Świetliki

Nauczyciel wychowania przedszkolnego:

  • Ewa Bąk

Pedagog specjalny:

  • Małgorzata Kaszubiak

Pracownik obsługi:

  • Marzena Czyż

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

I  TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD”

  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców
  • segregowanie warzyw i owoców
  • poznanie figury geometrycznej: kwadrat
  • zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Idą witaminki”
  • poznanie litery „o,O” -układanie modeli i schematów wyrazów  z literą „o, O” np.: oko,  Ola
  • poznanie cyfr: 1, 2

II  TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT”

  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych-rozwiązywanie zagadek
  • układanie historyjki „Jak Kolczatek szukał mieszkania”-słuchanie ciekawostek o jeżu
  • rozpoznawanie i nazywanie ptaków odlatujących do ciepłych krajów i pozostających w Polsce na zimę
  • zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Wiewióreczka”
  • poznanie litery „a,A”-układanie modeli i schematów wyrazów z literą „a,A” np.: aparat, Ala

III  TYDZIEŃ- „CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY?”

  • układanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje chleb?”. Rozmowa na temat pracy: rolnika, młynarza, piekarza
  • zabawa badawcza „Jaka jest glina, jaki jest piasek? Co z nich otrzymujemy? Badanie rozpuszczalności gliny i piasku-wyciąganie wniosku:glina i piasek nie rozpuszczają się w wodzie
  • ćwiczenia  grafomotoryczne: rysowanie po śladzie, pisanie liter po śladzie
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej- składanie obrazków z części „Zawody”
  • poznanie litery „m,M”-układanie modeli i schematów wyrazów: mama, Marta

IV  TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”

  • poznanie figury geometrycznej prostokąt na podstawie wiersza M. Terlikowskiej-”Prostokąt”
  • zabawa „ Gdzie schowała się kropelka?”-zabawa na zasadach zabawy „ciepło-zimno”
  • zabawy przy piosence „Taniec w deszczu”
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej-rozpoznawanie i nazywanie dźwięków z otoczenia (ulewa, wiatr, wichura itp)
  • poznanie litery „e,E”-układanie modeli i schematów wyrazów: ekran, Ela

Realizacja Projektu edukacyjnego „Matematyka to lubię”- październik- „Rytmy”

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

I  TYDZIEŃ- „TO JESTEM JA”

  • poznanie kolegów i koleżanek z grupy
  • utrwalenie nazw części ciała
  • poznanie narządów zmysłu
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi i rodzicami
  • poznanie różnych regionów Polski-rozmowa na temat „Gdzie spędzaliśmy wakacje”

II  TYDZIEŃ- „MOJA GRUPA”

  • ustalenie zasad postępowania w grupie-KODEKS GRUPOWY
  • zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Dziękuję, proszę, przepraszam”-utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren.
  • rozróżnianie prawej i lewej strony
  • nazywanie zjawisk pogodowych, nazywanie pór roku, miesięcy, dni 

III  TYDZIEŃ- „MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

  • utrwalenie zasad ruchu drogowego- wycieczka na skrzyżowanie
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
  • zapoznanie z figurą geometryczną : koło
  • klasyfikowanie przedmiotów na podstawie jednej cechy : wielkość

IV  TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS I PARK”

  • poznanie oznak nowej pory roku: jesieni
  • nazywanie drzew i ich owoców np.: dąb-żołędzie, kasztanowiec -kasztany, jarząb-jarzębina
  • zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Idzie jesień przez świat”
  • poznanie grzybów jadalnych i trujących
  • tworzenie zbiorów „Dary jesieni”-rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych

Realizacja Projektu edukacyjnego „Matematyka to lubię”- wrzesień :orientacja w przestrzeni.

Angielski: „Classroom rules”

  • „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
  • „Classroom rules” – zapoznanie grupy z zasadami obowiązującymi na zajęciach z języka angielskiego
  • „Classroom rules” – gry i zabawy językowe utrwalające poznane słownictwo i zwroty
  • Aktywne słuchanie książeczki „It is school time”; wprowadzenie słownictwa związanego z przyborami szkolnymi
  • „It is school time” – gry i zabawy językowe utrwalające słownictwo i zwroty związane z przyborami szkolnymi