Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych:
- Ustawa o systemie oświaty
- Statut przedszkola
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
- Program wychowania przedszkolnego przyjęty do realizacji
- Roczny plan pracy przedszkola
- Programy autorskie: teatralny, regionalny, adaptacyjny
Wizja naszego przedszkola:
Dążymy, aby każde dziecko miało prawo do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju i własnego tempa tego procesu.
Cele:
- Stwarzanie warunków do zabawy dzieci, zaspokajanie ich potrzeb psychospołecznych i biologicznych,
- Kształtowanie postaw zdrowotnych dzieci, wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych,
- Uspołecznianie dzieci, kształtowanie postaw charakteru, rozwijanie uczuć rodzinnych i patriotycznych,
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej w kontakcie z otoczeniem (przyroda, sztuka, twórczość dziecka…),
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu procesów poznawczych, poszerzenie zasoby wiadomości i umiejętności w zakresie otoczenia społecznego, przyrody i techniki,
- Stwarzanie warunków dla wstępnej nauki szkolnej.
Zadania:
- Stwarzamy odpowiednie warunki dla rozwoju dziecka
- Rozbudzamy ciekawość wobec świata
- Otwieramy się na indywidualne potrzeby dziecka
- Uczymy wrażliwości w atmosferze akceptacji
- Przybliżamy dzieciom świat sztuki
Sylwetka naszego absolwenta:
- Jest aktywny, kreatywny, ambitny i twórczy oraz chętny do współdziałania;
- Radzi sobie z trudnościami, problemami, potrafi rozwiązywać konflikty, jest wytrwały w dążeniu do celu
- Ma pozytywny obraz samego siebie, dostrzega swoje mocne i słabe strony;
- Potrafi dbać o własne bezpieczeństwo i zdrowie;
- Posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole;
- Podejmuje działania przyjazne przyrodzie;
- Dostrzega potrzeby innych, stara się nieść pomoc niepełnosprawnym kolegom;
- Ma świadomość własnej tożsamości oraz akceptuje odrębność narodową wyrażoną w innym języku, kulturze zwyczajach;
- Bierze aktywny udział w życiu kulturalnym, przede wszystkim teatralnym;
- Posiada elementarną wiedzę o Europie;
- Potrafi wyrazić siebie oraz swoje emocje poprzez różne formy artystyczne;
- Wykazuje zainteresowanie sztuką