Nauczyciel wychowania przedszkolnego:
- Ewa Bąk
Pedagog specjalny:
- Małgorzata Kaszubiak
Pracownik obsługi:
- Marzena Czyż
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
I TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD”
- rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców
- segregowanie warzyw i owoców
- poznanie figury geometrycznej: kwadrat
- zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Idą witaminki”
- poznanie litery „o,O” -układanie modeli i schematów wyrazów z literą „o, O” np.: oko, Ola
- poznanie cyfr: 1, 2
II TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT”
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych-rozwiązywanie zagadek
- układanie historyjki „Jak Kolczatek szukał mieszkania”-słuchanie ciekawostek o jeżu
- rozpoznawanie i nazywanie ptaków odlatujących do ciepłych krajów i pozostających w Polsce na zimę
- zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Wiewióreczka”
- poznanie litery „a,A”-układanie modeli i schematów wyrazów z literą „a,A” np.: aparat, Ala
III TYDZIEŃ- „CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY?”
- układanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje chleb?”. Rozmowa na temat pracy: rolnika, młynarza, piekarza
- zabawa badawcza „Jaka jest glina, jaki jest piasek? Co z nich otrzymujemy? Badanie rozpuszczalności gliny i piasku-wyciąganie wniosku:glina i piasek nie rozpuszczają się w wodzie
- ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie po śladzie, pisanie liter po śladzie
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej- składanie obrazków z części „Zawody”
- poznanie litery „m,M”-układanie modeli i schematów wyrazów: mama, Marta
IV TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM”
- poznanie figury geometrycznej prostokąt na podstawie wiersza M. Terlikowskiej-”Prostokąt”
- zabawa „ Gdzie schowała się kropelka?”-zabawa na zasadach zabawy „ciepło-zimno”
- zabawy przy piosence „Taniec w deszczu”
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej-rozpoznawanie i nazywanie dźwięków z otoczenia (ulewa, wiatr, wichura itp)
- poznanie litery „e,E”-układanie modeli i schematów wyrazów: ekran, Ela
Realizacja Projektu edukacyjnego „Matematyka to lubię”- październik- „Rytmy”
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ
I TYDZIEŃ- „TO JESTEM JA”
- poznanie kolegów i koleżanek z grupy
- utrwalenie nazw części ciała
- poznanie narządów zmysłu
- dostrzeganie podobieństw między dziećmi i rodzicami
- poznanie różnych regionów Polski-rozmowa na temat „Gdzie spędzaliśmy wakacje”
II TYDZIEŃ- „MOJA GRUPA”
- ustalenie zasad postępowania w grupie-KODEKS GRUPOWY
- zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Dziękuję, proszę, przepraszam”-utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren.
- rozróżnianie prawej i lewej strony
- nazywanie zjawisk pogodowych, nazywanie pór roku, miesięcy, dni
III TYDZIEŃ- „MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”
- utrwalenie zasad ruchu drogowego- wycieczka na skrzyżowanie
- utrwalenie znajomości numerów alarmowych
- zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
- zapoznanie z figurą geometryczną : koło
- klasyfikowanie przedmiotów na podstawie jednej cechy : wielkość
IV TYDZIEŃ- „IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS I PARK”
- poznanie oznak nowej pory roku: jesieni
- nazywanie drzew i ich owoców np.: dąb-żołędzie, kasztanowiec -kasztany, jarząb-jarzębina
- zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Idzie jesień przez świat”
- poznanie grzybów jadalnych i trujących
- tworzenie zbiorów „Dary jesieni”-rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych
Realizacja Projektu edukacyjnego „Matematyka to lubię”- wrzesień :orientacja w przestrzeni.
Angielski: „Classroom rules”
- „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
- „Classroom rules” – zapoznanie grupy z zasadami obowiązującymi na zajęciach z języka angielskiego
- „Classroom rules” – gry i zabawy językowe utrwalające poznane słownictwo i zwroty
- Aktywne słuchanie książeczki „It is school time”; wprowadzenie słownictwa związanego z przyborami szkolnymi
- „It is school time” – gry i zabawy językowe utrwalające słownictwo i zwroty związane z przyborami szkolnymi