione sporty zimowe. Nauczymy się śpiewać i będziemy tańczyć do piosenki „Sypie śnieżek”. W ramach projektu „Z darami natury świat nie jest ponury” stworzymy grę matematyczna z plastikowych nakrętek. Zapoznamy się także z wyglądem monet i będziemy ćwiczyć posługiwanie się nimi.

W kolejnym tygodniu lutego będziemy rozmawiać o zdrowym trybie życia. Dowiemy się co to jest hartowanie organizmu i dlaczego jest dla nas zdrowe. Wykonamy prace plastyczną „Moje ulubione warzywa i owoce”. Będziemy się świetnie bawić podczas Balu karnawałowego. Porozmawiamy także o bezpieczeństwie podczas zabaw na śniegu i lodzie. Zapoznamy się także z obrazem graficznym liczby 6 – cyfrą 6. Zapoznamy się z zawodem dietetyka. A na podstawie piramidy żywienia przypomnimy sobie jakie produkty są zdrowe dla naszego organizmu, a jakich powinniśmy unikać.

Trzeci tydzień poświęcony będzie ekologii i surowcom naturalnemu. Przypomnimy sobie zasady prawidłowej segregacji śmieci. Dowiemy się co to są surowce wtórne i bioodpady. Z materiału recyclingowego wykonamy prace plastyczną „Nasza piękna Ziemia’. Stworzymy „kodeks ekologa”. Zapoznamy się z czterema żywiołami i dowiemy się dlaczego mogą być niebezpieczne. Zapoznamy się ze znakami matematycznymi „<, >” i będziemy rozwiązywać zadania z ich użyciem. Zapoznamy się z różnymi minerałami i dowiemy się, że sól jest kryształem. Zapoznamy się z obiegiem wody w przyrodzie. I Przypomnimy sobie jej różne stany skupienia. Nauczymy się śpiewać i grać do piosenki „Cztery żywioły”. Dowiemy się dlaczego woda jest taka ważna, gdzie można ją naleźć i dlaczego jest groźny żywioł.

W ostatnim tygodniu lutego będziemy kontynuować tematykę związaną z czterema żywiołami. Zaczniemy od rozmowy na temat czystości powietrza, a także tego, że czasami powietrze może być dla nas zagrożeniem. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Ekologa znak”. {poznamy różne sposoby wykorzystania powietrza, a także wykonamy „Wiatraki” z rolek po papierze. Dowiemy się do czego potrzeby jest ogień i dlaczego może być niebezpieczny. Rozwiązując zadania z treścią będziemy ćwiczyć umiejętność dodawania i odejmowania. Skonstruujemy także grę matematyczną opartą na czterech żywiołach i przypomnimy sobie numery alarmowe. Poznamy najsłynniejsze wulkany i wykonamy jego własny model. Dowiemy się także co to za zawód „geolog”.

J. angielski – luty 2022 r.

Weather – Pogoda

hot – gorąco

cold – zimno

windy – wietrznie

sunny – słonecznie

rainy – deszczowo

snowy – śnieżnie

umbrella – parasol

snowflake – płatek śniegu

Clothes – Ubrania

t-shirt – koszulka

trousers – spodnie

socks – skarpetki

shoes – buty

jacket – kurtka

hat – czapka

swimsuit – kostium kąpielowy

shorts – szorty

Days of he week – Dni tygodnia

Monday – Poniedziałek

Tuesday – Wtorek

Wednesday – Środa

Thursday – Czwartek

Friday – Piątek

Saturday – Sobota

Sunday – Niedziela

Seasons – Pory roku

spring – wiosna

summer – lato

autumn – jesień

winter – zima

Zwroty i wyrażenia:

What’s the weather like today? – Jaka jest pogoda?

Is it sunny? – Czy jest słonecznie?

What do we do when the weather is rainy?  – Co robisz kiedy pogoda jest deszczowa?

Put on your  jacket – Załóż kurtkę

What’s The Weather Like Today?

What’s the weather?
What’s the weather?
What’s the weather like today?
All together!
All together!
What’s the weather like today?

Look it’s windy,
Look it’s windy,
Look it’s windy, everyone?
Fly a kite,
Fly a kite,
Fly a kite, everyone!

Look it’s rainy,
Look it’s rainy,
Look it’s rainy everyone?
Jump in the puddles,
Jump in the puddles,
Jump in the puddles, everyone!

Look it’s sunny,
Look it’s sunny,
Look it’s sunny, everyone?
Let’s go swimming,
Let’s go swimming,
Let’s go swimming, everyone!

Look it’s snowy,
Look it’s snowy,
Look it’s snowy, everyone?
Catch a snowflake,
Catch a snowflake,
Catch a snowflake on your tongue!

What’s the weather?
What’s the weather?
What’s the weather like today?
All together!
All together!
What’s the weather like today?

Days of the week song

 Sunday
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday   x2

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – STYCZEŃ 2022 R.

Tematy kompleksowe:

  1. Płynie czas
  2. Młodsi i starsi
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń

Pierwszy tydzień stycznia poświęcimy zagadnieniom związanym z czasem. Będziemy rozmawiać na temat urządzeń codziennego użytku dawniej i dziś. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski „z”, literą „Z,z”. Będziemy także rozmawiać o tym, jak możemy pomagać innym i co to jest „bezinteresowna pomoc”. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Zegary”. Utrwalimy dni tygodnia oraz będziemy tworzyć nasz „grupowy tygodniowy plan. Zapoznamy się ze znakiem „+” i będziemy ćwiczyć umiejętność dodawania oraz odczytywania równań. Omówimy także wygląd zegara tarczowego i poznamy zasady jego działania.

Kolejny tydzień stycznia poświęcony będzie naszym babciom i dziadkom. Spróbujemy opisać jacy są i za co ich kochamy. Wykonamy kolorowe wazony dla babci. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski „b”, litera „B, b”. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Pytania do babci i dziadka”. Działając na zbiorach będziemy kształtować umiejętność ustalania równoliczności zbiorów poprzez liczenie albo jednoznaczne przyporządkowywanie. W ramach projektu „Z darami natury świat nie jest ponury” wykonamy prace plastyczną z „przyrodniczym pędzlem”. Będziemy kształtować umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi oraz rozmawiać o zabawach dawniej i dziś.

Trzeci tydzień upłynie nam pod hasłem zimy, śniegu i lodu. Będziemy eksperymentować i poznawać właściwości śniegu i lodu. Wykonamy pracę plastyczną „Strój dla bałwanka”. Przyjrzymy się bliżej pingwinom, ich wyglądowi, miejscu występowania oraz zwyczajom. Będziemy także rozwiązywać zadania z treścią i posługiwać się znakiem „=”. Obejrzymy film edukacyjny na temat zimowej pogody. Będziemy rozwiązywać zagadki przyrodnicze i wykonamy prace plastyczną „Zimowy krajobraz”. Stworzymy zimową grę matematyczną i będziemy kształtować umiejętność dodawania i odejmowania.

Ostatni tydzień stycznia poświecony będzie ciekawym zabawom i eksperymentom. Będziemy wykonywać eksperymenty w celu poznania właściwości wody. Będziemy eksperymentować z mąką i dowiemy się jak powstaje chleb. Wykonamy także modele naszego ulubionego pieczywa z masy solnej. Dowiemy się także skąd się bierze wełna i do czego jest wykorzystywana. Będziemy się bawić przy piosence „Gdzie żeś ty bywał czarny baranie”. Będziemy wykorzystywać do zabaw matematycznych kolorowe guziki, przeliczając je, segregując i układając rytmy. Będziemy także kształtowac umiejętność wytyczania kierunków w przestrzeni od obranego przedmiotu, np. na lewo od, za przedmiotem, z tyłu itp.

J. angielski – styczeń 2022 r.

Winter – Zima

penguin – pingwin

snowflake – płatek śniegu

mittens – rękawiczki

hat – czapka

snowman – bałwan

polar bear – niedźwiedź polarny

coat – kurtka

jumper – sweter

igloo – iglo

boots – buty

scarf – szal

winter suit – kombinezon zimowy

hat – kapelusz

buttons – guziki

Action verbs – Czasowniki wyrażające ruch

jump – skakać

turn – obracać się

dance – tańczyć

walk – chodzić

melt – topić się

Zwroty i wyrażenia:

It’s a snowman – To jest bałwan

They are mittens – To są rękawiczki

Put your right/left mitten in – Włóż swiją prawą /lewą rękawicę do środka

Put your right/left mitten out – Włóż swiją prawą /lewą rękawicę na zewnątrz

The Snowman Song

I’m a happy snowman,
white and fat.
Here are my buttons,
here is my hat.
When the sun comes out you’ll hear me say,
Whew, it’s hot as a melt away.

Whew, it is hot!
Hey!
It’s getting cold again.

I’m a happy snowman,
white and fat.
Here are my buttons,
here is my hat.
When the sun comes out you’ll hear me say,
whew, it’s hot as a melt away.

Whew, it’s getting really hot now.
Oh no!

I’m a sad snowman,
wet and flat.
Where are my buttons?
Where is my hat?
When the sun goes down you’ll hear me say,
(Hey, it’s getting cold again! Yeah!)
Hey it’s cold again hooray!
Hey, it’s cold again hooray!

Let’s move!

Walk, walk, walk, like a snowman.
Dance, dance, dance like a snowman.
Jump, jump, jump like a snowman.
Turn, turn, turn like a snowman.

Oh it’s getting hot again!
Melt, melt, melt like a snowman.

’WINTER HOKEY
You put your right mitten in,
You take your right mitten out.
You put your right mitten in,
And you shake it all about.
You do the winter pokey (shiver)
And you turn yourself around
Thats what its all about!

Thats what its all about!

You put your left mitten in,
You take your left mitten out.

That’s what its all about!

You put your right boot in,
You take your right boot out.


That’s what its all about!

You put your left boot in,
You take your left boot out.


That’s what its all about!

You put your winter hat in,
You take your winter hat out.


That’s what its all about!

You put your long scarf in,
You take your long scarf out.


That’s what its all about!

You put your snowsuit in
You take your snowsuit out
..
That’s what its all about!

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – PAŹDZIERNIK 2021 R.

Tematy kompleksowe:

  1. Jesienna przyroda
  2. Koszyk Pani Jesieni
  3. Skarby jesieni
  4. „Nasza mała ojczyzna – projekt edukacyjny „Polska nasz kaj”

Pierwszy tydzień października poświęcony będzie jesieni. Będziemy rozmawiać o tym, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy. Wykonamy pace plastyczną pt. „Gawra dla niedźwiedzia”, z wykorzystaniem kolorowych liści. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski l, literą „L, l”. Będziemy ćwiczyć umiejętność dokonywania analizy i syntezy głoskowej wyrazu. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Idziemy do ZOO”. Będziemy przeliczać dary jesienie i zapoznamy się z obrazem graficznym cyfry 1. Dowiemy się także co owady robią jesienią i dowiemy co to są „domki dla owadów”. Przeliczając owady będziemy kształtować umiejętność liczenia wspak oraz doliczania od wyznaczonego miejsca. Będziemy również rozwiązywać zagadki przyrodnicze związane z jesienią oraz obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie podczas spacerów i wyjść do ogrodu przedszkolnego.

W kolejnym tygodniu będziemy kontynuować tematykę związaną z jesienią. Będziemy rozmawiać o zdrowym stylu życia. Jak korzystać z tego co daje nam jesień aby być zdrowym. Wykonamy także pracę plastyczna pt. „Owoce”.  Poznamy nazwy różnych drzew owocowych i ich owoców. Zapoznamy się także z obrazem graficznym głoski t, literą „T, t”. Będziemy również wykonywać zabawy rytmiczne przy piosence „Przepis na zdrowie”. Będziemy nazywać wybrane warzywa i owoce raz czytać globalnie ich nazwy. Będziemy także ćwiczyć umiejętność klasyfikowania i umieszczać warzywa i owoce w kąciku przyrodniczym. Wykonamy także eksperyment, dzięki któremu dowiemy się jakie kolory kryją w sonie liście. Poznamy także różne nazwy grzybów i dowiemy się, które są jadalne, a których spożywać nie należy.

Trzeci tydzień października rozpoczniemy od rozmowy na temat robienia przetworów na zimę. Zapoznamy się także z obrazem graficznym głoski i, literą „I, i”. Będziemy także grać na instrumentach „Przepis na zdrowie”. Kontynuując rozmowy na temat zdrowych przetworów zapoznamy się z obrazem graficznym cyfry 2. Będziemy także rozwijać umiejętność przeliczania elementów. W oparciu o film edukacyjny „Jak dawniej kiszono kapustę” dowiemy się jakie warzywa i owoce można kisić i dlaczego „kiszonki” są zdrowe. Dowiemy się także co to są suszki. Będziemy kształtować umiejętność kontynuowania rytmów. Będziemy także ćwiczyć umiejętność analizy i syntezy głoskowej wyrazów. Wykonamy prace plastyczną pt. „Wesołe witaminki”/

W ostatnim tygodniu października będziemy rozmawiać o naszej małej ojczyźnie czyli naszym mieście i najbliższej okolicy. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski d, literą „D, d”. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Przedszkole drugi dom”. Przypomnimy sonie polskie symbole narodowe. Dowiemy się co to jest Dzień Niepodległości oraz poznamy znaczenie słowa „patriotyzm”. Wykonamy także kotyliony na Dzień Niepodległości. Będziemy także rozmawiać o naszej miejscowości i oznaczymy Poznań na mapie Polski. Będziemy kształtować umiejętność działania na zbiorach i ustalać równoliczność zbiorów poprzez liczenie albo jednoznaczne przyporządkowanie. Poznamy także wygląd ludowego Stroju Wielkopolskiego. Będziemy także wykonywać eksperymenty, dzięki którym poznamy właściwości powietrza.

j. angielski – październik 2021 r.

autumn – jesień

leaves – liście

rake – grabie

chestnuts – kasztany

fox – lis

hedgehog – jeż

acorns – żołędzie

scarecrow – strach na wróble

pumpkin – dynia

rain – deszcz

rain boots – kalosze

umbrella – parasol

sunflower – słonecznik

 Colours – Kolory

red – czerwony

pink – różowy

yellow – żółty

purple – fioletowy
green – zielony

blue – niebieski

dark blue – granatowy

orange – pomarańczowy

brown – brązowy

black – czarny

Zwroty i wyrażenia:

What’s your favourite colour? – Jaki jest Twój ulubiony kolor?

My favourie colour is…. – Moim ulubionym kolorem jest…

What colour is… – Jakiego koloru jest…

Scarecrow song

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.

Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes…

Autumn leaves are falling down

Autumn leaves are changing colors,

changing colors, changing colors.

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are changing colors,

changing colors, changing colors.

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are falling down,

falling down, falling down.

 Autumn leaves are falling down,

down to the ground.

 Autumn leaves are falling down,

falling down, falling down.

Autumn leaves are falling down,

 down to the ground.

Take a rake and rake them up,

 rake them up, rake them up.

Take a rake and rake them up, on the ground.

Take a rake and rake them up,

 rake them up, rake them up.

Take a rake and rake them up, on the ground.

Make a pile and jump in, and jump in, and jump in. Make a pile and jump in, on the ground.

Make a pile and jump in, and jump in, and jump in. Make a pile and jump in, on the ground.

Autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves,

 autumn leaves, are on the ground.

Autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves,

 autumn leaves, are on the ground,  are on the ground.

ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – WRZESIEŃ 2021 R.

Tematy kompleksowe:

  1. W przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń
  5. Idzie jesień przez świat

Pierwszy tydzień września rozpoczniemy od rozmowy o zasadach panujących w przedszkolu. Ustalimy grupowy kodeks praw i obowiązków oraz nauczymy się śpiewać piosenkę „Biegnę do przedszkola”. Wykonamy pracę plastyczna pt. „Nasza grupa”. Będziemy również ćwiczyć orientację w schemacie swojego ciała oraz rozróżnianie strony prawej i lewej.

W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o dobrych manierach. Podczas zabaw muzycznych będziemy poruszać się według podanego rytmu. Będziemy dokonywać analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określając, jaką głoskę słyszymy na początku, w środku i na końcu wyrazu. Podczas zabaw z figurami geometrycznymi będziemy wyodrębniać kształty i je nazywać: kwadratowy – kwadrat, okrągły – koło, trójkątny –  trójkąt,  prostokątny – prostokąt. Będziemy także ćwiczyć przekładanie jednego rytmu na drugi, np. ułożony rytm z klocków na rytm dźwiękowy (np. klaskanie, stukanie). B, Podczas zabaw z literami będziemy ozdabiać literę „O, o” według Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz.

Trzeci tydzień września będzie poświęcony bezpieczeństwu. Zapoznamy się z najważniejszymi znakami drogowymi. Wykonamy pracę plastyczną „Znaki drogowe”. W ramach projektu „Polska mój kraj”, podczas spacerów będziemy obserwować najbliższą okolicę w poszukiwaniu ciekawych miejsc na naszym osiedlu. Będziemy także rozmawiać o odwadze i zapoznamy się z zawodem policjanta. Nauczymy się śpiewać piosenkę pt. „Zawody”. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski „O, o”. Będziemy także rozmawiać na temat zasad bezpieczeństwa względem nieznanych roślin i zwierząt.

W kolejnym tygodniu września będziemy kontynuować temat związany z odwagą oraz bezpieczeństwem. Będziemy wykonywać ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym: wskazując różnice na obrazku. Poznamy zawód strażaka oraz wykonamy pracę plastyczną „Kim zostanę kiedy dorosnę”. Będziemy rozmawiać na temat zawodu lekarza oraz ratownika medycznego i nauczymy się śpiewać piosenkę „Karetka pogotowia” Podczas rozmów na temat bezpieczeństwa na ulicy poznamy rolę takich przedmiotów jak: kask, kamizelka odblaskowa czy opaska odblaskowa. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski „A, a”. Będziemy ćwiczyć umiejętność przekładania rytmu z jednej reprezentacji na drugą. Podczas zabaw słuchowych będziemy rozwiązywać zagadki związane ze zbliżającą się jesienią. Będziemy również rozmawiać na temat roli psów w pracy służb ratunkowych oraz stworzymy grę matematyczną „Pies na ratunek”.

W ostatnim tygodniu września zawita do nas jesień. Będziemy rozmawiać na temat roli wycieczek w przybliżaniu piękna przyrody oraz zawodzie przewodnika. Będziemy śpiewać i tańczyć do piosenki „Jesienny kujawiaczek”. Zapoznamy się z obrazem graficznym głoski „M, m”. Wykonamy także pracę plastyczną pt. „Piękna złota jesień”. Podczas spacerów będziemy poszukiwać „darów jesieni”, a następnie będziemy je przeliczać. Podczas zabaw matematycznych będziemy kształtować umiejętność orientacji na kartce papieru: lewy brzeg, prawy, góra, dół, prawy górny róg itp. Będziemy również rozmawiać o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku oraz przyporządkowywać do nich odpowiedni strój.

j. angielski – wrzesień 2021

School supplies

pencil – ołówek

pen – długopis

glue – klej

crayons -kredki

ruler – linijka

notebook – zeszyt

stapler – zszywacz

marker –maker/ pisak

paper – papier

bag / backpack – plecak

Numbers– Liczby

one – jeden

two – dwa

three – trzy

four – cztery

five – pięć

six – sześć

seven – siedem

eight – osiem

nine – dziewięć

ten – dziesięć

Colours – Kolory

red – czerwony

pink – różowy

yellow – żółty

purple – fioletowy
green – zielony

blue – niebieski

dark blue – granatowy

orange – pomarańczowy

brown – brązowy

black – czarny

Zwroty i wyrażenia:

roll over – przewróć się, przekręć się

ten in the… bd – dziesięciu w łóżku

Bring me – Przynieś…

What colour is…? – Jakiego kolru jest..?

It’s blue – To jest niebieskie

Ten in the bed

There were ten in the bed
and the little one said,
„Roll over, roll over”
So they all rolled over and one fell out. 

Nine!
There were nine in the bed
and the little one said,
„Roll over, roll over”
So they all rolled over and one fell out.

Eight!
There were eight in the bed …

Seven!
There were seven in the bed …

Six!
There were six in the bed …

Five!
There were five in the bed …

Four!
There were four in the bed …

Three!
There were three in the bed …

Two!
There were two in the bed ….

One!
There was one in the bed
„I’m lonely…

Rainbow colors

Tell me, tell me, what do you see?
I see an apple, and it’s red!
Tell me, tell me, what do you see?
I see a carrot, and it’s orange!
Tell me, tell me, what do you see?
I see a lemon, and it’s yellow!
Tell me, tell me, what do you see?
I see a frog, and it’s green!

Rainbow colors everywhere
Red, orange, yellow, green
Rainbow colors everywhere
Blue, purple, pink!

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink
Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

Tell me, tell me, what do you see?
I see a fish, and it’s blue!
Tell me, tell me, what do you see?
I see a flower, and it’s purple!
Tell me, tell me, what do you see?
I see a flamingo, and it’s pink!

Rainbow colors everywhere
Red, orange, yellow, green
Rainbow colors everywhere
Blue, purple, pink!

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink
Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

Red (red)
Orange (orange)
Yellow (yellow)
Green (green)
Blue (blue)
Purple (purple)
Pink (pink)
Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

Rainbow colors everywhere
Red, orange, yellow, green
Rainbow colors everywhere
Blue, purple, pink!