Świetliki

Nauczyciel wychowania przedszkolnego:

  • Ewa Bąk 
  • Joanna Klamecka – Grześkowiak 

Pedagog specjalny:

  • Małgorzata Kaszubiak 

Pracownik obsługi:

  • Marzena Czyż 

Angielski – maj 2024r. 

  • „Fruits and wegetables”– prezentacja słownictwa i zwrotów związanych z owocami / warzywami
  • Gry i zabawy językowe w oparciu o słownictwo i zwroty związane z jedzeniem
  • „I love my family” – nauka piosenki 
  • „One potato, two potatoes” – zabawy z rymowanką
  • „The very hungry caterpillar” – oglądanie filmu w j. ang.
  • „Lets make a pizza” – zabawy z ręcznikiem (przedstawiającym pizzę) oraz kartami obrazkowymi

Słownictwo i zwroty: 

  • Are you hungry?
  • Yes, I am 
  • No, I dont 
  • ___________
  • Do you like?
  • Yes, I do 
  • No, I dont 
  • ___________
  • a banana 
  • an apple 
  • grapes 
  • a watermelon 
  • a strawberry 
  • a pear 
  • a plum 
  • an orange 
  • a blueberry
  • a raspberry 
  • cherries 
  • ___________
  • a potato 
  • a carrot 
  • a pepper  itp.
  • ___________
  • to cut
  • to slice 
  • to peel
  • to wash 
  • ___________
  • a catepillar 
  • a butterfly 

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ

I  TYDZIEŃ-  „ O CZYM MARZĄ ZWIERZĘTA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje
  • jaka jest rola zwierząt w życiu człowieka
  • jak wygląda litera w, W

II  TYDZIEŃ- „KTO OBRONI SŁONIA?”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie zwierzęta są pod ochroną
  • co można zrobić, aby zapobiec wymieraniu zwierząt
  • jaka jest rola człowieka w życiu zwierząt
  • jak wygląda litera h,H

III  TYDZIEŃ- „JAK DAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE?

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jak ponownie wykorzystać materiały papierowe
  • jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe
  • jak ponownie wykorzystać materiały szklane
  • jak ponownie wykorzystać materiały metalowe

IV  TYDZIEŃ- „JAK BYĆ EKO?”- PROJEKT JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM- POZNAJEMY NIEMCY

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje
  • jaka jest rola człowieka w życiu zwierząt
  • jak wygląda litera z, Z
  • poznanie informacji na temat sąsiadującego z Polską kraju Niemiec (zapoznanie z flagą, stolicą, zabytkami, strojem ludowym, jedzeniem, słownictwem niemieckim)

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC MARZEC
I TYDZIEŃ- „DLACZEGO W MARCU JEST JAK W GARNCU ?”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
 jakie zjawiska pogodowe są charakterystyczne dla przedwiośnia
 w jaki sposób można przewidzieć pogodę
 jak wygląda litera „n,N”

II TYDZIEŃ- „Z CZEGO TO JEST ZROBIONE ?”.
Projekt edukacyjny „Jestem Polakiem i Europejczykiem”.
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
 do czego wykorzystywana jest glina
 jak powstaje chleb, ser
 jak powstaje wełna, papier
 jak wygląda litera „g,G”
 wielu ciekawostek o Włoszech
III TYDZIEŃ- „GDZIE UBIERA SIĘ PANI WIOSNA?”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
 jakie są oznaki wiosny
 jakie prace wykonuje się w polu i w ogrodzie
 jak jest zbudowany kwiat tulipana
 jak wygląda litera „f,F”
IV TYDZIEŃ- „WIELKANOC”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
 jakie są zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi
 co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym
 co jest potrzebne roślinom do wzrostu
 jak wygląda litera „ł, Ł”

angielski – luty 2024

„Carnival balloons” – zabawy karnawałowe z wykorzystaniem kolorowych balonów

Party Freeze Dance Song” – zabawy karnawałowe

„Winter clothes”

– zapoznanie ze słownictwem dotyczącym zimowego ubioru

„Dressed animals” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem kart obrazkowych przedstawiających przebrane zimowe zwierzęta

Zakres materiału – winter animals:

– arctic fox          – arctic hare          – polar bear          – whale          – seal

– arctic wolf          – snowy owl          – orca          – puffin          – penguin

Zwroty i wyrażenia:

– what is the penguin wearing ?

– the penguin is wearing a black hat

Clothes:

– hat          – scarf          – jacket          – trousers          – boots

– dress          – jumper          – t-shirt          – crumb          – bow tie          – tie itp.

„WHAT DO YOU WANT FOR CHRISTMAS?” – ANGIELSKI GRUDZIEŃ 2023 r.

  • „What do you want for Christmas?” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; wprowadzenie świątecznego słownictwa
  • „What do you want for Christmas?” – zabawy z piosenką
  • gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards
  • „Lets decorate a christmas tree” – wspólne dekorowanie piankowej choinki
  • „Roll a reindeer” – gra językowa
  • „Peekaboo Christmas” – aktywne czytanie książeczki świątecznej; gry i zabawy językowe w oparciu o świąteczne słownictwo

„Hello reindeer”

https://www.youtube.com/watch?v=ZUi1YJVChpg

„Goodbye snowman”

https://www.youtube.com/watch?v=Nu3R6d54KNo\

Piosenki „What do you want for Christmas?”

https://www.youtube.com/watch?v=5qlbpMB-z_c

https://www.youtube.com/watch?v=YqFP0NjoGY4

Słownictwo i zwroty:

  • What do you want for Christmas? – co chcesz dostać na Święta ?
  • I want – chcę …
  • Santa – Mikołaj
  • Present – prezent
  • Angel – aniołek
  • Toys – zabawki
  • Reindeer – renifer
  • Snowman – bałwan
  • Santa’s on his way – Mikołaj jest w drodze
  • train – pociąg
  • robot – robot
  • teddy bear – pluszowy miś
  • rocket – rakieta
  • ball – piłka
  • yo – yo – yo – yo
  • bike – rower
  • jump rope – skakanka
  • ride a bike – jeździć na rowerze
  • jump – skakać
  • spin – kręcić / obracać
  • bounce – odbijać się

„What is the weather like ?”

Angielski – listopad 2023 r. 

  • „What is the weather like? – prezentacja multimedialna dotycząca pogody
  • „Drip drop rain” zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
  • „What is the weather like?” – gry i zabawy językowe z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
  • „Drip drop rain” – zabawy z piosenką
  • „Maisy`s wonderful weather book” – aktywne słuchanie książki
  • „On, in, under, by” – zabawy z przyimkami
  • „Worksheet” – uzupełnianie karty pracy

Zwroty i wyrażenia:

– What is the weather like?” / „How is the weather?”

– it`s …

– it`s sunny

– it`s party cloudy

– it`s cloudy

– it`s rainy

– it`s snowy

– it`s windy

– it`s foggy

– it`s stormy

– it`s a rainbow

– it`s a tornado

– it`s cold

– it`s hot

Four seasons:

– spring

– summer

– autumn

– winter

Accessories / clothes:

– umbrella / raincoat / wellies /

– sunglasses / hat / jacket /

– scarf / hat / mittens / boots

„Drip drop rain”

https://www.youtube.com/watch?v=3WIF98ss2Tw

„Mystery box”

https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik&t=4s

„Hello how are you?”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

ANGIELSKI – PAZDZIERNIK 2023 r. 

„SCHOOL SUPPLIES” – PRZYBORY SZKOLNE

– prezentacja słownictwa / zwrotów z zakresu przyborów szkolnych

– gry i zabawy językowe z wykorzystaniem flashcards i innych pomocy dydaktycznych

– aktywne oglądanie filmu z cyklu „Steve and Maggie”

– „What have you got in your pencil case?” – wprowadzenie konstrukcji „I have got…?”

– „What have you got in your pencil case?” – zabawy językowe z konstrukcją „I have got…?”

Słownictwo i zwroty:

– a ruler – linijka

– a rubber – gumka do mazania

– a pen – długopis

– a glue – klej

– a pencil – ołówek

– a pair of scissors – nożyczki

– a book – książka

– a marker – pisak, marker

– a pencil case – piórnik

– a crayon / crayons  – kredka / kredki

– a brush – pędzel

– paints – farby

– a notebook – zeszyt

– a sharppener – temperówka

– a packpack – plecak

– a letter / letters – litera / literki

– an apple – jabłko

– what have you got in your pencil case ? – co masz w swoim piórniku

– I have got – mam

– a rubber please – poproszę gumkę do mazania

– there you go – proszę bardzo

Piosenka na powitanie:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

Piosenka do wprowadzania słownictwa / zabaw / gier językowych

https://www.youtube.com/watch?v=EULQrI3aVik

Angielski – wrzesień:

Temat miesiąca: „Opposites” – przeciwieństwa

  • „Say hello, say goodbye” – utrwalenie piosenek na powitanie i pożegnanie
  • „Opposites” – wprowadzenie słownictwa; gry i zabawy językowe 
  • „Open and shout” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki; zabawy z oparciu o piosenkę 
  • „That is not my student” – wprowadzenie książeczki aktywizującej

Zakres materiału:

  • Open / shout
  • Big / small
  • Loud / quiet
  • Fast / slow
  • Tall / short
  • Please / No thank you 
  • Teacher 
  • Student 

Piosenka „Open shout them