Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Marta Ciesielska
- Dominika Stachowska
Pedagog specjalny:
- Anna Zakrzewska
Pracownik obsługi:
- Sylwia Staśczak
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – WRZESIEŃ 2020 R.
Tematy kompleksowe:
- Witamy w przedszkolu
- Wakacyjne wspomnienia
- Jesteśmy bezpieczni
- Przyszła do nas Pani Jesień
Pierwszy tydzień września rozpoczniemy od rozmowy o nowych zasadach panujących w przedszkolu oraz wzmożonym reżimie sanitarnym. Przypomnimy i przećwiczymy prawidłowy sposób mycia rąk. Ustalimy także grupowy kodeks praw i obowiązków. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Bo w przedszkolu”. Będziemy ustalać położenie oraz tworzyć zbiory zabawek w naszej sali. Wykonamy pracę plastyczną „Moja ulubiona zabawka”. Będziemy również układać i opisywać historyjkę obrazkową o przedszkolnych zabawach. Porozmawiamy także o pogodzie za oknem i uzupełnimy grupowy kalendarz pogody.
W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o minionych wakacjach. Opowiemy, gdzie i jak spędziliśmy lato. Namalujemy także ilustrację do naszych wspomnień. Dowiemy się jak powstają bursztyny. Następnie będziemy śpiewać i tańczyć do piosenki „Kropla złotych marzeń”. Porozmawiamy o tym, czym można podróżować. Będziemy klasyfikować pojazdy ze względu na przeznaczenie i przynależność. Będziemy także dodawać i odejmować muszelki rozwiązując zadania z treścią. Obejrzymy ilustracje przedstawiające różne krajobrazy Polski. Spróbujemy umieścić na mapie morze, góry, jeziora itp. Wskażemy także pogodę charakterystyczną dla lata.
Trzeci tydzień września będzie poświęcony bezpieczeństwu. Zaczniemy od omówienia zasad bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez ulicę oraz wyglądu sygnalizatora świetlnego. Będziemy też tańczyć do piosenki Na ulicy”. Kolejny dzień będzie cały w kropki. W ramach obchodów „Dnia Kropki” obejrzymy film „The dot” i porozmawiamy o naszych talentach. Wykonamy także pracę plastyczną, w której kropki będą głównymi bohaterkami. W tym tygodniu będziemy także rozmawiać na temat pracy strażaka, a licząc szczebelki strażackiej drabiny będziemy ćwiczyć posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Porozmawiamy także o tym jak należy się ubierać w zależności od pogody, aby było nam ciepło. Zapoznamy się z zawodem policjanta. Będziemy dokonywać klasyfikacji przedmiotów przydatnych i nieprzydatnych w jego zawodzie. Będziemy również ćwiczyć wzywanie pomocy w sytuacji niebezpiecznej oraz podawanie naszych adresów.
W kolejnym tygodniu zawita do nas jesień. Będziemy wymieniać zjawiska charakterystyczne dla jesieni. Podczas zabawy w kodowanie będziemy posługiwać się pojęciami związanymi z położeniem przedmiotów np. na, pod obok itp. Nauczymy się recytować fragment wiersza B. Formy „Przyszła jesień” i wykonamy pracę plastyczną zatytułowaną „Jesienne drzewo”. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Idzie jesień”. Będziemy także tworzyć zdania opisując ilustracje Pani Jesieni. Będziemy ćwiczyć umiejętności liczenia przeliczając kolorowe liście. Na koniec wykonamy eksperyment, który pokaże nam dlaczego liście zmieniają kolor.
Angielski – wrzesień 2020
Toys – Zabawki:
scooter – hulajnoga dolly – lalka
teddy – miś ball – piłka
car – samochód train – pociąg
Colours – Kolory
red – czerwony pink – różowy yellow – żółty
green – zielony blue – niebieski purple – fioletowy
Bus – Autobus
wheels – koła horn – klakson door – drzwi
wipers – wyieraczki people – ludzie babies – dzieci
mommies – mamusie daddies – tatusiowie
Zwroty i wyrażenia:
sit down – usiądź
stand up – wstań
make a circle – zróbcie koło
go round and round – kręcą się
open and shut – otwierają się, zamykają się
up and down – w górę i w dół
What is this? – Co to jest?
What’s your favourite colour? – Jaki jest Twój ulubiony kolor?
What is red? – Co jest czerwone?
Toys song
What is red? What is red?
Can you see? Can you see?
I can see a scooter! I can see a scooter!
Point with me! Point with me!
What is yellow? … I can see a teddy! …
What is purple? … I can see a ball! …
What is green? .. I can see a car! …
What is blue? .. I can see a train! …
Colours song
Red, pink, yellow, purple, green and blue!
Red, pink, yellow, purple, green and blue!
What’s your favourite colour,
please tell me do!
Is it red pink yellow, purple, green or blue?
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – PAŹDZIERNIK 2020 R.
Tematy kompleksowe:
- Muzyka wokół nas
- Lubimy owoce
- Jesień w lesie i parku
- Mały ekolog
- Warzywa
Pierwszy tydzień października poświęcony będzie muzyce. Obejrzymy film edukacyjny, dzięki któremu zapoznamy się z nazwami różnych instrumentów i dowiemy się na jakie grupy można je podzielić. Wykonamy również własne instrumenty z materiału recyclingowego. Podczas wyjść do ogrodu przedszkolnego postaramy się rozwinąć zmysł słuchu i wsłuchać w otaczające nas dźwięki i odgłosy. W ramach obchodów Dnia Muzyki, spróbujemy odpowiedzieć na pytanie „Co to jest muzyka?” Zastanowimy się także co ona nam daje i dlaczego ją lubimy? Nauczymy się śpiewać oraz będziemy grać na instrumentach do piosenki „Skaczące nutki”. W trakcie zabawy w sklep muzyczny będziemy dokonywać klasyfikacji instrumentów muzycznych ze względu na wybrane cechy. Będziemy także uczestniczyć w zabawach kształtujących umiejętność kontynuowania i odtwarzania podanego rytmu.
W kolejnym tygodniu przekonamy się dlaczego owoce są zdrowe. Zapoznamy się z nazwami drzew owocowych i dowiemy się, że dzielimy je na krajowe i egzotyczne. Będziemy także układać i kontynuować rytmy ułożone z owoców. Porozmawiamy na temat owocowych przetworów i dowiemy się dlaczego warto robić zapasy na zimę. Wykonamy pracę plastyczną pt. „Jabłuszko”. Będziemy klasyfikować owce ze względu na wybrane cechy raz przeliczać elementy w zbiorach. Po obejrzeniu filmu „Od kwiatu do owocu” spróbujemy opisać kolejne etapy wzrostu owoców. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Owocowe przysmaki” i wskażemy nasze ulubione owoce.
Kolejny tydzień października poświęcony będzie jesieni. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Idzie lasem Pani Jesień”. Będziemy rozmawiać o zwierzętach, które zamieszkują lasy i parki. Poznamy nazwy różnych drzew i nauczymy się je rozpoznawać po liściach i owocach. Przeliczając i segregując dary jesieni będziemy ustalać wynik dodawania i odejmowania w zakresie do 10. Wykonamy pracę plastyczną pt. „Wiewiórka” i będziemy tworzyć wspólnie opowiadanie opisujące jej przygody. Poszukując ukrytych jesiennych skarbów będziemy posługiwać się określeniami związanymi z położeniem przedmiotów np. na, pod obok, itp. Będziemy również rozmawiać o tym, jak zwierzęta przygotowują się do zimy.
Czwarty tydzień października poświęcony będzie ekologii. Będziemy rozmawiać o tym dlaczego nie należy niszczyć zieleni. Wykonamy drzewa z materiałów recyclingowych. Nauczymy się także w jaki sposób należy segregować śmieci i co oznaczają kolory koszy na śmieci. Dowiemy się także dlaczego nie należy zaśmiecać terenów zielonych i jak to wpływa na żyjące tam rośliny i zwierzęta. Porozmawiamy o tym skąd się bierze deszcz i nauczymy się śpiewać piosenkę „O zdrowej wodzie”.
Ostatni tydzień października rozpoczniemy zagadkami o tematyce warzywnej. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Wąsaty ogórek”. Dowiemy się na czym polega praca ogrodnika i co musi zrobić w swoim ogrodzie przed nadejściem zimy. Wykonamy pracę plastyczną pt. „Talerz z warzywami”. Będziemy także segregować warzywa i przeliczać elementy w zbiorach. Porozmawiamy również o tym dlaczego warzywa są zdrowe i jak często należy je jeść.
Angielski – Październik 2020
Feelings – Uczycia
smiling – uśmiechać się
happy – szczęśliwy
pouting – dąsać się
grumpy – zrzędliwy
yawning – ziewać
sleepy – śpiący
crying – płakać
sad – smutny
laughing – śmiać się
autumn – jesień
leaves – liście
rake – grabie
chestnuts – kasztany
fox – lis
hedgehog – jeż
acorns – żołędzie
scarecrow – strach na wróble
pumpkin – dynia
Zwroty i wyrażenia:
How are you feeling? – jak sie czujesz?
I’m happy – Jestem szczęśliwy
Scarecrow song
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes.
Scarecrow, scarecrow turn around. Scarecrow, scarecrow touch the ground. Scarecrow, scarecrow reach up high. Scarecrow, scarecrow touch the sky. Scarecrow, scarecrow bend down low. Scarecrow, scarecrow touch your toes…
Five Little Pumpkins
One little pumpkin smiling, smiling.
One little pumpkin smiling, smiling.
One little pumpkin smiling, smiling.
One little pumpkin is happy.
Two little pumpkins pouting, pouting.
Two little pumpkins pouting, pouting.
Two little pumpkins pouting, pouting.
Two little pumpkins are grumpy.
Three little pumpkins yawning, yawning.
Three little pumpkins yawning, yawning.
Three little pumpkins yawning, yawning.
Three little pumpkins are sleepy.
Four little pumpkins crying, crying.
Four little pumpkins crying, crying.
Four little pumpkins crying, crying.
Four little pumpkins are sad.
Five little pumpkins laughing, laughing.
Five little pumpkins laughing, laughing.
Five little pumpkins laughing, laughing.
Five little pumpkins are playing.
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE-LISTOPAD 2020 r.
Tematy kompleksowe:
- Jesienią dbamy o zdrowie
- Nasze miasto Poznań
- Kształty są wszędzie
- Sztuka bycia razem
W pierwszym tygodniu listopada porozmawiamy o tym jak dbać o nasze zdrowie. Zaczniemy od tego jak dbać o higienę. Rozwiążemy kilka zagadek z nią związaną oraz wykonamy pacę plastyczną „Brudne ręce”. Wysłuchamy wiersza J. Brzechwy „Katar” oraz porozmawiamy o tym, co należy robić kiedy jest się chorym. Nauczymy się znanej i lubianej piosenki „Mydło lubi zabawę”. Dowiemy się czym zajmuje się stomatolog i dlaczego tak ważne jest mycie zębów. Ułożymy historyjkę obrazkową związaną z higieną jamy ustnej. Wspólnie poobserwujemy co się dzieje za oknami i uzupełnimy nasz grupowy kalendarz pogody. Wysłuchamy wiersza „Stroje na różne pory roku” oraz porozmawiamy o tym jak należy się ubierać jesienią. Stworzymy zbiory zdrowej i niezdrowej żywności oraz porównamy ich ilość. Oprócz tego wspólnie się pogimnastykujemy.
Drugi tydzień będzie poświęcony Polsce. Przypomnimy sobie legendę o Czechu Lechu i Rusie. Zapoznamy się z wyglądem ludowego stroju wielkopolskiego oraz bamberskiego. Dowiemy się jak wygląda herb Poznania. Posłuchamy legendy o Świętym Marcinie, tradycjami związanymi z tym świętem oraz wykonamy kotyliony w barwach narodowych. Spróbujemy poskładać pocięte obrazki zabytków Poznańskich w całość oraz odgadniemy co na nic jest. Stworzymy grę matematyczną ukazującą Poznań, a następnie spróbujemy w nią zagrać.
W następnym tygodniu porozmawiamy o otaczających nas kształtach. Zastanowimy się nad tym co jest okrągłe. Zaśpiewamy i zatańczymy do piosenki „Dwa kółeczka”. Zbadamy jakie występują różnice pomiędzy kwadratem, a prostokątem oraz ułożymy z nimi kilka rytmów. Podczas następnych zajęć poznamy cechy charakterystyczne trójkąta. Z otrzymanych trójkątów spróbujemy stworzyć kilka zbiorów. Oprócz tego zastanowimy się czy figury geometryczne występują w przyrodzie. Posłuchamy wiersza „Bajki nowej prostokątnej i kwadratowej” oraz porozmawiamy na jego temat. Dowiemy się kto to jest architekt i czym się zajmuje. Zaprojektujemy swój wymarzony dom z figur geometrycznych. Porozmawiamy o tym, że z dnia na dzień na dworze robi się zimniej. Zastanowimy się co możemy zmienić w naszym ubiorze aby był on lepiej dostosowany do panującej pogody.
Ostatni tydzień listopada poświęcimy na rozmowy o przyjaźni. Spróbujemy określić za co się lubimy, w czym jesteśmy dobrzy. Posłuchamy oraz nauczymy się piosenki „Każdy jest inny”. Wysłuchamy bajki „Apolejka i jej osiołek” M.Kruger. Stworzymy obrazek dla bliskiej nam osoby. Będziemy świętować Dzień Misia i w związku z nim będziemy ustalać położenie obrazków misia rozmieszczonego w różnych częściach Sali. W kolejnym dniu posłuchamy opowiadania „Marchewkowy tort” G. Kasdepkę. Porozmawiamy o koleżeństwie i przyjaźni oraz spróbujemy pociąć obrazek tortu w taki sposób aby starczyło do każdego członka grupy. Po wysłuchaniu wiersza L. Łącz pt. „Przyjaciel ze schroniska” zastanowimy się czy tylko człowiek może być naszym przyjacielem. Dowiemy się jak dbać o naszych czworonożnych przyjaciół.
Angielski – listopad 2020 r.
BODY
head – głowa
arms – ręce
tummy – brzuch
fingers – palce
legs – nogi
feet – stopy
shoulders – ramiona
knees – kolana
toes – palce u stóp
chin – broda
Face – Twarz
ears – uszy
nose – nos
hair – włosy
face – twarz
eyes – oczy
mouth – usta
Zwroty i wyrażenia:
It’s a monster! – To potwór!
It’s me! – To ja!
Touch your ears. – Dotknij swoich uszu.
Touch your nose. – Dotknij swojego nosa.
Shake your head! – Potrząśnij głową!
Wave your arms! – Pomachaj rękami!
Pat your tummy! – Poklep się po brzuchu!
Wave your fingers! – Pomachaj paluszkami!
Pat your legs! – Poklep się po nogach!
Stamp your feet! – Zatup stopami!
Body song
Shake, shake, shake your head,
shake your head with me! x2
Wave, wave, wave your arms,
wave your arms with me! x2
Pat, pat, pat your tummy,
pat your tummy with me! x2
Wave, wave, wave your fingers,
wave your fingers with me! x2
Pat, pat, pat your legs,
pat your legs with me! x2
Stomp, stomp, stomp your feet,
stomp your feet with me! x2
Pinocchio Song
Everybody in! Everybody out!
Everybody turn around!
Everybody shout: Hey!
Everybody ready, here we go!
Let’s do the Pinocchio:
Right arm.
Left arm.
Right leg.
Left leg.
Chin up!
Turn around!
Sit down!
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE- GRUDZIEŃ 2020
Tematy kompleksowe:
- Świąteczne pocztówki
- Nasze emocje
- Zabawy w film
- Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia
- Z Nowym Rokiem raźnym krokiem
Pierwszy tydzień grudnia rozpoczniemy rozmowami na temat zbliżających się świąt. Zastanowimy się z czym kojarzą nam się gwiazdki. Wykonamy pracę plastyczną „Niebo pełne gwizd”. Przypomnimy sobie jak wypisać kartkę świąteczną i co należy potem z nią zrobić. Porozmawiamy o pracy listonosza i policzymy różne kartki. Dowiemy się jak ludzie kiedyś się ze sobą komunikowali, a jak robią to dziś. Poukładamy rytmy z obrazków różnych telefonów. Sprawdzimy pogodę za oknem i uzupełnimy nasz kalendarz pogody. Porozmawiamy o świątecznym drzewku- dowiemy się skąd się je bierze, gdzie można je znaleźć w środowisku naturalnym i co na nim rośnie. Wspólnie ubierzemy naszą grupową choinkę. Ostatniego dnia posłuchamy Legendy o Świętym Mikołaju. Wyjaśnimy dlaczego nazywa się Go Świętym. Posłuchamy i nauczymy się piosenki „To Mikołaj, to Mikołaj”.
W drugim tygodniu skupimy się na naszych emocjach. Porozmawiamy o tym jakie emocje mogą towarzyszych nam w różnych sytuacjach. Nazwiemy różne emocje przedstawione na obrazkach. Wykonamy pracę plastyczną „dziwne miny”. Kolejnego dnia odszuakmy na zdjęciach osoby, które sie czegoś boją. Wspólnie stworzymy grupowy słoik strachów. Stworzymy Skrzatową orkiestrę i pogramy na instrumentach do utworu „Hallo, tanz mit mir”. Spróbujemy według wskazuwek ułożć serce na polu do kodowania oraz powiemy z czym nam się ten symbol kojarzy. Następnego dnia poukładamy krótkie historyjki obrazkowe i opowiemy c się na nich dzieje. Poobserwujemy krajobraz za oknem i powiemy co się od jesieni znieniło za oknem. Porozmawiamy o tym jaka pogoda panuje w grudniu oraz jaka zbliża się pora roku.
W kolejnym tygodniu porozawiamy o kinie. Wysłuchamy oraz omówimy wiersz „Magia kina” oraz pogramy na instrumentach do utworu „Wwalc kwiatów”. Obejrzymy film o tym jak powstaje film. Namalujemy scenę z naszego ulubionego filmu. Spróbujemy wcielić się w aktorów i nagrać nasz własny film. Dowiemy się kim jest i co robi reżyser. Zagramy w grę planszową „Na planie filmowym”. Zzabawimy się w „Co było dalej?” i spróbujemy stworzyć historię o porach roku. Następnego dnia będziemy przeliczać zbiory i oceniać czego jest więcej, a czego mniej.
Następny tydzień rozpoczniemy od rozmowy na temat zbliżających się świąt. Wysłuchamy oraz spróbujemy nauczyć się wiersza „Czar Świąt”. Wykonamy pracę plastyczną. Porozmawiamy o tym jakie znamy tradycje związane z Bożym Narodzeniem oraz wspólnie pokolędujemy. W następnym dniu będziemy przeliczać bombki. Porozmawiamy o ptakach zimujących w naszym kraju. Dowiemy się jak się nazywają i jak wyglądają. Spróbujemy niektóre z nich znaleźć podczas zabaw w przedszkolnym ogrodzie. W tygodniu odwiedzi nas tajemniczy gość- Gwiazdor! To będzie ekscytujące spotkanie.
W ostatnim tygodniu tego roku porozmawiamy o czasie. Tydzień zaczniemy od wysłychania opowiadania „Kto ważniejszy?” i rozmowy na jego temat. Wykonamy pracę plastyczną „Zegar” z płyty CD. Posłuchamy i porozmawiamy o dniach tygodnia na podstawie wiersza „Najważniejszy dzień” U. Kowalskiej. Spróbujemy nauczyć się po kolei dni tygodnia. Wysłychamy i nauczymy się piosenki „Plan na tydzień” . Podczas następnych zajęć posłuchamy wiersza „Kapryśna pogoda” i porozmawiamy o porach roku. Ostatniego dnia roku poukładamy pocięte obrazki przedstawiające różne pory roku oraz spróbujemy je nazwać.
Język angielski – Grudzień 2020 r.
Christmas – Boże Narodzenie
reindeer- renifer
Santa – Święty Mikołaj
snowflake – płatek śniegu
snowman – bałwan
angel – anioł
bells – dzwonki
Christmas tree – choinka
Toys – Zabawaki
train – pociąg
rocket – rakieta
robot – robot
bear – miś
clap – klaskać
stomp – tupać
whisper – szeptać
Zwroty i wyrażenia:
We wish you a Merry Christmas – Życzymy Wam Wesołych Świąt
Happy New Year – Szczęśliwego Nowego Roku
What do you want for Christmas? _ Co chcesz dostać na Gwizdkę?
I want a… – Chcę dostać…
What Do You Want For Christmas?
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train.
A train? A train!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket.
A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off…5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot.
A robot? A robot!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm.
Oh no!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas?
What do you want for Christmas?
Santa’s on his way.
Santa’s on his way!
We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas
and a Happy New Year.
Happy holidays to you, your family,
your friends.
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let’s clap.
We all do a little clapping. X3
Christmas is here.
We all do a little jumping. X2
Christmas is here.
Let’s stomp.
We all do a little stomping. X3
Christmas is here.
Shhh…let’s whisper.
We all do a little whispering. X3
Christmas is here. Big voices!
We wish you a Merry Christmas. X3
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE – STYCZEŃ 2021 R.
Tematy kompleksowe:
- Jak spędzamy wolny czas
- Przyszła zima
- Święto Babci i Dziadka
- Sporty zimowe
Pierwszy tydzień stycznia poświęcimy rozmowom o tym jak można w ciekawy sposób spędzać wolny czas. Porozmawiamy o pracy aktora i o tym dlaczego warto chodzić do teatru. Nauczymy się śpiewać piosenkę „W krainie baśni”. Odbędziemy wirtualną podróż po muzeum w ramach realizacji projektu „Zabawy sztuką”. Dowiemy się jakie ciekawe eksponat można tam znaleźć. Dowiemy się jakie są kolejne etapy powstawania książki układając historyjkę obrazkową i próbując przewidzieć co się może zdarzyć w wyniku następujących po sobie czynności. Będziemy również rozmawiać o naszych ulubionych zabawkach i porównywać je pod względem wielkości i długości.
W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla zimy. Będziemy zimową pogodę podczas wyjść do ogrodu przedszkolnego. Podczas zabaw matematycznych będziemy porównywać bałwanki pod względem wielkości. Wymieniając atrybuty charakterystyczne dla zimy będziemy ją porównywać z pozostałymi porami roku. Dowiemy się także dlaczego jest ona potrzebna roślinom i zwierzętom. Wykonamy także pracę plastyczną ilustrującą zimowy krajobraz. Będziemy śpiewać i tańczyć do piosenki „Zimowy rock’n’roll”. Będziemy eksperymentować poznając właściwości śniegu i lodu. Rozwiązując zadania z treścią będziemy ustalać wynik dodawania i odejmowania w zakresie do 10.
Trzeci tydzień stycznia poświęcony będzie babciom i dziadkom. Opowiemy o tym dlaczego kochamy nasze babcie i naszych dziadków. Wykonamy dla nich przepiękne laurki. Spróbujemy opisać jak wyglądają nasi dziadkowie i wykonamy ich portrety. Porozmawiamy o tym, w jaki sposób możemy pomagać starszym osobom i dlaczego należy to robić. Nauczymy się śpiewać piosenkę „Smakołyki”. Obejrzymy prezentacje multimedialną przedstawiającą przedmioty codziennego użytku z czasów dzieciństwa naszych dziadków i pradziadków i będziemy dokonywać klasyfikacji przedmiotów porównując je z tymi nam współczesnymi.
W ostatnim tygodniu stycznia rozmawiać będziemy o naszych ulubionych zimowych sportach i zabawach. Dowiemy się w jaki sposób zachować bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu i lodzie. Wykonamy pracę plastyczną ilustrującą nasze ulubione zabawy. Będziemy rozmawiać także o Zimowej Olimpiadzie Sportowej. Poznamy symbolikę flagi olimpijskiej oraz dowiemy się co to są zasady fair play. Nauczymy się śpiewać piosenkę „pora na zimowy sport”. Będziemy tworzyć zbiory sprzętów sportowych wykorzystywanych zimą i latem. Stworzymy grę matematyczną „Zimowe ściganki”. W ramach realizacji projektu „Kubusiowi Przyjaciele Natury” dowiemy się dlaczego warto dbać o aktywność fizyczną.
Język angielski – Styczeń 2021 r.
Winter – Zima
penguin – pingwin
snowflake – płatek śniegu
mittens – rękawiczki
hat – czapka
snowman – bałwan
polar bear – niedźwiedź polarny
coat – kurtka
jumper – sweter
igloo – iglo
boots – buty
scarf – szal
winter suit – kombinezon zimowy
hat – kapelusz
buttons – guziki
Zwroty i wyrażenia:
It’s a snowman – To jest bałwan
They are mittens – To są rękawiczki
Put your right/left mitten in – Włóż swiją prawą /lewą rękawicę do środka
Put your right/left mitten out – Włóż swiją prawą /lewą rękawicę na zewnątrz
Look at me – Popatrz na mnie
This is my… – To jest mój…
These are my… – To są moje…
It’s cold – Jest zimno
‚WINTER HOKEY
You put your right mitten in,
You take your right mitten out.
You put your right mitten in,
And you shake it all about.
You do the winter pokey (shiver)
And you turn yourself around
Thats what its all about!
Thats what its all about!
You put your left mitten in,
You take your left mitten out.
…
That’s what its all about!
You put your right boot in,
You take your right boot out.
…
That’s what its all about!
You put your left boot in,
You take your left boot out.
…
That’s what its all about!
You put your winter hat in,
You take your winter hat out.
…
That’s what its all about!
You put your long scarf in,
You take your long scarf out.
…
That’s what its all about!
You put your snowsuit in
You take your snowsuit out
..
That’s what its all about!
I’m a little snowman
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf.
Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold!
I’m a little snowman, look at me.
These are my buttons, 1 2 3.
These are my eyes and this is my nose.
I wear a hat and scarf. Brrr…it’s cold